سرویس ارتباط ماهواره‌ای اندروید در 150 کشور در دسترس خواهد بود + جزئیات این قابلیت

بسیاری از کاربران احتمالا تصور می‌کنند که سرویس ارتباط اضطراری از طریق ماهواره نخستین بار در گوشی‌ آیفون اپل ارائه شد؛ اما چنین ذهنیتی در واقع اشتباه است. در واقع سری میت 50 هواوی همراه با نسخه اختصاصی این ویژگی یک روز پیش از محصول اپل معرفی شد. اکنون بر اساس برخی گمانه‌زنی‌های مطرح شده به‌نظر می‌رسد که سری میت 60 با قابلیت انتقال صدا و تصویر از طریق ماهواره در اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد.

قابلیت اتصال ماهواره‌ای پیش‌تر در سیستم‌عامل‌های iOS و Harmony OS ارائه شده و قرار است گوگل نیز با انتشار اندروید 14 این ویژگی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. بر اساس شایعه منتشر شده در اوایل ماه گذشته میلادی با انتشار اندروید 14، گوشی‌های پیکسل گوگل و گلکسی سامسونگ پیش از سایرین از ویژگی اتصال ماهواره‌ای بهره‌مند خواهند شد.

با توجه به شایعه مطرح شده، به‌روزرسانی اندروید 14 شامل نرم‌افزار لازم جهت دسترسی به اتصال ماهواره‌ای خواهد بود؛ اما شرکت‌های تولیدکننده گوشی بایستی نیازمندی‌های سخت‌افزاری را پیش‌بینی و تامین نمایند. اخیرا یک افشاگر با انتشار پستی مدعی شده که در صورت همکاری گوگل و گارمین، سرویس پیام‌رسان ماهواره‌ای اندروید در بیش از 150 کشور جهان قابل دسترس خواهد بود.

تیم Pixel FanClub اگرچه وابسته به گوگل نیست؛ اما ادعا کرده که دستگاه‌‌های پیکسل و گلکسی نخستین مدل‌های اندرویدی مجهز به سحت‌افزار لازم جهت دسترسی به اتصال ماهواره‌ای خواهند بود. همچنین فردی با نام Neil Rahmouni که پیش‌تر در ماه ژوئن به عنوان نامزد برترین شرکت‌کننده آنلاین و توسعه‌دهنده گوگل معرفی شد؛ با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد: “به‌نظر می‌رسد که پیام‌رسان گوگل برای دسترسی به ویژگی SOS اضطراری ماهواره‌ای احتمالا از مشخصه Garmin Response استفاده خواهد کرد. تحقق این سناریو احتمالا بدان معناست که پیام‌های ماهواره‌ای اضطراری در بیش از 150 کشور جهان قابل دسترس خواهند بود.”

این موضوع موجب برتری فوری اندروید نسبت به iOS خواهد شد؛ چرا که سرویس اتصال ماهواره‌ای اپل هم‌اکنون تنها در تعداد محدودی از کشورها قابل دسترس است. با این‌حال ویژگی SOS اضطراری اپل از طریق ماهواره در گذشته ارزش خود را به اثبات رسانده و جان افراد زیادی را نجات داده است.

اگرچه Neil Rahmouni در پیام اخیر خود اعلام کرده پیام‌رسان گوگل برای دسترسی به ارتباط ماهواره‌ای احتمالا از سرویس گارمین استفاده خواهد کرد؛ اما در عین‌حال وی اذعان کرده که تا زمان اعلام رسمی این موضوع توسط گوگل، همکاری بین غول جستجوگر و گارمین را نبایستی حتمی قلمداد کرد. در حال حاضر مشخص نیست که این ویژگی چه زمانی عرضه خواهد شد. بعلاوه نکته مهم‌تر اینکه اسامی دستگاه‌های اندرویدی پشتیبانی‌کننده از قابلیت اتصال ماهواره‌ای نیز کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH