مایکروسافت به‌دنبال انتقال کامل سیستم‌عامل ویندوز به فضای ابری است

طی سالیان اخیر ویندوز و تعداد دیگری از محصولات شرکت مایکروسافت تغییرات زیادی را تجربه کرده‌اند. محبوب‌ترین سیستم‌عامل کامپیوترهای شخصی در جهان دارای ویژگی‌های ابری و هوش مصنوعی یکپارچه است. اکنون مشخص شده که مایکروسافت در افق زمانی بلندمدت قصد دارد تا تمامی نسخه‌های ویندوز را به فضای ابری منتقل نماید.

مایکروسافت هم‌اکنون چنین محصولی را با نام ویندوز 365 در اختیار دارد. اما این سیستم‌عامل ابری تنها برای مشتریان سازمانی قابل دسترس است. در اسناد ارسالی برای کمیسیون ارتباطات فدرال که از پرونده شکایت مربوط به خریداری شرکت اکتیویژن بلیزارد استخراج شده است؛ پاراگرافی مشاهده می‌شود که در آن مایکروسافت از برنامه بلندمدت خود برای انتقال فزآینده ویندوز 11 به فضای ابری خبر می‌دهد.

مشخصا مایکروسافت قصد دارد تا ویندوز مبتنی بر فضای ابری را برای تمامی دستگاه‌ها ارائه دهد. به هرحال در آپدیت آتی ویندوز 11 سیستم قادر خواهد بود تا به‌جای نسخه محلی، ورژن ابری سیستم‌عامل را دانلود نماید.

همچنین این سند نشان‌دهنده تصمیم مایکروسافت برای تولید پردازنده‌های سفارشی جهت به‌کارگیری در کامپیوترهای شخصی سرفیس است. اخیرا شایعاتی در این زمینه مطرح شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH