نام و لوگوی توییتر رسما تغییر کرد

ایلان ماسک نام توییتر را به X تغییر داده و برند پرنده آبی‌رنگ را به تدریج حذف خواهد کرد. مالک شبکه اجتماعی اخیرا با انتشار توییتی این خبر را اعلام کرد و باعث به‌راه افتادن موجی از گمانه‌زنی‌ها شد. اما لیندا یاکارینو؛ مدیرعامل اخیرا منصوب شده توییتر اعلام کرد که X در آینده شکلی از تعامل نامحدود را تعریف نموده و با محوریت صوتی، تصویری، پیام‌رسانی، پرداخت و بانکداری فعالیت خواهد کرد.

همچنین این مدیر اجرایی خاطرنشان کرد که پلتفرم اصلاح شده با هوش مصنوعی تقویت خواهد شد. ایلان ماسک با انتشار پستی در آخر وقت شنبه اعلام کرد: “ما به‌زودی با برند توییتر و سپس به تدریج با تمامی پرندگان خداحافظی خواهیم کرد.”

دامنه X.com پیش‌تر به twitter.com منتقل شده و فعال‌سازی تمامی ویژگی‌ها چند ساعت زمان خواهد برد. مدیران شرکت پیش‌تر خبر تغییر نام توییتر به X Corp در ایالت نوادا را تائید کرده بودند. دفتر مرکزی توییتر در شهر سانفرانسیسکو قرار دارد و سانفرانسیسکو نیز بخشی از ایالت کالیفرنیا محسوب می‌شود.
از زمانی که ایلان ماسک طی یک معامله 44 میلیارد دلاری موفق یه خریداری توییتر شد؛ این پلتفرم همواره شاهد اعمال تغییرات گوناگونی بوده است. مالک جدید توییتر، مدیزان اجرایی این شرکت را اخراج نموده و ضمن انحلال هیات مدیره دست به تعدیل نیروی گسترده زد.

در نتیجه تعداد نیروی کار این شرکت از نزدیک به 8000 نفر به تنها 1500 نفر رسید. این اقدامات در کنار نظرات بحث‌برانگیز ایلان ماسک درباره آزادی بیان موجب کاهش چشمگیر درآمد تبلیغاتی توییتر شد.

لیندا یاکارینو؛ مدیرعامل توییتر با انتشار پستی اعلام کرد: “این یک پدیده استثنایی و نادر است که شما در زندگی یا کسب‌وکار خود فرصتی دوباره جهت ایجاد یک تحول بزرگ دیگر را در اختیار داشته باشید. توییتر تحولات متعددی را به‌دنبال داشت و نحوه ارتباط ما را دستخوش تغییر کرد. اکنون X پا را فراتر گذاشته و عرصه جهانی را متحول خواهد کرد.”

این پلتفرم که به‌زودی نام خود را تغییر خواهد داد؛ هم‌اکنون کماکان با کاهش 50 درصدی جریان نقدینگی مواجه است. توییتر بلو یکی از تلاش‌ها برای افزایش درآمدزایی شرکت بود. این سرویس به کاربران امکان می‌دهد تا با پرداخت مبلغ 8 دلار در هر ماه، تیک آبی‌رنگ محبوب تائید هویت را دریافت نموده و به امکانات بیش‌تری از جمله ویرایش توییت‌ها، محدودیت کاراکتر طولانی‌تر و درآمد حاصل از تبلیغات دسترسی داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH