گلکسی A24

بررسی گلکسی A24 سامسونگ

اگر به دنبال خرید یک گوشی میان‌رده هستید، با نقد و بررسی گوشی میان‌رده سامسونگ گلکسی A24 همراه ما باشید.

سامسونگ از ابتدای آغاز سال 2023 گوشی‌های جدید خود در رده‌های قیمتی مختلف را روانه بازار کرده تا نیاز گروه‌های مختلف در بازار تلفن‌ همراه را برآورده سازد.

در ابتدای سال شاهد عرضه سری پرچمدار گلکسی S23 بودیم، سپس گلکسی A34 و A54 روانه بازار شدند و پس از مدتی مدل گلکسی A24 نیز به میان‌رده‌های سری گلکسی A سامسونگ در سال جاری اضافه شد.

طبیعتا در بین میان‌رده‌های سامسونگ مدل‌های گلکسی A04 و A14 کیفیت و قیمت پایین‌تری دارند و هرچه عدد مقابل حرف A بیشتر شود، یعنی با مدل جذاب‌تر و البته گران‌تری طرف هستیم.

به این ترتیب گلکسی A24 درست در وسط راه قرار دارد، نه مانند گلکسی A04 و A14 پایین‌رده و ارزان قیمت است و نه مانند گلکسی A34 و A54 جزو میان‌رده‌های همه کاره و با کیفیت قرار می‌گیرد.

البته مشکلات اقتصادی باعث شده تا گلکسی A24 را جزو مدل‌های اقتصادی ندانیم واگر نه تا چندی پیش سری گلکسی A2x سامسونگ جزو مدل‌های ارزان قیمت بازار بودند.

اما در کنار بحث اقتصادی باید به این موضوع هم اشاره کرد که گلکسی A24 نسبت به نسل‌های گذشته بهبود پیدا کرده و همین مورد شاید باعث شود تا از مدل‌های اقتصادی و ارزان قیمت بازار جدا شود.

به هر ترتیب گوشی گلکسی A24 به دفتر آی‌تی‌رسان آمده تا در دادگاه ما مورد قضاوت قرار بگیرد.

این مدل با توجه به رده قیمتی که دارد، از گوشی‌های پرطرفدار بازار ایران است و در واقع گلکسی A24 قیمتی دارد که بسیاری از ایرانی‌ها برای خرید گوشی در این رده قیمتی هزینه می‌کنند، بنابراین بررسی کیفیت، ویژگی‌ها و کارایی این گوشی برای خریداران اهمیت دارد.

اگر شما نیز به دنبال خرید مدلی میان‌رده مانند گلکسی A24 هستید، تا پایان این نقد و بررسی همراه ما باشید:

مشخصات سامسونگ گلکسی A24

ابعاد
  162.1 در 77.6 در 8.3 میلی‌متر
وزن
 195 گرم
نمایشگر
 6.5 اینچ سوپرامولد با رزولوشن 1080 در 2340 و نرخ تازه‌سازی 90 هرتز
پردازنده 
 تراشه 6 نانومتری مدیاتک هلیو G99
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC2
رم
 4 گیگابایت
حافظه داخلی
 128 گیگابایت
سیستم عامل
 اندروید 13 با رابط کاربری One UI 5.1
دوربین اصلی
 50 مگاپیکسل واید + 5 مگاپیکسل اولتراواید + 2 مگاپیکسل ماکرو
دوربین سلفی
 13 مگاپیکسل
باتری
 5000 میلی‌آمپرساعت بدون شارژر!

قیمت و رقبای گلکسی A24

فعلا که این مقاله در حال نوشته شدن است، گوشی گلکسی A24 در سه نسخه وارد بازار شده، حافظه گوشی 128 گیگابایت ثابت است ولی سه نسخه رم 4، 6 و 8 گیگابایت قابل خریداری هستند. قیمت فعلی و حدودی سه نسخه این گوشی به شرح زیر است:

  • گلکسی A24 رم 4 حافظه 128: حدود 7 میلیون تومان
  • گلکسی A24 رم 6 حافظه 128: حدود 7.5 تا 7.7 میلیون تومان
  • گلکسی A24 رم 8 حافظه 128: حدود 8.5 میلیون تومان

حال گلکسی A24 با این قیمت‌ها دو رقیب سرسخت دارد. ابتدا شیائومی ردمی نوت 12 که آن هم به تازگی وارد بازار شده و در همین رده قیمتی قرار دارد. دومین مدل پوکو M5s است که آن هم در این رده قیمتی است و از نظر مشخصات سخت‌افزاری دست کمی از گلکسی A24 ندارد.

هر دو مدل شیائومی هم از نظر قیمت و هم از نظر مشخصات از رقبای سرسخت گلکسی A24 هستند و در برخی ویژگی‌ها از این مدل برتری دارند و در برخی از ویژگی‌ها هم شکست می‌خورند. سعی می‌کنیم در طول مطلب در بررسی هر بخش گلکسی A24، اشاره‌ای به کیفیت رقبای آن نیز داشته باشیم.

اقلام داخل جعبه سامسونگ گلکسی A24

سامسونگ مدت‌هاست که شارژر را از جعبه گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده خود حذف کرده است. اما این سیاست شامل گوشی سری گلکسی A2x نشده بود و این مدل و دیگر گوشی‌های ارزان قیمت و اقتصادی سامسونگ با شارژر عرضه می‌شدند. اما از امسال گلکسی A24 هم بدون شارژر روانه بازار شد.

سال گذشته گوشی گلکسی A23 با یک شارژر 15 واتی به فروش می‌رسید ولی درون جعبه گلکسی A24 خبری از شارژر نیست.

ما جعبه این مدل را در اختیار نداشتیم اما بر اساس اطلاعات منتشر شده درون جعبه گلکسی A24 تنها سیم انتقال دیتا USB-C به USB-C، سوزن خشاب سیم‌کارت و برگه‌های بروشور قرار دارد.

به این ترتیب شما باید به صورت جداگانه شارژر خریداری کنید و یا به سراغ شارژرهای قدیمی خود در منزل بروید. با توجه به این که هر دو سر کابل موجود در جعبه USB-C است، احتمالا از این کابل بر روی شارژرهای قدیمی خود نمی‌توانید استفاده کنید، حتی برای انتقال دیتا نیز باید از سیستم کامپیوتری یا لپ‌تاپی استفاده کنید که درگاه USB-C داشته باشد.

واقعا نمی‌توان به این سیاست سامسونگ ایرادی نگرفت، حذف شارژر در گوشی‌های پرچمدار را شاید بتوان با دلایل اقتصادی توجیه کرد ولی کاربری که به دنبال گوشی‌های ارزان‌قیمت و میان‌رده است، قطعا در بودجه خود محدودیتی دارد.

حال شرکت سامسونگ بدون آن که قیمت گوشی را کاهش دهد، خریداران را مجبور به خرید جداگانه شارژر می‌کند. با این رویه باید منتظر بمانیم که تمامی مدل‌های اقتصادی و ارزان ‌قیمت سامسونگ نیز به مرور زمان بدون شارژر عرضه شوند! حال سوال این است که سامسونگ به چه قیمتی حاضر است هزینه بیشتری را به خریداران گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی خود وارد کند؟ آیا خط قرمزی برای افزایش سوددهی این شرکت وجود دارد؟

طراحی و کیفیت ساخت سامسونگ گلکسی A24

اگر از طرفداران سرسخت سامسونگ نباشید، احتمالا از روی ظاهر گوشی‌ها متوجه تفاوت بین گلکسی A14، گلکسی A24، گلکسی A34، گلکسی A54 و گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس نخواهید شد.

تمامی این مدل‌ها طراحی مشابهی دارند و البته کیفیت ساخت و برخی جزئیات طراحی در آن‌ها متفاوت است، ولی در نگاه اولیه کاملا شبیه به هم هستند و اگر عکس آن‌ها را کنار هم بگذاریم شاید متوجه تفاوتشان نشوید.

نقد و بررسی جامع گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس سامسونگ

 

سامسونگ پس از تکرار ایده حذف شارژر درون جعبه، در ایده ساخت مدل‌های مشابه نیز دنباله‌رو اپل بوده و دیگر بر خلاف سال‌های گذشته مدل‌های میان‌رده و پرچمدار آن با یکدیگر متفاوت نیستند. البته که درک می‌کنیم این روش چه منافع اقتصادی برای سامسونگ دارد ولی دلیل نمی‌شود ایرادی که سال‌ها به آیفون‌های اپل می‌گرفتیم را حالا به سامسونگ نگیریم.

به نظر من که گوشی میان‌رده و ارزان قیمت یک شرکت با مدل پرچمدار همان شرکت ظاهری مشابه داشته باشند، اتفاق جذابی نیست، آنهم در حالی که اختلاف قیمت این مدل‌ها چند صد دلار است.

طبیعتا افرادی که گوشی پرچمدار خریداری می‌کنند دوست دارند در نگاه اول هم خودشان و هم بقیه متوجه لول و ارزش آن گوشی بشوند. البته نمی‌گوییم که گلکسی A24 یا گلکسی A14 هیچ تفاوتی با گلکسی S23 و S23 پلاس ندارند ولی عمده مردم در نگاه اول متوجه تفاوت این دو مدل نخواهند شد.

طراحی

حس اولیه در دست گرفتن گلکسی A24 مانند در دست گرفتن گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس است. این دو مدل را چندی پیش نقد و بررسی کردیم. طراحی کاملا مشابه است. بدنه مکعبی که لبه‌های تیزی دارد ولی چهار گوشه گرد هستند و تا حد زیادی حس و حال آیفون را می‌دهند.

در پشت گوشی بدنه کاملا صاف را داریم که فریم‌های کناری شاید کمتر از یک میلی‌متر از آن برجسته‌تر هستند. البته در استفاده روزمره متوجه این موضوع نمی‌شوید ولی اگر با ناخن روی این قسمت بکشید، متوجه می‌شوید که فریم‌ها کمی نسبت به بدنه پشتی برآمدگی دارند.

همین مورد نشان می‌دهد که چقدر گوشی مکعبی ساخته شده و اصلا از خمیدگی‌هایی فریم که باعث می‌شود گوشی بهتر در دست قرار بگیرد، خبری نیست؛ در واقع همین عامل باعث شده تا ضخامت گوشی خیلی بیشتر از چیزی که هست حس شود و گوشی خیلی راحت در دست قرار نگیرد.

تیزی لبه فریم گوشی دور تا دور قاب آن مشخص است ولی چهار گوشه گلکسی A24 گرد هستند و ظاهری مانند دیگر میان‌رده‌های بازار دارند.

در پشت گوشی سه دوربین از بدنه بیرون زده‌اند و در کنار آن‌ها یک فلاش LED دیده می‌شود. برجستگی سه دوربین تقریبا به یک اندازه است ولی آنقدری نیست که گوشی بر روی میز لق بخورد، البته گوشی لق می‌خورد ولی میزان آن خیلی کم است.

بدنه گوشی یکدست تک رنگ است. هم قاب پشتی و هم فریم، رنگی یکسان دارند. پشت گوشی روکشی براق دارد که باعث می‌شود رنگ آن زیر نور شاداب‌تر باشد ولی رنگ فریم مات است.

سامسونگ مدل گلکسی A24 را در چهار رنگ سیلور، زرشکی، مشکی و سبز روانه بازار کرده است. رنگ سبز به دفتر ما آمده که تا حدی شبیه سبز لیمویی روشن است.

این رنگ شاید بیشتر برای خانم‌ها و دختر‌ها مناسب باشد، هرچند این روزها اکثرا مردم بر روی گوشی خود قاب می‌اندازند و رنگ اصلی گوشی اصلا دیده نمی‌شود!

با این وجود بدنه براق پشت باعث شده تا لک انگشت و چربی بر روی آن مشخص باشد. البته این موضوع به علت رنگ روشن گوشی خیلی مورد توجه نیست ولی قطعا در رنگ مشکی بیشتر متوجه این لک‌ها خواهید شد.

درگاه‌ها

در فریم بالایی گوشی تنها یک میکروفون قرار دارد، در فریم سمت راست دکمه پاور ادغام شده با حسگر اثر انگشت و دکمه‌های ولوم دیده می‌شود.

در فریم پایینی درگاه USB-C، اسپیکر، جک 3.5 میلی‌متری هندزفری و یک میکروفون دیگر قرار دارد. در فریم سمت چپ نیز تنها درگاه خشاب سیمکارت دیده می‌شود.

استحکام و تائیدیه‌ها

بدنه گوشی کاملا پلاستیکی است ولی استحکام بسیار بالایی دارد، به‌حدی که شاید فکر کنید پشت گوشی از شیشه و فریم از آلومینیوم ساخته شده ولی اینگونه نیست.

تمام بخش‌ها پلاستیک هستند و گلکسی A24 هیچ تائیدیه ایمنی یا مقاومتی ندارد، حتی از روکش گوریلا گلس هم خبری نیست.

در این بخش می‌توان گفت سامسونگ کم‌کاری کرده زیرا گلکسی A23 مجهز به روکش گوریلا گلس 5 بود و تا حد زیادی خیال خریداران را از مقاومت نمایشگر در هنگام افتادن یا ضربه دیدن راحت می‌کرد ولی گلکسی A24 هیچ روکش و استاندارد خاصی ندارد و از این نظر کاملا لخت و عریان است.

اما با این وجود همانطور که گفتیم کاملا مشخص است که با مدلی ضعیف طرف نیستیم، بدنه جنس خیلی خوبی دارد و متریال استفاده شده در آن هیچ شباهتی به آن مدل‌های میان‌رده پلاستیکی سامسونگ چند سال پیش ندارد. پس نگذارید اسم پلاستیک شما را فریب دهد، هر چند هنوز به نبود روکش گوریلا گلس انتقاد داریم.

ابعاد و وزن

همانطور که گفتیم گوشی مکعبی است و لبه‌های تیز باعث شده گلکسی A24 بسیار ضخیم به نظر برسد. از لحاظ ابعاد و اندازه این مدل تنها 8.3 میلی‌متر ضخامت دارد که نسبت به مدل‌های سال قبل حتی کمتر هم شده ولی فرم طراحی آن به گونه‌ای است که انگار با گوشی کت و کلفت‌تری طرف هستیم.

حتی ما این مدل را با یک گوشی دیگر که یک میلی‌متر ضخیم‌تر بود مقایسه کردیم و همه دوستان ما در دفتر با دردست گرفتن هر دو مدل احساس کردند که این مدل ضخیم‌تر است ولی از نظر ارقام گلکسی A24 یک میلی‌متر باریک‌تر از مدل دیگر بود. در واقع ضخامت کلی این گوشی آنقدری زیاد نیست ولی به دلیل فرم مکعبی آن، فریم ضخامت زیادی دارد.

گلکسی A24

این مدل از نظر ابعاد 162.1 میلی‌متر طول، 77.6 میلی‌متر عرض و 8.4 میلی‌متر ضخامت دارد. در عین حال که گوشی به نظر بزرگ و ضخیم است ولی وزن 195 گرمی دارد که برای مدلی در این رده و ابعاد بسیار خوب است.

حاشیه فریم از کنار نمایشگر هم بالازده و برجستگی دارد ولی باز هم خیلی کم، شاید کمتر از یک میلی‌متر، اما مشکل این بیرون‌زدگی آن است که وقتی گوشی را در دست می‌گیریم لبه‌های تیز آن خیلی راحت نیست و به طور کلی نمی‌توانیم از این طراحی خیلی تمجید کنیم.

اما ظاهر گوشی ساده و جذاب است، این سبک طراحی کمی لول و سطح قیمتی آن را افزایش داده و وقتی در دست می‌گیرید به نظر نمی‌رسد که یک گوشی میان‌رده خریداری کرده‌اید. طراحی از نظر ظاهری کاملا قابل قبول و بهبود یافته نسبت به سال‌های گذشته است ولی از نظر راحتی استفاده انتقادهایمان سر جایش است.

نمایشگر سامسونگ گلکسی A24

می‌توان گفت بخش صفحه نمایش بیشترین پیشرفت را نسبت به مدل‌های سال گذشته داشته است. در حالی که گلکسی A22 با نمایشگر سوپرامولد ولی با رزولوشن HD روانه بازار شده بود، سامسونگ مدل گلکسی A23 را با نمایشگر IPS LCD و رزولوشن فول اچ‌دی به بازار ارائه کرد. در واقع در مدل گلکسی A23 شاهد افت کیفیت پنل بودیم ولی رزولوشن صفحه نمایش افزایش پیدا کرده بود.

حال در مورد مدل گلکسی A24 هر دو ویژگی جذاب را در یک مدل خواهیم داشت. این مدل با صفحه نمایش سوپرامولد تولید شده و از رزولوشن 1080 در 2340 نیز بهره می‌برد. در واقع این نمایشگر بهترین صفحه نمایش در میان مدل‌های سری گلکسی A2x است.

البته جذابیت این نمایشگر به همین دو مورد ختم نمی‌شود، گلکسی A24 سامسونگ دارای صفحه 90 هرتزی است که هرچند مانند صفحه‌های 120 هرتزی روان و جذاب نیست ولی کارکردن با آن لذت بخش است.

گلکسی A24

سامسونگ در این مدل از صفحه 6.5 اینچی استفاده کرده که نسبت به مدل یک سال قبل یک اینچ کوچک‌تر شده، دور این نمایشگر حاشیه نسبتا ضخیمی وجود دارد که در بخش پایین صفحه حتی پهنای حاشیه بیشتر هم می‌شود.

در بالای نمایشگر ناچ قطره‌ای شکل دیده می‌شود که محل قرار گرفتن دوربین سلفی است، ناچ قطره‌ای و حاشیه ضخیم باعث می‌شود بر خلاف طراحی پشت گوشی، نمایشگر و جلوی گوشی طراحی قدیمی را داشته باشد.

در هر اینچ این نمایشگر 396 پیکسل وجود دارد تا تراکم پیکسلی کامل و کم‌نقص باشد همچنین روشنایی صفحه نیز حداکثر تا 1000 نیت خواهد بود. اما تمامی این اعداد و مشخصات چه معنایی دارد؟

رنگ‌ها

به زبان ساده با یکی از بهترین نمایشگرها در این رده طرف هستیم، رنگ‌ها کاملا دقیق و شاداب نمایش داده می‌شوند و عمق رنگ مشکی بسیار خوب است. در این مدل می‌توانید بدون هیچ مشکلی به دیدن فیلم و سریال بپردازید و نگرانی از کیفیت نمایشگر نداشته باشید.

به واسطه استفاده از نمایشگر امولد، رنگ مشکی به خوبی و با عمق بالایی دیده می‌شود و اگر در حال تماشای یک فیلم با صحنه‌های تاریک باشید، به خوبی می‌توانید طیف مختلف رنگ سیاه و جزئیات درون تاریکی را مشاهده کنید.

رفرش‌ریت

صفحه 90 هرتزی باعث شده تا تمام اتفاقات بر روی نمایشگر سیال و روان باشد، جا‌به‌جایی در منوها و کار کردن با گوشی بسیار لذت‌بخش است و تفاوت روان بودن انیمیشن‌ها با صفحه 60 هرتزی را به خوبی می‌توانید متوجه شوید.

روشنایی

میزان روشنایی نمایشگر حداکثر تا 1000 نیت است، این یعنی شما طبیعتا برای استفاده از نمایشگر گوشی در محیط‌های داخل خانه و اتاق هیچ مشکلی نخواهید داشت.

همچنین در فضای آزاد نیز به خوبی می‌توانید با گوشی کار کنید، عملکرد گوشی در زیر تابش مستقیم خورشید هم بسیار مناسب است و نور صفحه می‌تواند به مقداری روشن شود که شما جزئیات صفحه را ببینید.

دارک مود

استفاده از حالت دارک مود در این مدل لطف خاصی دارد، وقتی صفحه نمایش شما سوپرامولد هست، بهتر است برای صرفه‌جویی در مصرف باتری و کمتر اذیت شدن چشم‌های‌تان از حالت دارک مود استفاده کنید. در این حالت کل محیط کاربری مشکی شده که به ویژه در تایم شب، باعث می‌شود چشمانتان کم‌تر اذیت شود.

ضمن این که در این حالت پیکسل‌ها به جای تولید رنگ مشکی، به طور کامل خاموش می‌شوند و هر جا که رنگ صفحه مشکی است در واقع پیکسل‌های آن بخش خاموش هستند، به این ترتیب در مصرف باتری صرفه‌جویی می‌شود.

اگر می‌خواهید حتی بیشتر در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید، بهتر است که رفرش‌ریت صفحه را به 60 هرتز تغییر دهید، این کار باعث می‌شود جذابیت صفحه نمایش مانند حالت 90 هرتز نباشد ولی در مصرف باتری صرفه‌جویی چشمگیری صورت می‌گیرد.

تنظیمات

با وجود نمایشگر سوپرامولد می‌توانید از حالت AOD یا Always on Display استفاده کنید. با فعال کردن این قابلیت اطلاعات مورد نظر شما مانند ساعت، نوتیفیکیشن‌ها و غیره همیشه در صفحه قفل گوشی روشن خواهند ماند.

همچنین دیگر تنظیمات نمایشگر گوشی مانند تنظیم اندازه فونت، تنظیم رنگ‌ها و دیگر موارد نیز در بخش Display تنظیمات در اختیار شما قرار دارند.

قفل‌های بیومتریک

سامسونگ در این مدل از حسگر اثرانگشت و دوربین تشخیص چهره بهره می‌برد. حسگر در فریم سمت راست قرار دارد و به صورت یکپارچه با دکمه پاور ادغام شده است.

حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت در فریم ضخیم گوشی قرار گرفته و همین باعث می‌شود گاهی آن را گم کنید. ولی به طور کلی جای حسگر اثر انگشت خوب است و می‌توان به راحتی به آن دسترسی داشت.

در برخی از مدل‌های دیگر شاهد آن هستیم که حسگراثر انگشت چند میلی‌متر پایین‌تر طراحی می‌شوند که دسترسی به آن راحت‌تر باشد، چنین موردی در خصوص گلکسی A24 صدق نمی‌کند ولی با این وجود محل قرار گیری حسگر اثر انگشت مناسب است.

اما نکته‌ای که بیشتر از محل قرار گیری حسگر مورد توجه قرار می‌گیرد، دقت آن است. دقت این حسگر بسیار بالاست و در اکثر مواقع می‌تواند اثر انگشت شما را به خوبی تشخیص دهد ولی گاها خطاهایی از حسگر دریافت می‌کنید که شاید تعداد آن زیاد است.

گلکسی A24

یعنی مواقعی پیش می‌آید که با دو یا سه بار تلاش، حسگر، اثر انگشت را تشخیص نمی‌داد. نمی‌دانیم این مشکل فراگیر است یا در مدلی که به دست ما رسید وجود داشت ولی باعث می‌شد تا سرعت و دقت حسگر اثر انگشت همیشه مناسب نباشد.

قفل تشخیص چهره

قفل تشخیص چهره هم همین وضعیت را دارد. این قفل در حالت معمولی به خوبی می‌تواند چهره شما را تشخیص دهد و دقت بالایی دارد، البته سرعت آن کمی پایین است و معمولا باید بیشتر از یک ثانیه صبر کنید تا قفل باز شود. اما گاهی اوقات قفل تشخیص چهره قادر به باز کردن قفل نیست و شما ترجیح می‌دهید به سراغ حسگراثر انگشت بروید.

در نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ می‌توانید هنگام تعریف قفل چهره مشخص کنید که زمانی که چشمان شما بسته است، هم قفل باز شود. نمیدانم دقیقا کاربرد این حالت چیست ولی این موردی است که جدیدا اضافه شده، ضمن این که قفل نمی‌تواند صورت را با وجود ماسک تشخیص دهد.

به طور کلی تجربه استفاده از حسگر اثر انگشت و قفل چهره صددرصد رضایت بخش نبود.

رابط کاربری جدید سامسونگ

در مدل گلکسی A24 می‌توانید از اندروید 13 با طعم One UI 5.1 بهره‌مند شوید. این رابط کاربری از ابتدای سال عرضه شده و در چند مدل سامسونگ در اختیار کاربران قرار گرفت، به این ترتیب نمی‌توان آن را یک رابط کاربری جدید دانست ولی در ادامه به ویژگی‌های جذاب آن خواهیم پرداخت.

ظاهر کلی رابط کاربری تغییری نداشته و با همان محیط ساده و سبک سامسونگ طرف هستیم، اپلیکیشن‌‌های پیش‌فرض خیلی زیاد نیستند و همچنان باید برنامه‌هایی مانند موسیقی را دانلود کنید. اما در عین حال حضور برنامه‌های تجاری/تبلیغاتی مانند نتفلیکس، فیسبوک و اسپاتیفای در رابط کاربری بیشتر از گذشته است.

بخش‌های مختلف رابط کاربری بدون تغییر هستند، نوار نوتیفیکیشن مانند گذشته ساده و کارآمد است، ابزارهایی مانند پنل اج نیز در اختیار کاربران قرار دارد.

گلکسی A24

از ویژگی‌های جدیدی که در بررسی‌های قبلی نیز به آن اشاره کرده بودیم، قسمت روتین‌هاست. وقتی به منوی تنظیمات می‌روید بخش روتین در ابتدای منو کاملا در چشم است.

با این ویژگی جدید می‌توانید بر اساس فضای فعلی خود، یک مد را انتخاب کنید و اقدامات خاصی را انجام دهید، مثلا پروفایل‌های صدا، تنظیمات نمایشگر، اعلان‌ها و غیره را تغییر دهید. همچنین می‌توانید روتین‌های خاصی را با برخی از اقدامات فعال کنید، مثلا روشن کردن نقطه اتصال یا حالت هواپیما می‌تواند به معنای فعال شدن یک روتین باشد. این بخش، کاربردی مشابه تنظیم پروفایل در گوشی‌های قدیمی را دارد.

روتین‌ها در نسخه جدید One UI بهبود پیدا کرده و چند حالت جدید مانند تئاتر به آن اضافه شده که می‌توانید در هنگام مراجعه به سینما و تئاتر از آن استفاده کنید، زیرا کمتر باعث حواس پرتی شما خواهد شد.

ویجت‌های جدید به ویژه برای باتری، از جمله دیگر قابلیت‌های جدید One UI 5.1 است که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. کلا در اندروید جدید وضعیت ویجت‌ها بهتر شده و ظاهر جذاب‌تر و کارآمدتری پیدا کرده‌اند.

شنیده بودیم که بسیاری از کاربران اعتقاد دارند One UI 5.1 موجب شده تا مصرف باتری گوشی آن‌ها افزایش پیدا کند، چنین موردی را در گلکسی A24 مشاهده نکردیم.

بخش گالری در رابط کاربری جدید سامسونگ آپدیت‌های فراوانی داشته، بسیاری از بخش‌های ادیت و ویرایش تصویر بهبود پیدا کرده‌اند و کارکرد بهتری دارند. شما در این رابط کاربری به سادگی می‌توانید آلبوم‌های خانوادگی یا دوستانه اضافه کنید، همچنین خود رابط کاربری با تشخیص چهره‌های درون تصویر به شما پیشنهاد می‌دهد این عکس را به آلبوم افراد درون تصویر اضافه کنید.

همانطور که در بخش نمایشگر اعلام کردیم، ویژگی جذاب AOD را می‌توانید در این مدل استفاده کنید. این قابلیت بیشتر برای گوشی‌های گران قیمت‌تر عرضه شده بود ولی حالا در یک میان‌رده اقتصادی می‌توانید قابلیت AOD را به طور کامل با تمام جزئیات و قابلیت‌هایی که در گوشی‌های پرچمدار و بالارده سامسونگ قرار دارد تجربه کنید.

سامسونگ در این سال‌ها تلاش کرده تا رابط کاربری یکسانی برای تمامی کاربران خود ارائه دهد، به این ترتیب تفاوت رابط کاربری یک گوشی مانند گلکسی A24 با پرچمداری مانند گلکسی S23 به حداقل رسیده و شاید مهم‌ترین ویژگی که در گوشی‌های پرچمدار یافت می‌شود ولی در مدل‌های پایین رده به آن دسترسی ندارید، قابلیت دکس باشد.

به جز این مورد تقریبا تمامی قابلیت‌هایی که در دیگر مدل‌های بالارده و پرچمدار سامسونگ ارائه شده، در مدلی مانند گلکسی A24 نیز در دسترس خواهد بود.

تست‌های ویژه ITResan

در بخش تست‌های ویژه به برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌های گوشی‌هایی که برای ما در آی‌تی‌رسان و بسیاری از کاربران اهمیت دارد، می‌پردازیم. این موارد شامل بخش‌های مختلف گوشی می‌شود و عموما در استفاده عادی روزانه با آن‌ها مواجه می‌شویم، به همین دلیل بهتر است بدانیم آیا گوشی گلکسی A24 می‌توانند تست‌های ویژه ما را رد کنند یا خیر؟

 تست

نتیجه

بدنه کثیف می‌شود؟

بله

کار کردن روی سطح صاف آسان است؟

بله

کار کردن با یک دست آسان است؟

نه خیلی

کار کردن زیر نور آفتاب آسان است؟

بله

یک اثر انگشت را می‌توان دو بار تعریف کرد؟

بله!

قفل چهره در تاریکی باز می‌شود؟

بله

حسگر اثر انگشت با دست خیس باز می‌شود؟

خیر

قفل چهره با ماسک باز می‌شود؟

خیر

کیفیت عکس سلفی پرتره چند نفره به چه شکل است؟

خوب

نشر صدا هنگام مکالمه چقدر است؟

کم

سخت‌افزار گلکسی A24

همانطور که می‌دانید مدل سامسونگ گلکسی A24 به عنوان یک گوشی میان‌رده شناخته می‌شود، آنهم یک میان‌رده ارزان قیمت که مناسب خریداران با بودجه محدود است. به این ترتیب در بخش سخت‌افزار نباید انتظار خیلی بالایی از این مدل داشته باشیم.

اما توقع داریم که گلکسی A24 نسبت به مدل سال گذشته بازدهی بیشتری داشته باشد و همچنین از رقبای خود ضعیف‌تر نباشد. با این دیدگاه به معرفی و بررسی سخت افزار این مدل خواهیم پرداخت.

پردازنده

سامسونگ در این مدل از تراشه اصلی 6 نانومتری مدیاتک هلیو G99 استفاده کرده است. چند سالی می‌شود که سامسونگ استفاده از تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون در مدل‌های میان‌رده خود را کاهش داده و به سراغ تراشه‌های مدیاتک رفته است. تراشه‌های مدیاتک هم قیمت مناسبی دارند و هم از نظر کیفیت و بازدهی امتحان خودشان را پس داده‌اند.

تراشه 8 هسته‌ای هلیو G99 از 6 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55 و 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A76 بهره می‌برد. این تراشه نسبت به پردازنده اسنپدراگون 680 که سال گذشته بر روی مدل گلکسی A23 استفاده شده بود حدود 15 درصد بازدهی بیشتر و عملکرد بهتری دارد و در بنچمارک‌ها چند درصد امتیاز بالاتری دریافت کرده است.

به این ترتیب هلیو G99 از تراشه سال قبل بهتر است ولی تنها چند درصد و نباید توقع یک تراشه کاملا قدرتمند را داشته باشیم.

دیگر مشخصات

تراشه گرافیکی Mali-G57 MC2 در کنار تراشه هلیو G99 وظیفه کارهای گرافیکی را برعهده دارد. 4 گیگابایت رم از نوع LPDDR4X و حافظه داخلی 128 گیگابایت از نوع UFS 2.2 بخش‌های دیگر سخت‌افزار گلکسی A24 را تشکیل می‌دهند.

البته این مدل در نسخه‌های رم 6 و 8 گیگابایت هم به بازار آمده ولی با توجه به سخت‌افزار گوشی، رم 8 گیگابایت آن خیلی ارزش خرید ندارد.

بازدهی و گیمینگ

همانطور که از مشخصات سخت‌افزاری مشخص است، با یک گوشی میان‌رده و متوسط طرف هستیم. پردازنده، گرافیک، رم و حافظه همگی در حد معمول هستند و انتظار بیش از این هم نداشتیم.

تراشه پردازشی در کارهای معمولی و روزانه کم نمی‌آورد. تقریبا اپلیکیشنی نیست که نتوانید با این مدل اجرا کنید. از نظر بازی و گیم هم تقریبا تمام بازی‌های سنگین و نیمه سنگین را می‌توانید با این مدل اجرا کنید.

ما بازی کالاف دیوتی را با گلکسی A24 اجرا کردیم که این بازی با کیفیت High قابل اجراست و کیفیت بالاتر از آن اصلا به شما نشان داده نمی‌شود.

سخت‌افزار سرعت خوبی دارد و در رابط کاربری اصلا مشکلی نخواهید داشت. در اجرای برنامه‌های سنگین هم با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوید. کلا از نظر سخت‌افزاری هیچ مشکلی با گلکسی A24 نداشتیم و به راحتی توانستیم با این گوشی کار کنیم.

شاید مهم‌ترین جایی که می‌توانید ضعف سخت‌افزار را مشاهده کنید، بخش دوربین یا سرعت و دقت قفل‌های بیومتریک باشد، زیرا در استفاده عادی و حتی سنگین از گوشی، ضعف بزرگی را مشاهده نخواهید کرد، البته باید در نظر داشته باشید که تراشه هلیو G99 تراشه خیلی قدرتمندی نیست اما با توجه به توان پردازشی که دارد بسیار خوب از پس بخش سخت‌افزار گوشی بر‌می‌آید.

بنچمارک

عملکرد گلکسی A24 در بنچمارک‌ها هم طبق انتظار است. این گوشی نمرات متوسط و رو به بالایی را در بنچمارک‌های مختلف به دست آورده است. تست استرس این گوشی خیلی خوب نبود و مشخص است پایداری سخت‌افزاری این گوشی آنقدری بالا نیست. البته با توجه به رده قیمتی می‌توان این موضوع را طبیعی دانست.

به طور کلی امتیاز بنچمارک این گوشی متناسب با سخت‌افزار آن است.

نام مدل

امتیاز Antutu

امتیاز GFXBench

امتیاز Geekbench

تک هسته‌ای / چند هسته‌ای

Galaxy A52s 5G

516661

28fps

2801/771

Galaxy A54

506678

25fps

2703/770

Galaxy A73 5G

508952

22fps

2913/778

Galaxy A34

472126

23fps

2316/781

Galaxy A53 5G

416353

19fps

1718/490

Galaxy A24

383219

14fp

1907/560

Poco M5s

360681

18fps

1831/516

Redmi Note 11s

349651

12fp

1873/526

Redmi Note 12

321092

15fp

1995/588

Redmi Note 11

277791

6.8fps

1662/376

 

فن و گرما

این مدل سیستم دفع گرما یا فن خاصی ندارد ولی به طور کلی آنقدری گرم نمی‌شود. در مدت استفاده ما تنها در زمانی که با گوشی بازی کالاف دیوتی را انجام دادیم، متوجه گرما در بخش پشت گوشی شدیم. به جز آن در هنگام عکس برداری و فیلمبرداری گوشی آنقدری گرم نشد و به طور کلی می‌توان گلکسی A24 را جزو مدل‌هایی دانست که داغ نمی‌کند.

البته اگر به طور مداوم با آن بازی کنید یا مدت طولانی عکس و فیلم بگیرید، طبیعتا گوشی داغ می‌شود.

ارتباطات و اتصالات

گوشی گلکسی A24 دو سیمکارته است، این مدل از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند و خبر خوب آن است که می‌توان هر دو سیمکارت و کارت حافظه را به صورت همزمان استفاده کرد.

این گوشی از 5G پشتیبانی نمی‌کند ولی به بلوتوث 5.3 مجهز شده، از نظر سنسورها می‌توان گفت که این مدل از مجموعه کاملی از حسگرها شامل شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما و فشارسنج پشتیبانی می‌کند. وجود جک 3.5 میلی‌متری هم خبر خوبی برای افرادی است که از هندزفری‌های سیمی استفاده می‌کنند.

دوربین گلکسی A24

طی دو سال گذشته دو مدل گلکسی A22 و A23 با چهار دوربین روانه بازار شدند و واقعیت آن است که تغییر زیادی در مشخصات دوربین آن‌ها رخ نداد، امسال هم تغییرات زیادی را مشاهده نمی‌کنیم ولی یک دوربین کاسته شده و شاهد استفاده از سه دوربین در این مدل هستیم.

البته استفاده از سه دوربین در اکثر مدل‌های میان‌رده و پرچمدار سامسونگ به چشم می‌خورد، با این وجود در ادامه با سه دوربین گلکسی A24 بیشتر آشنا می‌شویم:

دوربین 50 مگاپیکسلی، لنز واید، دیافراگم f/1.8، فوکوس دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال

دوربین 5 مگاپیکسل، لنز اولتراواید، دیافراگم f/2.2، زاویه دید 123 درجه

دوربین 2 مگاپیکسلی، لنز ماکرو، دیافراگم f/2.4

همانطور که می‌بینید، دوربین تشخیص عمق از جمع دوربین‌های گوشی‌های هوشمند حذف شده و تصاویر پرتره با کمک هوش مصنوعی پردازنده‌های گرافیکی تهیه می‌شود. اما عملکرد این دوربین‌ها در شرایط مختلف چگونه است؟

عکس‌برداری در طول روز

طبیعتا بهترین کیفیت عکاسی گلکسی A24 در طول روز است. زمانی که نور کافی در محیط وجود داشته باشد، می‌توانید تصاویر با کیفیتی بگیرید. البته باید بدانید با یک گوشی میان‌رده و سخت‌افزاری میان‌رده کار می‌کنید و باید در همین حد توقع داشته باشید. طبیعتا کیفیت عکس‌های گلکسی A24 با دوربین‌های رده بالاتر مانند گلکسی A34 یا گلکسی A54 یکسان نیست.

تصاویر این مدل را اگر در مانیتور یا لپ‌تاپ خود مشاهده کنید، متوجه نویز می‌شوید. همچنین گاها نورها با سایه زیادی ثبت می‌شود. ولی تا زمانی که نور کافی باشد و عکس‌ها را در خود گوشی مشاهده کنید، کیفیت تصاویر قابل قبول است.

نمی‌توان خیلی از دوربین گلکسی A24 تعریف کرد، وایت‌‌بالانس گاها مناسب نیست و ممکن است نویز هم درون تصویر ببینید ولی کیفیت تصاویر در حد این گوشی خوب است.

عکس‌برداری در شب

در شب خیلی نمی‌توان بر روی کیفیت دوربین این مدل حساب باز کرد. تصاویر در شب نویز بسیار زیادی دارند و تعادل نوری و رنگی کاملا از بین می‌رود. ولی در شب می‌توانید از نایت مود استفاده کنید. در حالت نایت مود قادر به زوم کردن نیستید. به این ترتیب تنها می‌توانید تصاویر 1x را با حالت نایت مود بگیرید که تا حد زیادی در بهبود کیفیت تصاویر کمک می‌کند.

اگر در شب با حالت نایت مود عکس‌برداری کنید، کیفیت تصاویر به مراتب افزایش پیدا کرده و نویز تصویر تا 50 یا 60 درصد کاهش پیدا می‌کند، همچنین جزئیات خیلی بهتر قابل مشاهده هستند، تعادل نوری برقرار است. به این ترتیب پیشنهاد می‌شود در شب تنها با نایت مود عکس برداری کنید، گرفتن عکس با نایت مود حدودا 3 ثانیه طول می‌کشد.

پرتره

به نظر نبود دوربین تشخیص عمق تاثیر مناسبی بر روی کیفیت عکاسی پرتره نگذاشته، در عکس‌های پرتره با دوربین اصلی و سلفی خطاهای زیادی دیده می‌شود و برخی از بخش‌های سوژه به خوبی از پس‌زمینه جدا نشده‌اند.

البته در مدل‌های ارزان پایین‌رده حتی با وجود دوربین تشخیص عمق، کیفیت عکس‌های پرتره بالا نیست، در این مدل هم خیلی نمی‌توان بر روی کیفیت عکس‌های پرتره حساب باز کرد.

زوم

این مدل با زوم دیجیتالی تا 10 برابر زوم می‌کند ولی کیفیت تصاویر زوم شده تنها تا 2 برابر مناسب است و از آن به بعد نویز بسیار زیادی در تصویر دیده می‌شود. تصاویر با زوم بالای 5 برابر هم عملا کارایی خاصی ندارند زیرا از نظر کیفیت تصاویر و جزئیات درون تصاویر اصلا در وضع مناسبی نیستند.

عکس‌های زوم شب به مراتب کیفیت بدتری دارند که طبیعی هم هست، اصولا این مدل برای زوم کردن مناسب نیست.

ولی نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم قابلیت لرزش‌گیر گوشی است که در زوم به خوبی سوژه را برای شما ثابت نگه‌ می‌دارد و تجربه‌ای مشابه با پرچمداران سامسونگ را ارائه می‌دهد. با وجود لرزش‌گیر دیجیتالی دوربین در حالت زوم نمی‌لرزد و با ثبات زیادی می‌توانید روی سوژه فوکوس کرده و عکس‌برداری کنید.

اولتراواید

تصاویر اولتراواید هم خیلی جالب نیستند. نه در روز و نه در شب تصاویر با کیفیت به صورت اولتراواید نمی‌توانید بگیرید. این تصاویر معمولا نویز زیادی دارند و رنگ‌ها با کنتراست خیلی پایین و اصطلاحا بی‌روح ثبت می‌شوند.

ماکرو

در خصوص تصاویر ماکرو هم چیز زیادی نمی‌توان گفت. کیفیت تصاویر بد نیست، خیلی نمی‌توان بر روی سوژه زوم کرد ولی کیفیت کلی خوب و قانع کننده است. تصاویر هم کیفیت خوبی دارند.

دوربین سلفی

در بالای نمایشگر یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 در ناچ قطره‌ای شکل نمایشگر قرار دارد. کیفیت این دوربین برای عکس‌های روزانه و ثبت خاطرات خوب است. به ویژه در طول روز می‌توان بیشتر بر روی این دوربین حساب باز کرد ولی در شب کیفیت تصاویر خیلی خوب نیستند.

در تصاویر سلفی روز، جزئیات با کیفیت خوبی ثبت می‌شوند و رنگ‌ها طبیعی هستند. اما در شب نویز زیادی در تصویر دیده می‌شود و تلاش رابط کاربری برای ادیت تصویر هم فایده‌ای ندارد و در نتیجه عکس‌ها خیلی با کیفیت نیستند.

فیلم‌برداری

برای فیلم‌برداری با دوربین اصلی و سلفی در نهایت می‌توانید کیفیت 1080p با 30 فریم بر ثانیه را انتخاب کنید. خبری از فیلم‌برداری 4K یا 60 فریم نیست.

در بخش فیلم‌برداری هم می‌توان گفت کیفیت دوربین سلفی تا حدی بهتر به نظر می‌رسد. با دوربین اصلی کنتراست رنگ‌ها کمی غیرواقعی است و سایه‌ها کمی بیشتر به چشم می‌‌آیند. اما در فیلم‌برداری سلفی اکثر شاخصه‌ها درست هستند و کیفیت فیلم‌برداری هم مناسب است.

اسپیکر گلکسی A24

سامسونگ در این مدل تنها از یک اسپیکر استفاده کرده است. اسپیکری که در فریم پایینی گوشی دیده می‌شود، این اسپیکر تنها منبع خروج صدا از گوشی است و به این ترتیب گلکسی A24 از اسپیکر استریو بهره نمی‌برد.

استفاده از یک اسپیکر باعث می‌شود صدا تک بعدی شود و به صورت فراگیر در محیط پخش نشود. اسپیکر گلکسی A24 هم همین مشکل را دارد اما انصافا اسپیکر تکی این مدل آنقدری بد نیست. بلندی صدا واقعا خوب و قابل قبول است، همچنین کیفیت پخش صدا حتی با ولوم بالا نیز حفظ می‌شود.

طبیعتا کیفیت این اسپیکر به پای مدل‌های استریو نمی‌رسد ولی با توجه به رده قیمتی گوشی، اسپیکر این مدل قابل قبول است.

باتری و شارژدهی سامسونگ گلکسی A24

گلکسی A24 مانند اکثر مدل‌های میان‌رده در بازار فعلی از باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. طبیعتا بسیاری از کاربران تاکنون تجربه استفاده از باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی را داشتند و می‌دانند که شارژدهی این باتری‌ها به چه شکل است.

با این وجود باید بیان کرد که این باتری در یک استفاده عادی یک روز را به طور کامل شارژدهی دارد، حتی اگر استفاده شما از اینترنت یا اپلیکیشن‌های سنگین کم باشد شاید تا دو روز هم شارژدهی داشته باشد.

در استفاده ما با وجود اتصال اینترنت و تست‌های مختلف سخت افزاری، باتری گوشی بیش از یک روز شارژدهی داشت. کارهایی مانند بازی، دانلود از اینترنت و استفاده از دوربین، بیشترین مصرف باتری را دارند و می‌توانند در عرض نیم ساعت 6-7 درصد از باتری را خالی کنند، ولی دیگر کارها مصرف بالایی ندارند.

گلکسی A24

این ارقام و درصد‌ها با توجه به فعال بودن رفرش‌ریت 90 هرتز است و همانطور که در بخش نمایشگر گفتیم با فعال کردن دارک‌مود و استفاده از رفرش‌ریت 60 هرتز، می‌توانید شارژدهی را افزایش دهید.

در جعبه خبری از شارژر نیست، در این خصوص در بخش “اقلام داخل جعبه” صحبت کردیم و انتقادها بیان شد، ولی نکته‌ای که باید بدانید آن است که این مدل از شارژر 25 واتی هم پشتیبانی می‌کند.

جمع‌بندی سامسونگ گلکسی A24

سامسونگ گلکسی A24 یک گوشی میان‌رده است، البته چنین مدلی در اصل باید در رده مدل‌های ارزان قیمت و اقتصادی قرار بگیرد ولی با توجه به وضعیت جامعه، کمی زورمان می‌آید به یک گوشی 7-8 تومانی بگوییم: اقتصادی!

اما جدا از آنکه چه لقبی به گلکسی A24 بدهیم، نکته مهم آن است که این مدل نسبت به گذشته پیشرفت خوبی داشته، معمولا مدل‌هایی در این رده ایرادات بزرگی مانند دوربین بی‌کیفیت یا نمایشگر معمول داشتند اما تقریبا تمامی این موارد در گلکسی A24 رفع شده و حالا با یک گوشی کامل طرف هستیم.

گوشی کامل به این معنا نیست که گلکسی A24 در هر بخش کیفیتی فوق‌العاده دارد، خیر! این واژه به این معناست که گلکسی A24 در هر بخش کیفیت خوبی دارد و هیچ ضعف بزرگی در آن دیده نمی‌شود. به این ترتیب اگر به دنبال یک گوشی معمولی با قیمت مناسب هستید، می‌توانید به سراغ گلکسی A24 بیایید.

گلکسی A24

طراحی گلکسی A24 مانند مدل‌های پرچمدار این شرکت است که برای خریداران این گوشی یک ویژگی مثبت تلقی می‌شود اما خود طراحی به علت فرم مکعبی خیلی عالی نیست و باعث شده تا گوشی خیلی ضخیم باشد. می‌شد که این مدل را خوش دست‌تر تولید کرد ولی به جز طراحی، کیفیت و جنس بدنه بسیار خوب است، همچنین گلکسی A24 در رنگ‌های جذابی هم عرضه می‌شود.

این مدل هیچ استاندارد ایمنی ندارد و حتی از گوریلاگلس هم استفاده نمی‌کند که یکی از بزرگ‌ترین انتقادهای ما به گلکسی A24 است.

نمایشگر این مدل جزو بهترین بازار در رده قیمتی خودش است، ما قبلا نمایشگر امولد را در گوشی‌های شیائومی در این رده دیده بودیم ولی چنین نمایشگر با کیفیتی در گوشی‌های رده پایین سامسونگ اتفاقی نو و مثبت است که ارزش خرید این گوشی را افزایش می‌دهد.

گلکسی A24

دوربین گلکسی A24 کار راه‌انداز است ولی خیلی نباید روی آن حساب باز کنید. شرایط مختلف مانند نبود نور مناسب می‌تواند کیفیت عکس‌ها را به شدت پایین بیاورد ولی در طول روز و شرایطی که نور به مقدار کافی وجود دارد، می‌توانید عکس‌های خوبی بگیرید. کیفیت دوربین سلفی هم قابل قبول است و آن هم در صورت وجود نور مناسب عکس‌های خوبی می‌گیرد.

گروه‌های مختلف

میزان مناسب بودن گوشی

والدین 
بله
پسر‌ها
بله
دختر‌ها
بله
طرفداران گیم
خیر
طرفداران عکاسی
خیر
طرفدارن شبکه‌های اجتماعی
بله
طرفداران فیلم و سریال
بله
طرفداران موسیقی
خیر
طرفداران سفر و گردش
خیر
کارمندان
بله
مدیران
بله
مشاغل آزاد
بله
رانندگان
بله
کارگران
بله
معلمین
بله
دانش‌آموزان
بله
دانشجویان
بله
اینفلوئنسرها
خیر
فریلنسرها
خیر

دقت حسگر اثر انگشت و قفل چهره در مجموع خیلی بالا نیست، تعداد خطاهای زیادی در عملکرد این دو بخش دیده می‌شود که می‌تواند کار شما را مختل کند، اما حسگر اثر انگشت در اکثر مواقع با سرعت خوبی قفل را باز می‌کند.

سخت افزار کاملا با رده قیمتی گوشی همخوانی دارد، در این مدل از مجموعه‌ای استفاده شده که برای انجام کارهای معمولی و نیمه سنگین مناسب هستند و شما بدون مشکل می‌توانید از آن استفاده کنید.

با این گوشی حتی بازی کالاف دیوتی را با کیفیت بالا و با لگ کم می‌توانید انجام دهید.

باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی مانند دیگر مدل‌های میان‌رده‌ در استفاده معمولی یک روز یا بیشتر را جواب می‌دهد و با استفاده کمتر هم می‌توان تا دو روز از باتری بدون نیاز به شارژر استفاده کرد.

نقاط ضعف و قوت گلکسی A24

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی خوب

نمایشگر عالی

سخت افزار مناسب

دوربین‌های کار راه انداز

اسپیکر خیلی خوب

باتری با شارژدهی مناسب

نبود روکش گوریلا گلس

قفل‌های بیومتریک می‌توانستند بهتر باشند

نبود شارژر درون جعبه

6 در مورد “بررسی گلکسی A24 سامسونگ”

  1. سلام دمتگرم بررسی خوب بود فقط درباره پاشش آب و ضد آب بودن و نبودن صحبتی نکردی…روهم رفته بررسی خوب بود دست گلت درد نکنه

  2. سلام به غیراز همه ای عیبهانامی از نبود رادیونشده همه برای پول مردم را بیشتر به جیب بزنندآیاجائی در جهان نیست که اینها را کنترل نمایدواجازه فروش به شرکت سامسونگ ویاهرشرکت دیگرندهد ووووووو لصفا اگر هست درخواست بنده را به ادارات مسئول جهانی تحویل دهیدونتیجه رابه اینجانب اطلاع دهیدباکمال تشکر

    3
    3
  3. برسی خیلی کامل بودهمانطورکه گفته شده نبودشارژاصلی درون جعبه باعث میشودخریدارهزینه بیشتری بپردازدبرای گوشی نزدیک 8میلیون تومان بزرگترین ضعف است بااین اوضاع مردم بیشترسمت a14وa04sمیروندحداقل 3میلیون تومان صرفه جویی میشود

    1
    3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH