مرسدس از مدل‌های جدید مرسدس AMG GLC با قدرت بالا رونمایی کرد

مرسدس بعد از معرفی دو محصول مرسدس GLC جدید و GLC کوپه، به تازگی از نسخه‌های AMG این دو شاسی بلند رونمایی کرد.

مرسدس-AMG GLC43 2024 و مرسدس AMG GLC63 S E پرفورمنس 2025 دو نمونه از قدرتمندترین خودروهای این کمپانی آلمانی هستند که در برند GLC یافت می‌شوند.

محصول مرسدس GLC43 AMG به موتور 2 لیتری توربوشارژ با ژنراتور استارت یکپارچه همراه شده که قادر است قدرت 416 اسب بخاری تولید کند. همچنین 13 اسب بخار اضافی نیز از طریق ژنراتور استارت در سرعت‌های پایین‌تر در دسترس قرار می‌گیرد.

این پیشرانه هیبریدی ملایم با یک گیربکس 9 سرعته چند کلاچه و سیستم چهار چرخ متحرک 4Matic همراه شده است.

این محصول نیز همانند سایر مدل‌های AMG، به گیربکس Speedshift MCT مجهز شده تا بتواند عملکردی نرم‌تر را در سرعت‌های مختلف به ارمغان بیاورد.

علاوه بر این، مدل GLC 43 از سیستم AMG Ride Control برخوردار بوده که با سیستم تعلیق بادی استاندارد همراه می‌شود.

محصول مرسدس GLC63 S E پرفورمنس به یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ به همراه موتور الکتریکی در عقب مجهز شده است که می‌تواند قدرتی معادل 671 اسب بخار و گشتاوری برابر با 752 پوند فوت تولید کند.

این موتور توربوشارژ به تنهایی قادر است قدرت 469 اسب بخار و گشتاور 402 پوند فوت تولید کند. با این تفاسیر، با قدرتمندترین موتور چهار سیلندر جهان طرف هستیم. موتور الکتریکی نیز می‌تواند قدرتی برابر با 201 اسب بخار داشته باشد.

تنها 3.4 ثانیه زمان لازم داریم تا مرسدس GLC63 S E پرفورمنس به سرعت 60 مایل در ساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز (به صورت الکتریکی) 171 مایل در ساعت خواهد بود. این محصول نیز مانند خودروی قبلی که در بالا به آن اشاره کردیم، گیربکس 9 سرعته چند کلاچه داشته و به سیستم استاندارد چهار چرخ متحرک 4Matic مجهز شده است.

البته این فناوری در این خودرو کمی متفاوت خواهد بود؛ یعنی تا 100 درصد نیروی موجود می‌تواند به چرخ‌های عقب انتقال پیدا کند.

نمای ظاهری این خودروها نیز تغییرات زیادی داشته است. جلوپنجره منحصر به‌فرد، ورودی‌ هوای بزرگتر و حاشیه‌های کرومی از جمله مواردی هستند که توجه افراد زیادی را جلب می‌کنند. محصول GLC 43 در قسمت عقب به لوله اگزوز دوقلوی گرد مجهز شده، این در حالی است که GLC 63 حالتی ذوزنقه‌ای دارد.

در فضای داخلی بهبود یافته، از سیستم استاندارد MB-tex و مواد میکروفایبر یا نمونه‌ای از چرم کامل ناپا استفاده شده است. روی پشت سری‌های صندلی جلو نیز لوگوی برجسته AMG به چشم می‌خورد. البته خریدارانی که به دنبال کابینی اسپرت‌تر هستند، می‌توانند صندلی‌های پرفورمنس را انتخاب کنند.

در مدل‌های AMG نیز از سیستم MBUX موجود در GLC پایه با ویژگی‌های خاص‌تر استفاده شده است. همچنین، نمایشگر مرکزی و نمایشگر هدآپ به گرافیک ویژه AMG مجهز شدند.

کمپانی مرسدس درباره عرضه این محصولات اینچنین گفته است که در ابتدا مرسدس-AMG GLC 43 SUV 2024 در اوایل سال آینده به ایالت متحده عرضه و به فروش می‌رسد؛ البته هنوز قیمت این محصول مشخض نیست.

همانطوری که از نام مدل مرسدس-AMG GLC 63 S E پرفورمنس 2025 نیز پیداست، این مدل در سال 2025 وارد بازارها خواهد شد. هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این خودرو منتشر نشده است. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر، اخبار جدید سایت را در روزهای آینده دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH