ورود اپل به شبکه‌های اجتماعی با توییتر

بنا به گزارش‌های رسیده اپل در حال آماده سازی برای ایجاد یک تحول عظیم در عرصه شبکه‌های اجتماعی است اما نمی‌خواهد چیز تازه و نوپایی بوجود بیاورد چون بطور حتم قادر نیست بدین راحتی‌ها با شبکه‌های اجتماعی قدرتمندی چون فیس بوک و توئیتر رقابت کند. به همین دلیل اپل مایل است با سرمایه گذاری در توئیتر، تبدیل به یک شریک تجاری با سایت میکروبلاگینگ شود.

این خبر عنوانی نیست که بتواند صفحه اول روزنامه‌ها را پر کند ولی وقتی واقعا به آن فکر کنیم می‌بینیم اپل حضور چشمگیری در عرصه شبکه‌های اجتماعی نداشته است. درست است که فیس‌بوک و توئیتر به‌اندازه کافی بزرگ و کاربردی هستند ولی اپل هیچ نقشی در صحنه شبکه‌های اجنماعی بازی نمی‌کند. اگر این گزارش‌ها واقعیت داشته باشند، حتما اپل به‌دنبال ایجاد تغییر و تحول اساسی در آن است.

با توجه به گزارش نیویورک تایمز ما در مورد سرمایه گذاری اندک در مورد اپل صحبت نمی‌کنیم. مطمئنا اپل با پرداختی بیش از صدها میلیون دلار روبروست. از نظر ارزش توئیتر، این شبکه اجنماعی بیش از 10 میلیارد دلار قسمت دارد. این رقم سال قبل 8.2 میلیارد دلار بود.

پیش‌تر از این رابطه اپل و توئیتر پس از قرار دادن این شبکه به عنوان پیشفرض در سیستم عامل جدیدش عمیق‌تر شده بود.

همه ما می‌دانیم اپل تمایل زیادی برای نقش داشتن در موضوعات داغ دنیا و البته سود آور از مشتریان تکنولوژی است، پس این یک قدم منطقی محسوب می‌شود. متاسفانه هیچ کدام از بحث‌های بالا عمومی نشده و در حد یک گزارش می‌باشند اما همین گزارش‌ها نشان می‌دهند این دو شرکت در حال مذاکره هستند.

حتما گزارش‌های جدید را از طریق آی تی رسان به اطلاعتان خواهیم رساند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH