گوشی آنر 90 لایت با تراشه Dimensity 6020 و دوربین 100 مگاپیکسلی معرفی شد

سری آنر 90 در اواخر ماه مه امسال در چین عرضه شد و مدل‌های دوگانه عضو این خانواده طی روز 6 جولای (15 تیر ماه) در بازارهای جهانی عرضه خواهند شد. اما اکنون پیش از معرفی آنر 90 و آنر 90 پرو در بازارهای جهانی از سومین عضو خانواده با نام آنر 90 لایت رونمایی شده است.

این گوشی هوشمند مجهز به تراشه Dimensity 6020 به‌همراه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است. بدین‌ترتیب ظرفیت حافظه در مقایسه با مدل آنر 70 لایت 2 برابر شده است (خانواده آنر 80 فاقد مدل لایت بود؛ اما در عوض مدل SE را در خود جای داده بود). همچنین کاربران در صورت تمایل می‌توانند از 5 گیگابایت رم مجازی نیز بهره گرفته و ظرفیت کلی رم گوشی خود را به 13 گیگابایت ارتقاء دهند.

یکی دیگر از پیشرفت‌‌های بزرگ به مقوله نمایشگر مربوط می‌شود. اندازه نمایشگر از 6.5 به 6.7 اینچ ارتقاء یافته و رزولوشن آن نیز از اچ‌دی پلاس به فول اچ‌دی پلاس افزایش پیدا کرده است. همچنین نرخ نوسازی نمایشگر نیز بهبود یافته و از 60 به 90 هرتز رسیده است. حفره کروی‌شکل روی صفحه‌نمایش از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

از جنبه امکانات تصویربرداری نیز دوربین اصلی گوشی روی پنل پشتی آن مستقر شده و از یک سنسور 100 مگاپیکسلی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.9 استفاده می‌کند. این دوربین با ماژول 200 مگاپیکسلی موجود در آنر 90 هماهنگی ندارد؛ اما رزولوشن آن در مقایسه با دوربین اصلی آنر 70 لایت 2 برابر شده است. ماژول فوق‌عریض 5 مگاپیکسلی مولفه دیگر سیستم دوربین پشتی را تشکیل می‌دهد. متاسفانه قابلیت فیلم‌برداری گوشی به رزولوشن 1080p محدود شده است.

آنر در ازای کاهش بخشی از ظرفیت باتری، سرعت شارژ آن‌را افزایش داده است. آنر 90 لایت مجهز به یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی بوده و کاربران در صورت استفاده از سوپرشارژر 35 واتی آنر ظرف مدت 30 دقیقه می‌توانند باتری گوشی را به میزان 55 درصد شارژ نمایند. گوشی جدید دارای وزن سبک‌تر و طراحی بسیار باریک‌تری نسبت به مدل نسل قبلی خود بوده و تنها 179 گرم وزن و 7.48 میلی‌متر ضخامت دارد.

درگاه USB-C (2.0) تنها اتصال سیمی قابل دسترس به‌شمار رفته و کاربران با اتصال آداپتور مخصوص به این پورت قادر به استفاده از هدفون‌های سیم‌دار نیز خواهند بود. آنر 90 لایت موفق به دریافت گواهینامه‌های Hi-Res Audio و Hi-Res Audio Wireless شده است. حسگر اثرانگشت نیز روی لبه جانبی بدنه گوشی تعبیه شده است.

آنر 90 لایت هم‌اکنون در چند کشور اروپایی قابل دسترس است. قیمت پیشنهادی آنر برای خرده فروشی این گوشی در بریتانیا معادل 300 پوند است؛ اما اکنون مشتریان با پرداخت مبلغ 250 یورو می‌توانند علاوه بر خریداری گوشی یک دستگاه آنر باند 7 یا آنر ایربادز X5 (به‌ترتیب با قیمت‌گذاری 50 و 40 پوند) را به‌صورت رایگان دریافت نمایند.

قیمت‌گذاری این دستگاه در فرانسه برابر با 300 یورو بوده و خریداران از یک کوپن 50 یورویی و ایربادهای آنر ایربادز X5 به‌صورت رایگان بهره‌مند خواهند شد. مشتریان مقیم آلمان برای خریداری آنر 90 لایت بایستی مبلغ 300 یورو را پرداخت نمایند؛ اما این‌بار آنها تنها کوپن تخفیف 5 درصدی و هدفون‌های آنر ایربادز X5 را به‌طور رایگان دریافت خواهند کرد.

آنر 90 لایت با مدل‌های رنگی فیروزه‌ای (Cyan Lake)، نقره‌ای (Titanium Silver) و مشکی (Midnight Black) در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH