سومین نسخه بتا اندروید 14 دارای ویژگی‌های جالب با محوریت قلم استایلوس است

گوگل سومین نسخه بتا اندروید 14 را نیز منتشر کرده و برخی ویژگی‌های این سیستم‌عامل، توجه کدنویسان را به خود جلب نموده است. جالب‌ترین ویژگی‌ها شامل مجموعه‌ای از تنظیمات مخصوص قلم است که احتمالا به برنامه‌های گوگل برای قلم تبلت پیکسلی خود و به‌طور بالقوه گوشی تاشو پیکسل فولد اشاره دارند.

کدهای داخلی سومین نسخه بتا اندروید 14 نشان می‌دهند که این نرم‌افزار قادر به تشخیص و تعریف عملکردهای متفاوت برای دکمه‌های مختلف یک قلم استایلوس خواهد بود. یک خط کد برای عملکرد دکمه اصلی به چشم می‌خورد؛ دکمه‌ای که در نزدیک‌ترین فاصله به نوک قلم قرار گرفته است. همچنین برای دکمه‌های دوم، سوم و دکمه انتهایی در نزدیکی قسمت بالایی قلم نیز کدهایی نوشته شده است.

همچنین کاربران می‌توانند نرم‌افزار را به گونه‌ای تنظیم کنند که فشار دکمه‌های قلم را نادیده بگیرد. سومین نسخه بتا اندروید 14 به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از دکمه انتهای قلم، اپلیکیشن پیش‌فرض مخصوص یادداشت‌برداری را اجرا کنند. بعلاوه کاربران قادر به تغییر برنامه پیش‌فرض نیز خواهند بود.

عملکرد توسعه‌یافته احتمالا به این نکته اشاره دارد که گوگل روی توسعه یک قلم استایلوس برای تبلت پیکسلی خود کار می‌کند؛ دستگاهی که بدون اشاره به این موضوع معرفی شد. با این‌حال گوگل پیش‌تر اعلام کرد که پیکسل تبلت از استایلوس نوع USI 2.0 پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH