گوگل تست ربات چت هوشمند خود در یک بیمارستان آمریکا را آغاز کرد

شرکت گوگل پیش‌تر فرآیند تست هوش مصنوعی خود در بیمارستانی واقع در ایالات‌متحده را آغاز نموده است. در این راستا غول جستجوگر از ماه آوریل سرگرم تست یک ربات چت مبتنی بر مدل زبانی Med-PaLM 2 در کلینیک مایو است.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که ربات چت Google Bard بر پایه مدل زبانی PaLM 2 طراحی شده است. ورژن Med-PaLM 2 همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ مشخصا برای کاربردهای پزشکی طراحی شده است. بر اساس اعلام گوگل این هوش مصنوعی مشخصا می‌تواند در کشورهایی با دسترسی محدودتر به پزشکان مفید واقع شود.

در عین‌حال Med-PaLM 2 همانند سایر مدل‌های زبانی مشابه کماکان با حالت ایده‌آل فاصله داشته و در این مسیر با چند مشکل معمول دست به گریبان است. طی این پژوهش، پزشکان پاسخ‌های ارائه شده توسط مدل زبانی Google Med-PaLM 2 را مورد ارزیابی قرار داده و پس از مقایسه آنها با پاسخ‌های سایر پزشکان، اطلاعات نادرست یا قدیمی بیش‌تری را مشاهده کردند.

با این‌حال تقریبا در تمامی معیارهای دیگر مانند نشان دادن شواهد استدلال، پاسخ‌های مبتنی بر اجماع یا عدم وجود شواهدی مبنی بر سوء تفاهم، مدل زبانی Med-PaLM 2 تقریبا عملکردی همتراز با پزشکان از خود ارائه داد. مدل زبانی Med-PaLM 2 مراحل اولیه توسعه خود را پشت سر می‌گذارد و بی‌تردید در مقطع کنونی قرار نیست جای پزشکان را پر کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH