مشخصات دوربین گوشی‌های سری پیکسل 8 گوگل فاش شد

اطلاعات لو رفته توسط یک منبع داخلی در گوگل به نخستین جزئیات دقیق پیرامون دوربین گوشی‌های سری پیکسل 8 این شرکت اشاره دارد. بر این اساس گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسورهای به‌روزرسانی شده بهره خواهند برد. به بیان دقیق‌تر، حسگر ISOCELL GN1 مورد استفاده در سری گوگل پیکسل 7 با نمونه جدیدتر ISOCELL GN2 ساخت شرکت سامسونگ جایگزین خواهد شد.

همچنین اطلاعات اخیرا لو رفته نشان می‌دهند که گوگل پیکسل 8 همانند مدل نسل قبلی خود از یک دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی با سنسور IMX386 سونی استفاده خواهد کرد. این در حالیست که میدان دید با نسبت زوم 0.55 برابری کمی عریض‌تر شده است. برای مقایسه جالب است بدانید که نسبت زوم در گوگل پیکسل 7 معادل 0.67 برابر است.

از سوی دیگر گوگل پیکسل 8 پرو مجهز به سنسور 64 مگاپیکسلی جدید سونی از نوع IMX787 برای لنز فوق‌عریض با نسبت زوم 0.49 برابری خواهد بود. همچنین پیکسل 8 پرو کماکان از دوربین تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با سنسور Samsung GM5 و زوم اپتیکال 5 برابری استفاده خواهد کرد. این گوشی مجهز به یک سنسور TOF جدید 8×8 از نوع VL53L8 خواهد بود. وجود چنین حسگری احتمالا به عملکرد بهتر فوکوس خودکار کمک خواهد کرد.

هر 2 گوشی سری پیکسل 8 از دوربین‌ جلویی 11 مگاپیکسلی با سنسور Samsung 3J1 بهره خواهند برد. همچنین اکنون می‌دانیم که سنسور دماسنج (که شایعات مربوط به موجودیت آن، مدتی قبل منتشر شد) صرفا در مدل پیکسل 8 پرو قابل دسترس خواهد بود. این سامانه به منظور سنجش دمای بدن از سنسور Melexis MLX90632 استفاده می‌کند.

از جنبه نرم‌افزار دوربین نیز سری پیکسل 8 دارای ویژگی چراغ قوه تطبیقی جدیدی است که شدت روشنایی فلاش LED را به‌طور خودکار تنظیم نموده و از نورپردازی بیش از اندازه عکس‌ها و فیلم‌ها در فضاهایی با روشنایی کم جلوگیری می‌کند.

تقسیم‌بندی صحنه یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی است که امکان پردازش انتخابی هوش مصنوعی را برای بخش‌های مختلف تصاویر فراهم می‌کند. ویدیوهای حالت سینمایی نیز از ابزارهای جدید انتخاب تاری بوکه بهره خواهند برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH