شیشه سپفایر چقدر مقاومت دارد؟! بی‌آیید با هم تست کنیم

تجهیز به شیشه سپفایر نکته‌ای مشترک در تمام شایعاتی بوده است که از آیفون 6 شنیده‌ایم. گفته می‌شود که این ماده جدید، خیلی مقاوم‌تر از گوریلا گلس است، اما این ادعا تا چه حد صحت دارد؟ برای اینکه از واقعیت این گفته اطمینان حاصل شود، آزمایشی ترتیب داده شده است که این شیشه را از جهات مختلف تست می‌کند.

برای اینکار گوشی Kyocera Brigadier انتخاب شده، دستگاهی که مجهز به شیشه سپفایر است.

با ما همراه باشید تا ببینید که چطور این شیشه از این تست بیرون می‌آید.

تست خش

Sapphire Screen Versus Knife-580-90

یکی از ادعاهایی که درباره شیشه سپفایر می‌شود این است که ماده استفاده شده در آن از ماده استفاده شده در گوریلا گلس سخت‌تر است. به طور کل سپفایر دومین سخت‌ترین گوهر دنیا پس از الماس است. در تئوری گفته می‌شود که این فرم کریستالی اکسید آلومینیوم باید در برابر خش کاملا مقاوم باشد.

واقعیت ناراحت کننده‌ پشت خش‌دار شدن و شکستن شیشه‌های گوریلا گلس این است که این شیشه عادت به بزرگتر کردن خش‌های کوچک داشته و زمانی که دستگاه شما از دستان روی زمین می‌افتد، این خشها تبدیل به شکستگی می‌شوند.

در تست انجام شده، از وسایلی مثل، سکه، کلید و در مرحله آخر از چاقو و حتی سمباده‌ای از جنس اکسید آلومینیوم استفاده شد که هیچ تاثیر بدی روی شیشه نداشت و سپفایر خم به ابرو نیاورد.

تست انداختن

Sapphire Screen Drop Test-580-90

پس از تلاشی از دل و جان برای آسیب رساندن به صفحه نمایش، نوبت به انداختن دستگاه Kyocera Brigadier بر روی هر جایی که ممکن است موجب شکستن صفحه‌اش شود می‌رسد. خب ظاهرا سخت جان‌تر از آنی است که فکر می‌کردیم. لبه‌های این تلفن در قسمت جلویی کمی جلوتر از صفحه نمایش آمده، با اینکه این قضیه اصلا دلیل آن نمی‌شود که مثلا از شیشه محافظت بیشتری صورت گیرد. پس از انداختن این تلفن در خیابان، متوجه برگشت دستگاه شدیم که واقعا قابل توجه بود. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که Brigadier یک تلفن راگد است. در ضمن در تست انجام شده هیچ اتفاقی برای صفحه نمایش این دستگاه نیفتاد.

تست ضربه

Sapphire Screen Stone Shower-580-90

غیر از احتمال خش افتادن یا رها شدن دستگاه از دستانمان، احتمال افتادن یک چیز سنگین هم بر روی آن وجود دارد. برای امتحان مقاومت دستگاه در این موقعیت، تصمیم به ریختن قلوه سنگ بر روی آن گرفته شد. پس از اینکه مطمئن شدیم اینکار هم فایده ندارد، این تلفن را درون یک کوله پشتی قرار داده و کل کوله را با آجر و سنگ پر کردیم. دوباره این شیشه سپفایر جان سالم بدر برد.

تست چکش

Kyocera Brigadier Sapphire Screen Test-9-580-90

بعد از اینکه تمام تلاشهای خصمانه ما برای آسیب رساندن به صفحه نمایش بی نتیجه ماند، چکش را برداشته و تا می‌توانستیم روی شیشه ضربه زدیم. بله، اینبار موفق شده و این صفحه نمایش را آنهم تنها با چند خراش کوچک از پا درآوردیم.

قطعا این تلاشها و تست‌ها، به این شدتی که اینجا انجام پذیرفت، در دنیای واقعی رخ نمی‌دهد و می‌توان با قاطعیت تمام گفت که اگر آیفون 6 مجهز به سپفایر شود، خوش شانسی در خانه صاحبش را زده است!

 

 

 

 

3 در مورد “شیشه سپفایر چقدر مقاومت دارد؟! بی‌آیید با هم تست کنیم”

  1. منم همین تست رو برا وان ام7 دیدم…

    اونم مث همین مقاومت میکرد.

    تازه اون گوریلا گلس بود…………

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH