اندرویدی‌ها بخوانند، چند راهکار ساده برای بهینه‌سازی مصرف باتری گوشی‌های اندرویدی

Android-Battery-Life

دیشب با راهکارهایی برای بهینه‌سازی مصرف باتری گوشی‌های آیفون در خدمت شما بودیم و امشب نوبت به دیگر سیستم‌عامل محبوب همراه یعنی دستگاه‌های اندرویدی رسیده است. در ادامه و درمتنی که بهتر است همه اندرویدی‌ها بخوانند، چند راهکار ساده برای بهینه‌سازی مصرف باتری گوشی‌های اندرویدی به شما ارائه خواهد شد که می‌تواند برای دارندگان این دسته از گوشی‌ها بسیار مفید باشد، با ما همراه باشید.

در شروع کار باید بگویم که این تنظیمات نه‌تنها برای گوشی‌های اندرویدی، بلکه برای تبلت‌های اندرویدی نیز قابل اعمال هستند و می‌توانند همان‌قدر در مصرف باتری تبلت‌ها نیز موثر باشند. به‌طور طبیعی نیز ممکن است بخشی از این تنظیمات را در نسخه‌های قدیمی اندروید نیابید.

همان‌طور که درباره آیفون برای شما گفته شد، سیستم موقعیت‌یاب جهانی یا GPS، یکی از خوره‌های باتری برای گوشی‌ها و تبلت‌ها است و مسلما تمامی امکاناتی که به‌واسطه آن برای شما مهیا می‌شوند نیز به‌واسطه این مصرف بالای باتری مهیا خواهند بود پس اگر می‌خواهید باتری دستگاه اندرویدی شما برای مدت بیشتری به کار کردن خود ادامه بدهد پیشنهاد می‌کنیم که سیستم Location را بر روی دستگاه خود خاموش کنید. برای خاموش کردن این سیستم کافی است تا به بخش Setting بروید و وارد بخش Location شوید و با ورود به بخش Google Location Reporting، سیستم موقعیت‌یابی تلفن همراه هوشمند یا تبلت خود را غیرفعال کنید.

البته در بسیاری از تبلت‌ها و گوشی‌ها، دسترسی سریع برای روشن و خاموش کردن این امکان در صفحه اصلی قابل رویت است که به علت تعدد دستگاه‌های میزبان این سیستم‌عامل، نمی‌توان به‌طور دقیق نام تمامی مدل‌هایی که این امکان را دارند، نوشت زیرا تنها این فهرست می‌تواند چندین صفحه از متن را به خود اختصاص بدهد.

دومین اقدام مفیدی که می‌توانید برای کاهش مصرف باتری دستگاه خود به انجام برسانید، غیرفعال کردن کارت‌های Google Now دانست. امکانات google Now به‌عنوان یک دستیار شخصی در دستگاه شما بسیار مفید است ولی کارت‌های اطلاعاتی آن بی‌وقفه در حال مصرف باتری تلفن همراه هوشمند یا تبلت شما هستند و بهتر است تا آن‌ها را غیرفعال نمایید.

برای این کار باید وارد بخش google Now شوید و به انتهای صفحه بروید، در پایین صفحه یک شکل نمادین از یک چوب جادویی مشاهده خواهید نمود که با ورود به آن می‌توانید لیست کارت‌های خود را مشاهده نمایید، به‌این‌ترتیب و با کلیک کردن بر روی هر کارت فعال خواهید توانست تا آن را غیرفعال نمایید. البته باید یادآوری کنم که در بسیاری از دستگاه‌ها، قسمت google Now با یک آیکون آبی‌رنگ مشخص‌شده است که تنها Google نام دارد، پس اگر نتوانستید google Now را بیابید لازم نیست نگران باشید.

سومین مورد مفید برای کاهش مصرف باتری در تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌های اندرویدی را می‌توان خاموش کردن اسکن وای فای دانست. این امکان در شرایطی که حتی انتظار اتصال به وای فای را ندارید هم برای شما به دنبال شبکه‌های وای فای می‌گردد و همین جستجوی بی‌وقفه می‌تواند حجم بالایی از باتری شما را مصرف نماید.

برای اینکه از این مشکل رهایی بیابید کافی است تا به بخش Setting بروید و در آنجا وارد قسمت Wi-Fi Setting بشوید و در این بخش و در قسمت Advanced، تیک مقابل گزینه Wi-Fi scanning را بردارید. البته با این کار باید برای هر بار اتصال به شبکه‌های وای فای، به‌صورت دستی عمل کنید ولی انجام این کار در مقابل میزان باتری ذخیره‌شده ارزش مناسبی خواهد داشت.

دیگر مزیت تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌های اندرویدی که باتری زیادی را مصرف می‌کند را می‌توان سیستم Sync دانست. این سیستم که برای حساب‌های کاربری شما به کار می‌رود، به‌طور دائم در حال جستجو و چک کردن نت خواهد بود تا در صورت دریافت هرگونه اطلاعات جدید مانند یک ایمیل، آن را برای شما نمایش بدهد، بنابراین اگر دریافت ایمیل‌های شما آن‌قدر ضروری نیست که اگر چند دقیقه دیرتر آن را ببینید برای شما مشکلی پیش بیاید، می‌توانید این امکان را بر روی دستگاه خود غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن این گزینه باید به بخش Setting بروید و در قسمت Accounts و در بخشی که آدرس ایمیل شما نوشته‌شده است، بر روی حساب کاربری مربوطه کلیک کنید و وارد بخش Sync Setting شوید، در این بخش خواهید توانست گزینه‌هایی که نمی‌خواهید به‌طور دائم در دستگاه شما Sync باشند را از وضعیت انتخاب دربیاورید.

آخرین گزینه مفید برای دارنده هر تلفن همراه هوشمند یا تبلت اندرویدی را می‌توان استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت مصرف باتری دانست. این نرم‌افزارها که در بازار نرم‌افزاری گوگل پلی استور، به تعداد بالا موجود هستند می‌توانند مصرف باتری گوشی یا تبلت شما را به‌طور باورنکردنی مدیریت کنند و بهترین کاربری را از باتری شما بگیرند. البته به یاد داشته باشید که یکی از مزایای اصلی این نرم‌افزارها این است که معمولا رایگان هستند، بنابراین می‌توانید نرم‌افزارهای مختلف مدیریت باتری را امتحان کنید و پس از مقایسه نتایج به‌دست‌آمده توسط هر نرم‌افزار، بهترین گزینه را برای دستگاه اندرویدی خود انتخاب نمایید.

2 در مورد “اندرویدی‌ها بخوانند، چند راهکار ساده برای بهینه‌سازی مصرف باتری گوشی‌های اندرویدی”

  1. برنامه های مدیریت باتری زیاد تاثیری ندارن بزرگترین کاری که میکنن اینه که رم رو خالی بکنن که در اکثر گوشی ها به صورت پیشفرض این قابلیت وجود داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH