هشدار بیل گیتس: هوش مصنوعی می‌تواند موجب نابودی گوگل و آمازون شود

پیش از این احتمالا بارها شنیده‌اید که هوش مصنوعی موجب بیکاری بسیاری از افراد خواهد شد. این جمله سال‌ها قبل بیش‌تر شبیه به یک شوخی به‌نظر می‌رسید؛ اما متاسفانه اکنون به یک واقعیت بالقوه تبدیل شده است. بیل گیتس اخیرا ادعا کرده که هوش مصنوعی نهایتا می‌تواند به نابودی جستجوگر گوگل و آمازون منجر شود.

بنیان‌گذار مایکروسافت توضیح داد که دستیارهای شخصی هوش مصنوعی چگونه می‌توانند نحوه استفاده بشر از اینترنت را تغییر دهند. آقای گیتس ضمن مصاحبه‌ای اعلام کرد که هوش مصنوعی تاثیر عمیقی بر مشاغل آینده خواهد داشت. بر اساس پیش‌بینی وی، هوش مصنوعی بسیاری از مشاغلی که هم‌اکنون توسط انسان‌ها انجام می‌شود را خودکارسازی خواهد کرد. در عین‌حال بیل گیتس معتقد است که هوش مصنوعی موجب خلق مشاغل جدیدی می‌شود که به مهارت‌ها و دانش متفاوتی احتیاج دارند.

همچنین آقای گیتس بر این باور است که دستیارهای هوش مصنوعی نهایتا به قدری پیچیده خواهند شد که می‌توانند کلیه کارهای جستجوگر گوگل و آمازون را انجام دهند. هوش مصنوعی قادر خواهد بود تا نیازها و عادات ما را درک نموده و در همه حوزه‌ها از یافتن اطلاعات گرفته تا خرید کردن به ما کمک کند. آقای گیتس تنها فردی نیست که به تاثیرات شگرف هوش مصنوعی بر نیروی کار باور دارد.

پژوهشی که اخیرا توسط موسسه جهانی مک‌کنزی انجام شد؛ نشان می‌دهد که احتمالا تا سال 2030 حداکثر 800 میلیون شغل به‌دلیل اتوماسیون از بین خواهد رفت. در عین‌حال این پژوهش نشان داد که طی همین دوره زمانی احتمالا تا 950 میلیون شغل جدید ایجاد خواهد شد؛ مشاغلی که بسیاری از آنها نیازمند مهارت‌ها و تحصیلات بالاتر هستند.

بنابراین افراد بایستی بر توسعه مهارت‌های جدید مورد نیاز در اقتصاد هوش مصنوعی تمرکز نمایند. این مهارت‌ها احتمالا شامل یادگیری کدنویسی، علم داده یا هوش مصنوعی خواهند بود.

افراد بایستی مایل به یادگیری مهارت‌های جدی و سازگاری با روش‌های مدرن کار باشند. این موضوع به منظور استفاده از نیروی کار مرتبط با مشاغل مختلف حیاتی خواهد بود. از طرفی ایجاد روابط با افراد در صنعت هوش مصنوعی می‌تواند زمینه اطلاع مردم از آخرین تحولات و فرصت‌ها را فراهم نماید.

این موضوع بدان معناست که افراد به منظور حفظ موقعیت شغلی خود بایستی با مهارت‌های جدید سازگاری داشته و مایل به یادگیری آنها باشند. همچنین نیروی کار بایستی بتواند با ابزارها و فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کار کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH