گلکسی زد فولد و زد فلیپ جدید، مقاوم‌ترین گوشی‌های تاشو بازار خواهند بود

گوشی‌های تاشو نسل آینده سامسونگ در آستانه رونمایی رسمی قرار دارند و شایعات پیرامون این دستگاه‌ها کماکان از گوشه و کنار شنیده می‌شوند. آخرین اطلاعات در این رابطه توسط یک افشاگر ارائه شده و نشان می‌دهند که گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ از بالاترین سطح حفاظتی در کلاس خود برخوردار خواهند بود.

ظاهرا سامسونگ موفق به دریافت گواهینامه حفاظتی IP58 برای گوشی‌های گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 خود شده است. این گواهینامه اگرچه با نمونه IP68 موجود در گوشی‌های پرچمدار تفاوت دارد؛ اما کماکان با اختلاف، بهترین استاندارد حفاظتی در کلاس دستگاه‌های تاشو محسوب می‌شود.

کد 5 در رتبه‌بندی IP58 به میزان محافظت در برابر نفوذ گردوغبار اشاره دارد؛ در حالی‌که کد 8 نشان‌دهنده سطح حفاظت در برابر نفوذ آب و رطوبت است. این موضوع بدان معناست که میزان مقاومت در برابر نفوذ گردوغبار جامد به‌دلیل وجود قطعات متحرک در قسمت لولا اگرچه از پرچمداران معمولی یک گام عقب‌تر است؛ اما گوشی‌های تاشو آینده سامسونگ کماکان تا حد زیادی در برابر نفوذ گردوغبار مقاوم خواهند بود.

لولا یک عنصر پیچیده و حساس است؛ بنابراین مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار به لطف گواهینامه IP58 موضوعی است که مورد استقبال چشمگیر کاربران قرار خواهد گرفت. خانواده گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ سامسونگ تاکنون مسیری طولانی را پشت سر گذاشته‌اند. اولین مدل گلکسی زد فولد فاقد هرگونه قابلیت حفاظتی بود.

گلکسی زد فولد 2 با اعمال اصلاحات جزئی در قسمت لولا از استعداد کمتری برای جذب گردوغبار برخوردار بود. نهایتا گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فولد 4 نخستین دستگاه‌های دارای رتبه حفاظتی رسمی (صرفا در برابر نفوذ آب) به‌شمار می‌روند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH