داریا همراه از اولین گوشی هوشمند خود رونمایی کرد + طراحی، مشخصات، قیمت و نمونه تصاویر دوربین

شرکت داریا شب گذشته از اولین گوشی تلفن همراه خود رونمایی کرد. این گوشی هوشمند که داریا باند نام دارد با مشخصات قابل توجه و رابط کاربری با تمرکز بر Web 3.0 به بازار خواهد آمد.

داریا باند با سیستم عامل DariaOS 4.0 تولید شده، این سیستم عامل مبتنی بر اندروید 13 بوده و تاییدیه‌های گوگل را دریافت کرده است. مدیران داریا در مراسم معرفی داریا باند، توجه ویژه‌ای بر روی سیستم عامل متفاوت این محصول داشتند و تاکید کردند که این سیستم عامل لایسنس MADA را دریافت کرده و در بستر نسخه زبان باز اندروید یا AOSP توسعه پیدا کرده است.

این گوشی تمام مجوزها و تاییدیه‌های لازم از جمله CTS، GTS، VTS و STS جهت ارایه خدمات موبایل گوگل را کسب کرده است. این سیستم‌عامل استاندارد ارتباطی IP Multimedia Subsystem را نیز به دست آورده و از ViLTE و VoLTE هم پشتیبانی می‌کند تا بتوان بدون نیاز به اینترنت و اپلیکیشن خاصی، ارتباط صوتی و تصویری با کیفیت برقرار کرد.

اما مزیت استفاده از Web 3.0 در توسعه اکوسیستم و سرویس‌های داریا باند چیست؟ وب 3.0 نسل جدید اینترنت هوشمند محسوب می‌شود که در حال توسعه بوده و ویژگی‌هایی مانند حریم خصوصی به مراتب بهتر از نسل 2، سرعت بالای وبگردی، کنترل اطلاعات و داده‌ها توسط مالک، عدم دسترسی شرکت‌ها و سازمان‌ها به اطلاعات، امکان انجام تراکنش‌های شفاف و ایمن، فهم درست نیازهای کاربر، بازاریابی راحت‌تر و انتقال مالکیت دارایی‌های غیر منقول و غیر متمرکز را شامل می‌شود.

اکوسیستم داریا به دنبال بهره‌وری از تکنولوژی روز دنیا است و از مزیت‌های Web 3.0  بهره‌ می‌برد. در این مراسم اکوسیستم جدید داریا با مثال یک شهر توضیح داده شد:

شهری را تصور کنید که همه کاربران در آن نقش و سهم دارند، رشد و مدیریت این شهر وابسته به تک تک کاربران است. در این شهر می‌توان مانند دنیای واقعی با انجام کارهای مختلف کسب درآمد داشت، مثلا با استفاده روزمره و فعالانه از این گوشی همراه، می‌توانید ماهانه امتیاز به دست بیاورید، بنابراین اگر ساکن فعال این شهر باشید، بخشی از درآمد مجازی سایر افراد این شهر به شما می‌رسد.

علاوه براین، با معرفی این محصول به دیگران و دادن کد معرف به دیگران، می‌توانید در ازای خرید آن‌ها نیز درآمد کسب کنید، این سیستم راحت‌ترین و ساده‌ترین روش درآمد‌زایی در این شهر است. تماس داریا به داریا با کیفیت بالا، رایگان، بدون نیاز به اینترنت و نصب نرم‌افزار خاص از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توان از آن استفاده کرد.

امکانات این اکوسیستم شامل کسب درآمد از فروشگاه‌های آنلاین، کسب امتیاز از طریق تماشای ویدیو، کسب امتیاز از طریق برقراری تماس، کسب امتیاز از تست، بررسی و اعلام نظر در مورد اپلیکیشن‌های جدید، کسب درآمد برای انجام پروژه به‌صورت فریلنس و کسب امتیاز به ازای تهیه بلیط سفر می‌شود. البته کاربران با مشارکت در صادرات خدمات به خارج از کشور و ارایه خدمات در داخل کشور امتیاز کسب می‌کنند و این امتیاز‌ها را می‌توان در خرید سرویس در مارکت‌پلیس‌های داخلی و خارجی استفاده کرد.

در ادامه این مراسم بیشتر درمورد سیستم‌عامل داریا باند و تاییدیه‌های دریافتی آن صحبت شد:

سیستم‌عامل داریا بر پایه اندروید 13 درواقع بستری برای پیاده‌سازی سرویس‌های ویژه درآمدزایی برای کاربران است. این سیستم‌عامل برای گرفتن تاییدیه‌های امنیتی و پایداری، بیش از 2.700.000 تست بر بستر استاندارد CTS و STS را با موفقیت پشت‌سر گذاشت و موفق به کسب لایسنس MADA شد. به این ترتیب کاربران به تمامی سرویس‌های رسمی گوگل دسترسی دارند.

برند داریا در 60 کشور دنیا ثبت شده و این شرکت برنامه دارد تا 10 میلیون دستگاه تلفن هوشمند را در دنیا به فروش برساند. همچنین داریا ادعا دارد که با برترین تولید کنندگان تراشه و نمایشگر در دنیا همکاری دارد و از قطعات باکیفیت در محصولاتش استفاده می‌کند.

اما مشخصات سخت افزاری داریا باند چیست؟

این تلفن هوشمند از نمایشگر 6.7 اینچی سوپرامولد با رفرش‌ریت 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. در پشت دستگاه سه دوربین دیده می‌شود که دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دو سنسور دیگر دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی هستند.

رم 8 گیگابایت و حافظه اصلی 256 گیگابایت برای داریا باند در نظر گرفته شده است، همچنین باتری 4700 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ 66 واتی از دیگر ویژگی‌های این تلفن همراه هستند.

در بخش پردازنده شاهد استفاده از تراشه هشت هسته‌ای با 6 هسته 2 گیگاهرتزی و 2 هسته 2.6 گیگاهرتزی هستیم.

جدول مشخصات داریا باند

 نام
 داریا باند
 وزن
204 گرم
نمایشگر
6.78 اینچ سوپرامولد – 120 هرتز – رزولوشن 1080 در 2400 
سیستم‌عامل
DariaOS 4.0
پردازنده
مدیاتک  دیمنسیتی 7050
رم
8 گیگابایت
حافظه داخلی
256 گیگابایت
دوربین اصلی
50+8+2 مگاپیکسل
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
شبکه ارتباطی
5G + NFC + BLE 5.2
باتری
4700 میلی‌آمپر ساعت با شارژر 66 وات
رنگ
مشکی، سیلور و سبز
دیگر مشخصات
حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر + فیس آی‍دی  + دو سیم‌کارت

قیمت داریا باند

این گوشی در حال حاضر به صورت پیش‌فروش با قیمت 10 میلیون تومان قابل خریداری است، اما از اواسط مرداد وارد بازار می‌شود و در آن زمان برچسب قیمتی 14 میلیون تومانی خواهد داشت.

نمونه تصاویر گرفته شده با داریا باند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH