فروشگاه اپ استور قوانین خودش را به خاطر ایلان ماسک زیرپا گذاشت!

الفبای زبان انگلیسی شامل 26 حرف مختلف است؛ اما در این میان ایلان ماسک تنها به یک حرف یعنی X علاقه‌مند شده است. X نام جدید توییتر محسوب می‌شود؛ اگرچه این تغییر با یک مشکل غیرمنتظره مواجه شد.

پلتفرم اپ استور اپل یک قانون نانوشته دارد که به موجب آن نام برنامه‌ها بایستی شامل حداقل 2 کاراکتر باشد. با این‌حال اپل برای ایلان ماسک استثناء قائل شد و به وی اجازه داد تا نام برنامه را به X تغییر دهد؛ موضوعی که در تصویر زیر نیز قابل رویت است.

همچنین نام اپلیکیشن توییتر در فروشگاه گوگل پلی نیز به X تغییر یافته است. با این‌حال لوگو X نصب شده در قسمت بالایی دفتر مرکزی کمپانی در شهر سانفرانسیسکو حذف شده است.

ایلان ماسک امیدوار است تا X را به پلتفرمی مشابه وی‌چت در چین تبدیل کند؛ با این تفاوت که پلتفرم تحت مالکیت آقای ماسک در بازارهای جهانی قابل دسترس خواهد بود. لیندا یاکارینو؛ مدیرعامل X اهداف این پلتفرم را بدین شکل توصیف می‌کند:

“پلتفرم X وضعیت آینده تعاملات نامحدود با محوریت صدا، ویدیو، پیام‌رسانی، پرداخت و بانکداری را نمایندگی می‌کند. این پلتفرم به‌دنبال ایجاد یک بازار جهانی برای ایده‌ها، کالاها، خدمات و فرصت‌ها است. X با استفاده از فناوری هوش مصنوعی امکان ارتباط ما با یکدیگر از طریق کلیه روش‌های جدید قابل تصور را فراهم می‌کند.”

هنوز مشخص نیست که آیا تغییر نام تجاری یک ایده هوشمندانه بوده است یا خیر. به هرحال توییتر یک نام شناخته شده به‌شمار می‌رفت. حتی شرکت‌های گوگل و فیس‌بوک نیز پس از سازماندهی مجدد با اسامی آلفابت و متا نیز نام محبوب‌ترین محصولات خود را کماکان حفظ کردند.

توییتر صرفا نام یک سایت یا برنامه نیست؛ بلکه کلمه “توییت” به‌عنوان یک اصطلاح معمول پذیرفته شده است. اما اکنون این واژه با عبارت عمومی “پست” جایگزین شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH