ماشین یک میلیارد تومانی چی بخرم؟ + راهنمای خرید خودرو با قیمت یک میلیارد تومان

ما قصد داریم در این مطلب به معرفی ماشین یک میلیارد تومانی بپردازیم و لیست خودروهایی که می‌توانید تا یک میلیارد تومان خریداری کنید، را به شما ارائه کنیم. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

بازار خودرو در طی یکی دو ماه اخیر (خرداد و تیر ماه سال جاری) بازار خوب و ثابتی را تجربه کرد، نوسان کمی در قیمت محصولات وجود داشت و خریداران موفق شدند خودروهای موردنظر خود را خریداری کنند.

البته اواسط سال گذشته، میزان نوسان در بازار خودرو شدت گرفته بود و تا اردیبهشت ماه سال 1402 ادامه داشت. اما سپس در طی جریان مذاکرات ایران و عربستان، نرخ ارز کاهش پیدا کرد و به 47 تا 48 هزار تومان رسید. کاهش نرخ ارز موحب شد که قیمت‌ خودروها ده تا چند صد میلیون تومان کمتر شود! قیمت محصولات شرکت‌های مختلف از پاییز و زمستان 1401 تا همین یکی دو ماه پیش، به میزان دو برابر افزایش پیدا کرده بود.

این گرانی به خودروهای چینی موجود در کشور که با کیفیت بالا و فناوری‌هایی مثل سیستم پلاگین هیبرید یا پیشرانه تمام برقی عرضه می‌شدند، نیز رسید. با شرایط کنونی، قیمت کراس‌اوورهای چینی متوسط، 2 تا 3 میلیارد تومان شده و ماشین یک میلیارد تومانی در این بین از محبوبیت زیادی برخوردار است.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با فهرست ماشین یک میلیارد تومانی و خودروهای مختلف تا یک میلیارد تومان آشنا شوید. هزینه پرداختی در بخش پایین مختص مشتری‌های بازار آزاد بوده و خودروها قیمتی معادل 900 تا یک میلیارد و 300 میلیون تومان خواهند داشت.

ماشین یک میلیارد تومانی چی بخرم؟

در بخش پایین، لیست ماشین های یک میلیارد تومانی قرار داده شده است. اولین خودرویی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم، ام‌وی‌ام X22 پرو بوده که با قیمت یک میلیارد و ده میلیون تومان به فروش می‌رود.

ام‌وی‌ام X22 پرو

ام‌وی‌ام X22 پرو تیپ IE اتوماتیک که مدل 1402 است، قیمتی معادل 990 میلیون تومان دارد. این محصول نسخه جدید خودروی ام‌وی‌ام X22 است که در آذرماه 1400 رونمایی شد.

کروز کنترل، رهیاب ماهواره‌ای، بلوتوث، Mirror Link و سنسور پارک از جمله امکانات این خودرو به حساب می‌آیند. همچنین، دوربین عقب، رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی، سانروف برقی و روکش‌های چرمی از دیگر مواردی هستند که در این خودرو حضور دارند.

ماشین یک میلیارد

شرکت سازنده سعی کرده که در نمای ظاهری این دو مدل تغییرات زیادی ایجاد کند و همان جلوپنجره الماسی چری را در آن قرار داد. علاوه بر این تغییرات، گیربکس و پیشرانه جدیدی هم روی این محصول قرار گرفته که میزان مانورپذیری خودرو را افزایش می‌دهد.

فرمان برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد نیز از جمله مواردی هستند که در ام‌وی‌ام X22 پرو حضور دارند.

ام‌وی‌ام X33 S

خودروی ام‌وی‌ام X33 S که با قیمت یک میلیارد و 100 میلیون تومان به فروش می‌رسد، به صورت 5 سرعته اتوماتیک ساخته شده و مدل 1401 است. مدل دوم این خودرو گیربکس CVT داشته و مدل 1400 خواهد بود که قیمتی برابر با یک میلیارد تومان دارد.

ام‌وی‌ام X33 S یکی از خودروهایی است که از سال 1395 در بازار خودروهای ایرانی حضور دارد. کمپانی مدیران خودرو که وظیفه مونتاژ آن را بر عهده دارد، اعلام کرده که این کراس‌اوور سومین فیس‌لیفت خودرو چری تیگو 3 است که در ایران با عنوان متفاوتی حضور دارد.

این خودرو با موتور 1971 سی‌سی و گیربکس 5 سرعته اتوماتیک قادر است قدرت 139 اسب بخار و گشتاوری معادل 180 نیوتن‌ متر تولید کند.

ماشین یک میلیارد

تنها 12 تا 13 ثانیه زمان لازم است تا این خودرو صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را طی کند. میانگین مصرف سوخت آن نیز 9 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. مدل جدید شرکت چری که در سال 2020 تولید شد، خودروی X33S نیوفیس است که با مشخصاتی جدید و ظاهری بسیار جذاب و مدرن عرضه شد.

ام‌وی‌ام X55 پرو

ام‌وی‌ام X55 همان خودروی چینی چری تیگو 5X است. این محصول برای خریدارانی که قصد دارند با بودجه پایین، خودرویی با کیفیت خریداری کنند، مناسب خواهد بود.

ام‌وی‌ام X55 در دو مدل اکسلنت اسپرت و اکسلنت طراحی شده که مدل اول، تولید سال 1400 است و قیمتی معادل با یک میلیارد و 250 میلیون تومان دارد. به این ترتیب اگر ماشین با قیمت حدودا یک میلیارد تومان می‌خواهید می‌توانید X55 پرو را مورد بررسی قرار دهید.

این در حالی است که مدل دوم که تولید سال 1400 هم هست، با قیمت یک میلیارد و 140 میلیون تومان به فروش می‌رسد. کانسپت ام‌وی‌ام X55 پرو در سال 2014 معرفی شد و سپس سه سال بعد، مدل نهایی آن وارد بازار شد. مدیران خودرو وظیفه مونتاژ این محصول را بر عهده دارد.

مدل اکسلنت اسپرت با سقف و ستون مشکی و یک ساعت هوشمند عرضه می‌شود که به قابلیت سینک شدن با تلفن همراه مجهز شده است. بدین منظور، افراد می‌توانند از آن برای خاموش و روشن کردن خودرو استفاده کنند.

ماشین یک میلیارد

جک S3

محصول جک S3 توسط شرکت چینی JAC Motor در سال 2013 تولید شد. سه سال بعد، تغییراتی روی این محصول اعمال و فیس‌لیفت آن به بازار عرضه شد.

شرکت کرمان موتور نیز تا به امروز به مونتاژ قطعات جک S3 در ایران پرداخته و مدل اصلی از سال 1396 در لیست خودروهای مونتاژی قرار گرفته است. آپشن‌ها و امکانات مختلف جک S3 موجب شده که با محصولی پرطرفدار و محبوب طرف باشیم.

ماشین یک میلیارد

سه مدل مختلف این خودرو که به ترتیب تولید سال 1402، 1401 و 1400 هستند، قیمتی برابر با یک میلیارد و 165 میلیون تومان، یک میلیارد و 110 میلیون تومان و یک میلیارد و 70 میلیون تومان دارند.

جک S3 به موتور 1590 سی‌سی تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند به ترتیب قدرت و گشتاوری برابر با 107 اسب بخار و 155 نیوتن‌ متر تولید کند.

میانگین مصرف سوخت خودرو در هر صد کیلومتر 7 لیتر است. گیربکس CVT این کراس‌اوور به آن امکان می‌دهد تا در 14 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

جک J4 اتوماتیک

جک J4 دنده اتوماتیک CVT علاقمندان زیادی دارد و اکنون قیمت آن در بازار آزاد، چیزی برابر با 800 میلیون تومان است. موتور 1499 سی‌سی آن می‌تواند به ترتیب قدرت و گشتاور، 103 اسب بخار و 146 نیوتن‌ متر تولید کند.

ماشین یک میلیارد

این خودرو به استاندارد آلایندگی یورو 5 مجهز شده است. تنها 15 ثانیه زمان لازم است تا جک J4 اتوماتیک به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

میانگین مصرف سوخت جک J4 اتوماتیک در هر صد کیلومتر 6 لیتر خواهد بود. همچنین این خودرو به امکانات رفاهی و ایمنی همچون کروز کنترل، سنسور عقب، سنسور فشار تایر، اتولایت و فرمان حساس به سرعت مجهز شده است.

علاوه بر موارد بالا، آپشن‌هایی همچون سیستم صوتی با 6 بلندگو، صندلی ایزوفیکس، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن و غیره در آن حضور پیدا کرده‌اند.

چری آریزو 5T

چری آریزو 5 توربو نیز مانند خودروهای بالا، یکی دیگر از خودروهای مونتاژی چینی در ایران است. این محصول به پیشرانه توربوشارژ مجهز شده و در دو تیپ TE و IE در بازار موجود است که تیپ TE از سال 96 تا 99 تولید می‌شد. در نتیجه، تیپ IE جدیدتر است و از سال 1400 تولید و به بازار عرضه شد.

ماشین یک میلیارد

در خودروی چری آریزو 5T با ظاهری جذابی، به جای گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی از گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی استفاده شده که در تیپ‌ IE و مدل‌های 1402، 1401 و 1400 عرضه شده است.

این مدل‌ها به ترتیب قیمتی برابر با یک میلیارد و 100 میلیون تومان، یک میلیارد و 70 میلیون تومان و یک میلیارد و 10 میلیون تومان دارند.

آینه‌های جانبی تاشونده برقی، سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم ورود بدون کلید از جمله امکانات این خودرو به حساب می‌آیند.

علاوه بر آنها، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، سنسور نور، سیستم مولتی مدیا و غیره نیز سایر امکانات این محصول خواهد بود. البته صندلی برقی، گرمکن صندلی‌ها و سنسور باران در آن دیده نمی‌شود.

کاپرا 2

بهمن موتور وظیفه مونتاژ و عرضه کاپرا 2 را در ایران به عهده گرفته است. این پیکاپ‌ میان‌رده به سیستم دو دیفرانسیل و ارتفاع مناسب از سطح زمین مجهز شده و قابلیت‌های فراوانی از جمله آفرود، مسیریاب ماهواره‌ای و نمایشگر لمسی دارد.

ماشین یک میلیارد

موتور 2.4 میتسوبیشی و گیربکس 5 سرعته دستی آن به خودرو امکان می‌دهد که قدرت 124 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن متر را تولید کند. تنها 16 ثانیه زمان نیاز است تا این خودروی 1800 کیلوگرمی به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. میانگین مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر، 8 لیتر خواهد بود.

مدل‌های مختلف کاپرا 2 شامل مدل 1401 و 1400 بوده که به ترتیب با یک میلیارد و 60 میلیون تومان و یک میلیارد و 50 میلیون تومان به فروش می‌رسند. گفته شده که این محصول نسل جدید پیکاپ کاپرا است.

بهمن موتور در نمایشگاه خودرو مشهد در سال 1401 از نمونه جدید (فیس‌لیفت) کاپرا 2 رونمایی کرد که به جز طراحی ظاهری و کابین جدید، در دیگر مشخصات تفاوتی با کاپرا 2 ندارد. اگر به دنبال یک ماشین تراک با حدود قیمت یک میلیارد تومان هستید، این مدل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

هایما S5

وظیفه مونتاژ قطعات هایما S5 را شرکت ایران خودرو بر عهده دارد. این خودرو که محصول شرکت چینی هایما است، از سال 96 در بازار ایران عرضه شد.

ماشین یک میلیارد

این خودرو به پیشرانه توربو و گیربکس CVT مجهز شده و طراحی ظاهری آن جدیدتر از مدل S7 است. البته مدل‌های جدید آن به جای گیربکس CVT، جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته دارد. هایما S5 در دو مدل عرضه می‌شود که هر دو مدل، محصول سال 1400 هستند.

مدل اول جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته دارد که قیمتی برابر با یک میلیارد و 290 میلیون تومان داشته، این در حالی است که مدل دوم به گیربکس CVT مجهز می‌شود و با قیمت یک میلیارد و 200 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ماشین یک میلیارد

دنا پلاس توربو اتوماتیک

همانطوری که می‌دانید، دنا پلاس توربو اتوماتیک یکی دیگر از خودروهای محبوب ایرانی‌ها بوده که تاکنون آمار فروش خوبی داشته است. موتور 1645 سی‌سی آن می‌تواند قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاوری معادل 215 نیوتن‌ متر تولید کند.

ماشین یک میلیارد

دنا پلاس توربو اتوماتیک در قیمت 600 میلیون تومان تا 860 میلیون تومان موجود است. حداکثر سرعتی که راننده خودرو می‌تواند با دنا پلاس توربو طی کند، 210 کیلومتر بر ساعت است.

گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به خودرو این امکان را می‌دهد تا تنها در مدت 11 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد! میانگین مصرف سوخت آن نیز 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

تارا اتوماتیک

با اینکه این خودرو یکی از کمیاب‌ترین محصولات ایران خودرو به شمار می‌رود، با این وجود، طرفداران خاص خود را دارد. قیمت کنونی این محصول از 700 میلیون تومان تا 830 میلیون تومان متغیر است.

ماشین یک میلیارد

موتور 1587 سی‌سی آن که مشابه موتور پژو 207 است، می‌تواند قدرتی برابر با 112 اسب بخار و گشتاوری معادل 144 نیوتن متر تولید کند. خودرو در مدت 13 ثانیه از صفر به صد کیلومتر می‌رسد و میانگین مصرف سوخت آن نیز در هر صد کیلومتر، 7.5 لیتر تخمین خواهد بود.

ماشین یک میلیارد

فردا 511

ماشین فردا 511 علاوه بر طراحی ظاهری جذاب، به گیربکسی با عملکرد عالی مجهز شده و قیمت آن در بازار آزاد چیزی برابر با یک میلیارد تا یک میلیارد و 100 میلیون تومان است.

خودروی فردا 511 به جعبه‌ دنده 5 سرعته اتوماتیک دبل کلاچ مجهز شده و موتور 1480 سی‌سی به خودرو امکان می‌دهد تا قدرت 106 اسب بخاری و گشتاور 135 نیوتن متری داشته باشد.

میانگین مصرف سوخت خودرو در هر صد کیلومتر 6 تا 7 لیتر است و تنها 14 ثانیه زمان نیاز است تا فردا 511 به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

ماشین یک میلیارد

جمع‌بندی مقاله ماشین یک میلیارد تومانی

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه آی‌تی‌رسان بودید، بسیار سپاسگزاریم. ما سعی کردیم در این مطلب، هر اطلاعاتی که درباره ماشین یک میلیارد تومانی نیاز دارید را بیان کنیم.

بازار خودرو در طی خرداد و تیر ماه سال جاری نوسان زیادی نداشت و خریداران موفق شدند محصولات موردنظر خود را خریداری کنند. البته این روند در اواسط سال گذشته به همین منوال پیش نرفت و شاهد افزایش قیمت خودروها بودیم. اکنون بخاطر برخی از مسائل سیاسی، نرخ ارز کمتر شده و قیمت خودروها نیز به شدت پایین آمده است!

ما در این مطلب، لیست خودروهایی که قیمت یک میلیارد تومان داشتند را فراهم کردیم، برخی از این محصولات مونتاژی هستند و قطعات آن‌ها توسط شرکت‌های ایرانی موجود در کشور مانند مدیران خودرو، بهمن موتور و غیره مونتاژ می‌شوند. برای مثال می‌توانیم به ام‌وی‌ام X33 S، هایما S5، کاپرا 2، چری آریزو 5T و جک S3 اشاره کرد.

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر، به مقاله توجه کنید. امیدواریم که این اطلاعات برای شما مفید و کاربردی بوده باشد و توانسته باشید به پاسخ تمام سوالاتتان در حیطه خرید ماشین یک میلیارد تومانی برسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH