گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 5 در نمایشگاه IFA 2023 معرفی شد

امروز شرکت سونی از جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار و جمع‌وجور خود با نام اکسپریا 5 مارک 5 رونمایی کرد. این گوشی از سیستم دوربین اصلاح شده‌ای بهره می‌گیرد که در آن ماژول تله‌فوتو کنار گذاشته شده؛ اما در عوض از دوربین اصلی با سنسور بسیار بزرگ‌تر استفاده شده است.

این گوشی با محوریت یک نمایشگر 6.1 اینچی اولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نرخ نوسازی 120 هرتزی و نسبت ابعاد 21:9 روانه بازار می‌شود. این نمایشگر با اسپیکرهای استریو در قسمت جلویی احاطه شده است.

سونی در گوشی پرچمدار اکسپریا 5 مارک 5 از تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام به‌همراه 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌گیرد. کاربران قادر به ارتقاء فضای ذخیره‌سازی گوشی از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی خواهند بود. جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون نیز برای یک سال دیگر جای خود را حفظ کرده است؛ مشخصه‌ای که امروزه به شکلی بسیار محدود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با حرکت به سمت پنل پشتی گوشی، نخستین تفاوت قابل توجه به چشم خواهد خورد. سونی استفاده از سیستم دوربین پشتی سه‌گانه را کنار گذاشته و در عوض به سراغ پیکره‌بندی دوربین دوگانه رفته است. با این‌حال سنسور مورد استفاده در مقایسه با گذشته بسیار کارآمدتر شده است.

اکسپریا 5 مارک 5 همانند اکسپریا 1 مارک 5 مجهز به سنسور اصلی 1/1.35 اینچی با رزولوشن 52 مگاپیکسلی است. این دوربین به‌صورت پیش‌فرض عکس‌های 24 میلی‌متری با رزولوشن 12 مگاپیکسلی را به ثبت می‌رساند. به لطف افزایش اندازه سنسور و اپتیک روشن، در صورت انتخاب گزینه زوم 2 برابری (عملا 48 میلی‌متری) نیز میزان نور دریافتی توسط سنسور نسبت به دوربین تله‌فوتو اکسپریا 5 مارک 4 بیش‌تر خواهد بود.

دوربین دوم دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.5 اینچی و لنز فوق‌عریض با فاصله کانونی 16 میلی‌متری است. ظاهرا این دوربین مشابه نمونه به‌کارگیری شده در اکسپریا 1 مارک 5 و گوشی سال گذشته موسوم به اکسپریا 5 مارک 4 است. این دوربین از قابلیت فوکوس خودکار دو پیکسلی برخوردار است.

در گوشی امسال نیز دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.9 اینچی مسئولیت ثبت تصاویر سلفی را بر عهده دارد.

اکسپریا 5 مارک 5 به لطف استفاده از نمایشگر 6.1 اینچی با نسبت ابعاد کشیده، اندازه جمع‌وجور خود را حفظ کرده است. این گوشی در مقایسه با مدل نسل قبلی خود حدودا 11 گرم سنگین‌تر بوده و اندکی ضخیم‌تر شده است؛ اما در عین‌حال اندازه آن در مقایسه با مدل پیشین کمی کوچک‌تر شده است.

طراحی اکسپریا 5 مارک 5 از اکسپریا 1 مارک 5 الهام گرفته شده و این گوشی به لحاظ ظاهری بسیار کوچک به‌نظر می‌رسد. این محصول در بازار روبه کاهش پرچمداران کامپکت قرار گرفته و با سامسونگ گلکسی S23 و گوشی‌های آیفون آینده اپل با اسامی آیفون 15 و آیفون 15 پرو رقابت می‌کند.

ظرفیت باتری گوشی همانند گذشته برابر با 5000 میلی‌آمپرساعت است؛ اما با توجه به استفاده از تراشه ارتقایافته اسنپدراگون 8 نسل 2 انتظار می‌رود که اکسپریا 5 مارک 5 از شارژدهی باتری طولانی‌تری نسبت به مدل نسل قبلی خود برخوردار باشد.

بر اساس اعلام سونی، باتری گوشی با اتصال 30 دقیقه‌ای دستگاه به شارژر 30 واتی به میزان 50 درصد شارژ خواهد شد (آداپتور شارژر به‌صورت مجزا فروخته خواهد شد). سونی اکسپریا 5 مارک 5 از اواخر ماه سپتامبر با قیمت‌‌گذاری 999 یورو/ 849 پوند قابل دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH