مشخصات کلیدی ساعت هوشمند پیکسل واچ 2 گوگل منتشر شد

گوگل پیکسل واچ در اکتبر سال گذشته عرضه شد. این ساعت هوشمند مجهز به تراشه اگزینوس 9110 بود. با این‌حال چند ماه قبل اعلام شد که پیکسل واچ 2 به‌جای استفاده از تراشه اگزینوس از چیپست سری اسنپدراگون W5 بهره‌برداری خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که این نیمه‌هادی از نوع W5 یا W5 پلاس نسل 1 خواهد بود. اما وبسایت Android Authority مدعی شده که دومین نسل پیکسل واچ گوگل از تراشه اسنپدراگون W5 نسل 1 استفاده خواهد کرد. تراشه جدید احتمالا پیشرفت‌هایی را در زمینه بهره‌وری گوگل پیکسل واچ 2 به ارمغان خواهد آورد.

همچنین به‌کارگیری باتری با اندازه کمی بزرگ‌تر (ظرفیت باتری از 294 میلی‌آمپرساعت در نسل قبلی به 306 میلی‌آمپرساعت در پیکسل واچ 2 افزایش خواهد یافت) بایستی موجب شارژدهی طولانی‌تر باتری نسبت به نخستین نسل پیکسل واچ شود. بعلاوه این نشریه ادعا می‌کند که گوگل پیکسل واچ 2 همانند مدل نسل قبلی خود دارای حواشی مشکی‌رنگ بزرگی خواهد بود.

اما ساعت هوشمند جدید گوگل مجهز به یک نمایشگر دایروی‌شکل اولد با اندازه 1.2 اینچ و رزولوشن 384×384 پیکسل خواهد بود. این‌بار گوگل نمایشگر مورد نیاز اسمارت‌واچ جدید خود را از شرکت BOE خریداری نکرده و در عوض به سراغ سامسونگ دیسپلی خواهد رفت.

همچنین از جنبه نرم‌افزاری نیز گوگل پیکسل واچ 2 مجهز به سیستم‌عامل‌ Wear OS 4 مبتنی بر اندروید 13 بوده و از طراحی پویا و قابلیت دریافت آپدیت‌های یکپارچه پشتیبانی خواهد کرد. این ویژگی برای نخستین بار در یک ساعت هوشمند ارائه شده است.

پیکسل واچ 2 از اتصال فوق پهن‌باند (UWB) پشتیبانی نموده و این ویژگی می‌تواند برای یافتن موقعیت دقیق دستگاه، بازگشایی قفل خودرو با استفاده از کلید دیجیتالی، پخش و انتقال بی‌وقفه رسانه به تبلت پیکسلی قرار گرفته روی داک یا اتصال به اسپیکر آینده Nest با قابلیت UWB مورد استفاده قرار گیرد.

سال گذشته ساعت پیکسل واچ در بازار هندوستان عرضه نشد؛ اما این رویه احتمالا در سال جاری میلادی دستخوش تغییر خواهد شد. مدل‌های مختلف گوگل پیکسل واچ 2 با شناسه‌های G4TSL، GC3G8 و GD2WG اخیرا موفق به دریافت برچسب‌های الکترونیکی نظارتی شده و در پایگاه داده اداره استاندارد ملی هندوستان (BIS) به ثبت رسیده‌اند. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا گوگل ساعت هوشمند جدید خود را در سایر کشورها نیز عرضه خواهد کرد یا خیر.

طی هفته‌های آینده احتمالا شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری در رابطه با گوگل پیکسل واچ 2 خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH