گوگل ویژگی محبوب استوری را از یوتیوب حذف می‌کند

اینترنت به تنوعی تمامی جهانیان را گرد هم آورده است. مردم سراسر جهان از برنامه‌ها و محتواهای مشابهی بهره گرفته و ویدیوهای مشابهی را تماشا می‌کنند. این موضوع موجب از بین رفتن اصالت و همگنی شده است. این پدیده شرکت‌هایی با ارزش چند تریلیون دلاری را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هنگامی‌که یک برنامه رسانه اجتماعی، ویژگی جدید و محبوبی را معرفی می‌کند؛ اپلیکیشن‌های رقیب نیز از آن کپی‌برداری خواهند کرد. ویژگی ریلز اینستاگرام یک مثال جدید در این زمینه محسوب می‌شود.

با این‌حال کپی‌برداری از امکانات پلتفرم‌های رقیب همواره نتایج موفقیت‌آمیزی را به‌دنبال نخواهد داشت. به‌عنوان مثال گوگل به‌دنبال حذف یک ویژگی کپی‌برداری شده در یوتیوب است.

به‌نظر می‌رسد که یوتیوب با ویژگی نه‌چندان کاربردی استوری خداحافظی می‌کند. ویژگی اسنپ در پلتفرم اسنپ‌چت با سرعتی بالا به محبوبیت فوق‌العاده در میان کاربران دست یافت. با این‌حال پس از گذشت مدت زمانی نه‌چندان طولانی، رقبا نیز دست به کار شده و بسیاری از برنامه‌ها خصوصا اینستاگرام از نسخه اختصاصی این ویژگی با نام Stories رونمایی کرد.

یوتیوب به‌عنوان یک رقیب دیگر، قابلیتی را پیاده‌سازی کرد که به تولیدکنندگان امکان می‌داد تا محتوایی را پست کرده و این محتوا پس از گذشت یک هفته به‌طور خودکار حذف شود. این ویژگی به استوری‌های اینستاگرام شباهت داشت و راهکار جدیدی جهت به اشتراک گذاشتن آثار را در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار داد. متاسفانه به‌نظر می‌رسد که گوگل با توجه به محبوبیت نه‌چندان بالا این ویژگی تصمیم به حذف آن از یوتیوب گرفته است.

یوتیوب به‌طور رسمی از حذف ویژگی استوری خبر داده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این فرآیند از روز 26 ژوئن (5 تیر ماه) عملیاتی خواهد شد. از این تاریخ به بعد، تولیدکنندگان محتوا در صفحات متعلق به خود دیگر به گزینه اشتراک‌گذاری استوری‌ها دسترسی نخواهند داشت.

تمامی استوری‌های ساخته شده پیش از این تاریخ به‌طور معمول برای مدت 7 روز در پروفایل تولیدکنندگان محتوا باقی خواهند ماند. با این‌حال در روز دوشنبه؛ 3 جولای (12 تیر ماه) پلتفرم یوتیوب فاقد هرگونه استوری خواهد بود.

یوتیوب پس از اعلام خبر حذف استوری از تصمیم خود برای تمرکز بر ویژگی‌های جدیدتر و محبوب‌تر مانند YouTube Shorts و Community posts خبر داد. در واقع یوتیوب با حذف ویژگی استوری قصد دارد تا توجه و منابع خود را به سوی سرویس‌های مورد اشاره معطوف نماید.

1 در مورد “گوگل ویژگی محبوب استوری را از یوتیوب حذف می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH