هر چیزی که باید درباره گوشی هوشمند ناتینگ فون 2 بدانیم!

شرکت تولید گوشی ناتینگ در پایان ژانویه سال 2021 راه‌‌اندازی شد و از آن زمان تا به حال، موفق شد یک گوشی و چندین محصول جدید تولید کند.

البته گوشی دوم این کمپانی نیز تولید شده که در ادامه به طور مفصل جزییات و ویژگی‌های آن را مطرح خواهیم کرد. ناتینگ اعلام کرده بود که قصد دارد با دیگر کمپانی‌های تولید محصولات فناوری و گوشی هوشمند وارد رقابت شود و حتی از آنها پیشی بگیرد.

آنطور که در حال حاضر مشخص شده، قرار است گوشی ناتینگ فون 2 در تاریخ 20 تیرماه 1402 (11 جولای 2023) به طور رسمی رونمایی شود.

تاکنون اطلاعات غیررسمی از آن منتشر شد ولی ما می‌خواهیم در این مطلب به بررسی کامل ویژگی‌های ناتینگ فون 2 بپردازیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

نسخه اول این گوشی یعنی ناتینگ فون 1 به تراشه سفارشی‌سازی‌ شده اسنپ‌ دراگون 778G مجهز شده بود. ولی اکنون ناتینگ فون 2 از تراشه اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 پلاس پشتیبانی می‌کند.

این تراشه از زمان معرفی خود به طور کامل آزمایش شده است و به طور مداوم از طریق دریافت آپدیت‌ها، بهبود پیدا کرد. یکی از مزیت‌های خوب کمپانی ناتینگ این است که شرکت سازنده بخش نرم‌افزاری خود را راه‌اندازی کرده و تمام دستگاه‌های آن از سیستم عامل Nothing OS استفاده می‌کنند.

دستگاه ناتینگ فون 2 تا 3 سال آپدیت سیستم عامل و تا 4 سال وصله امنیتی دریافت خواهد کرد. همین مسئله موجب شده که ناتینگ از لحاظ امنیتی به کمپانی گوگل شباهت پیدا کند.

شرکت ناتینگ در نظر دارد مانند سال‌های اولیه وان پلاس، در هر سال تنها یک گوشی تولید کند. دستگاه جدید از صفحه نمایش 6.7 اینچی FHD+ با نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می‌کند، این در حالی است که ناتینگ فون 1 صفحه 6.55 اینچی داشت.

ظرفیت باتری مدل جدید از 4500 به 4700 میلی آمپر ساعت افزایش پیدا کرد. در تست دوام باتری، ناتینگ فون 1 به امتیاز 108 ساعت دست یافت که رقم خوبی است؛ این میزان در گوشی جدید بیشتر شده و سیستم نرم‌افزاری نیز بهبود پیدا کرده است.

بنظر می‌رسد با ناتینگ فون 2 کابل شارژ جدیدی عرضه شود. ظاهر این کابل به صورت شفاف و سفیدرنگ طراحی شده که می‌تواند به کارت تلفن این شرکت نیز تبدیل شود. این شرکت تلاش کرده است تا در طراحی ناتینگ فون 2 خود با محیط زیست سازگارتر باشد و میزان کربن آن را به 53.45 کیلوگرم کاهش دهد، یعنی 5 کیلوگرم کمتر از مدل ناتینگ فون 1.

در مدل جدید ناتینگ فون 2 از مواد بازیافتی زیادی استفاده شده و به نظر می‌رسد که قاب میانی آن از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده باشد.

ناتینگ فون 1 در ایالات متحده تنها از طریق یک برنامه بتا در دسترس بود که توسط کمپانی سازنده پشتیبانی نمی‌شد. اما اکنون این شرکت قصد دارد که به صورت رسمی مدل‌ ناتینگ فون 2 را در اواخر سال جاری وارد ایالات متحده کند.

تا یکی دو هفته آینده نیز قرار است چند تیزر جذاب از ناتینگ فون 2 منتشر شود. البته بر اساس رندرهای سه بعدی که @OnLeaks فاش کرد و طبق اطلاعاتی که تاکنون در اختیار ما قرار گرفته، مشخص شد که مدل دوم طراحی گردتری داشته و شیشه‌های جلویی و پشتی دستگاه نیز به شکل اریب طراحی شده است.

رم شامل 8/12 گیگابایت LPDDR5 بوده و حافظه داخلی نیز شامل 128/256 گیگابایت خواهد بود. مشخصات دوربین اصلی تغییری نکرده و همان لنز اصلی لرزشگیر اپتیکال 50 مگاپیکسلی در آن قرار گرفته است. مشخصات دوربین دوم نیز با مدل قبلی یکسان بوده است. به نظر می‌رسد که دوربین سومی در ناتینگ فون 2 حضور نداشته باشد.

مهم‌ترین تغییرات مدل دوم، استفاده از چیپست پیشرفته‌تر، عرضه در بازارهای جدید و سیستم نرم‌افزاری بهتر است. در آخر نیز باید اشاره کنیم که امکان دارد اطلاعات بالا درست نباشند، ولی در هر صورت تا روزهای آینده به ویژگی‌های دقیق این دستگاه پی خواهیم برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH