گزارش اختصاصی آی‌تی‌رسان از تلویزیون‌های جدید سامسونگ در نمایشگاه IFA 2023

اما در پایان پوشش خبری آی‌تی‌رسان از غرفه سامسونگ در نمایشگاه IFA 2023 به تلویزیون‌های جذاب و با کیفیت این شرکت می‌رسیم.

سامسونگ در این رویداد سری جدید NEO QLED خود را به نمایش گذاشت. این محصول یکی تلویزیون‌های پرچم‌دار برند سامسونگ به‌شمار رفته و به منظور خلق بهترین تجربه HDR از سطوح روشنایی بی‌سابقه‌ای برخوردار است. روشنایی این تلویزیون‌ها به 4000 نیت می‌رسد و محتوای HDR در سطح روشنایی 4000 نیتی به‌طور کامل پوشش داده می‌شود؛ بدین‌ترتیب کاربران حتی در صورت تمایل می‌توانند از این تلویزیون در فضاهای غیرمسقف نیز استفاده کنند.

بر اساس اعلام سامسونگ، پنل 14 بیتی این تلویزیون به لطف استفاده از تراشه +Neo Quantum Processor قادر به تنظیم میزان روشنایی خود در 16384 گام مختلف خواهد بود. این تلویزیون از استانداردهای HDR10+ Adoptive، HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کند.

از نکات جذاب طراحی این سری تلویزیون‌ها می‌توان به قرار گیری بلنگوها در فریم کناری تلویزیون اشاره کرد.

سامسونگ در ایفا 2023 از تلویزیون‌های جدید اولد خود نیز رونمایی کرد، این تلویزیون‌های بسیار باریک تا 13 درصد مصرف انرژی کمتری دارند و تصاویر فوق‌العاده با کیفیت با عمق رنگ مشکی بسیار بالایی را به نمایش می‌گذارند.

همچنین سامسونگ از مدل‌های جدید مجهز به فناوری میکرو LED رونمایی کرد. میکرو LED نوعی فناوری نمایشگر با سیستم نورپردازی بومی (Self-emitting) است.

با این‌حال پنل‌های میکرو LED برخلاف نمایشگرهای اولد دارای ماهیت اورگانیک نبوده و پیکسل‌های آن‌ها با گذشت زمان تخریب نمی‌شوند. همچنین این پنل‌ها می‌توانند به سطوح نوری بسیار بالاتری در خروجی دست پیدا کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH