آغاز همکاری کوالکام و هیوندای برای توسعه خودروهای برقی هدفمند

دو کمپانی کوالکام و هیوندای از سال 2011 باهم همکاری می‌کنند؛ حالا بر اساس اطلاعات جدید، مشخص شده که قرار است این دو شرکت در توسعه خودروهای برقی تک منظوره وارد همکاری شوند.

خودروهای تک منظوره یا هدفمند به نوعی از وسایل نقلیه می‌گویند که برای اهداف خاصی توسعه پیدا می‌کنند که معمولا شامل بخش حمل و نقل، فعالیت‌های تجاری و غیره هستند.

شرکت کوالکام نیز سعی می‌کند که از تراشه اسنپدراگون خود استفاده کرده و با آن، کابینی هوشمندتر و تجربه کاربری بهتری را به ارمغان بیاورد. آنطوری که این شرکت بیان کرده، این نوع پلتفرم به‌ منظور مصرف کمتر انرژی بهینه‌سازی شده‌ و در عین حال گرافیک، صدا و تجربه کلی بهتری را ارائه می‌دهد.

فناوری‌های هوش مصنوعی مانند AI Engine و machine learning نیز به این دو شرکت کمک فراوانی کرده تا علاوه بر رابط‌های انسانی، از نیروی مجازی نیز کمک گرفته و دستورات صوتی بهتری را به ارمغان بیاورد.

خودروهای مجهز به سیستم اطلاعات سرگرمی کوالکام نیز می‌توانند از بروزرسانی به موقع نرم‌افزار و اتصال بی‌وقفه بهره‌مند شوند.

نکته مهم این فناوری این است که این سیستم از قابلیت‌های دو سیم‌ کارت برای بهبود خدمات موقعیت‌یابی و تماس‌های اضطراری پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار می‌تواند با یکپارچه‌سازی خود، کنترل بیشتری روی خودرو داشته و پیگیری بهتری انجام دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH