مدیرعامل شاتل موبایل: با ریال ۷ سال پیش می‌فروشیم و با دلار امروز هزینه می‌کنیم!

آرش کریم‌بیگی در نشست خبری به مناسبت ۶ سالگی شاتل موبایل از مسیر سخت رشد مجموعه و دغدغه‌هایش گفت.

در این نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مدیران شاتل موبایل از جمله مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره برگزار شد، صحبت‌های جالبی در رابطه گذشته شاتل موبایل، مسیر پیش رو و شرایط حاکم بر صنعت ICT مطرح شد.

بخشی از دستاوردهای شاتل موبایل

شاتل موبایل تنها Multi MNO کشور و بزرگ‌ترین MVNO ایران و منطقه است. در طول ۶ سال گذشته شاتل موبایل توانسته بیش از ۲۶ محصول فنی با عنوان “ساخت شاتل موبایل” را طراحی کرده و توسعه دهد و به‌نوعی تنها اپراتور تلفن‌همراه دانش بنیان در کشور است.

جالب است بدانید که شاتل موبایل اولین عرضه کننده سرویس آی‌پی‌استاتیک روی سیم‌کارت در ایران بوده و همچنین اولین عرضه‌کننده فناوری موبایل کانکت در ایران هم هست.

بدست آوردن دانش فناوری مدیریت از راه دور سیم‌کارت برای اولین بار نیز از جمله دستاوردهای مهم شاتل موبایل در این سال‌‌ها بوده است.

شاتل موبایل وارد باشگاه میلیونی‌ها شد

به گفته آرش کریم‌بیگی، مدیرعامل شاتل موبایل، این مجموعه در دومین سال راه‌اندازی ۲۹ درصد رشد را نسبت به سال قبل تجربه کرد. شاتل موبایل هر سال با افزایش میزان رشد نسبت به سال قبل مواجه بود تا جایی که اکنون چندماهی هست که بیش از یک میلیون مشترک دارد و به قولی وارد باشگاه میلیونی‌ها شده است.

شاتل موبایل احتمالا وارد بورس هم خواهد شد و تقریبا بیش از یک سال است که به سوددهی رسیده است.

جالب است بدانید که طبق برآوردهای شاتل موبایل در ابتدای آغاز فعالیت، هر مشترک کمتر از یک گیگابایت مصرف دیتا داشت که حالا رشدی چند برابری داشته و این میزان شاید در ۵ روز مصرف می‌شود.

با ریال ۷ سال پیش می‌فروشیم و با دلار امروز هزینه می‌کنیم!

به عقیده آرش کریم‌بیگی ایران ارزان‌ترین اینترنت دنیا را دارد. ۷ سال است که تعرفه بسته‌های اینترنت ثابت مانده و تنها برخی بسته‌ها از سوی اپراتورها حذف شده است. کریم‌بیگی گفت:

کدام صنعت در ۷ سال که نه، اصلا در 7 ماه اخیر تعرفه را ثابت نگه داشته؟ مثلا در صنعت خودرو چون دولت ذی‌نفع است قیمت از کارخانه سایپا و ایران‌خودرو مدام تغییر می‌کند. اما در صنعت ICT دولت نگاه خاصی ندارد! حداقل حس درآمدزایی ندارد.

در حال حاضر ما با ریال ۷ سال پیش می‌فروشیم و با دلار امروز هزینه می‌کنیم. در این شرایط که قیمت تغییر نمی‌کند، بازیگران این صنعت از توسعه برند دست می‌کشند و شاید حتی از کیفیت و هزینه‌های نگهداری نیز بکاهند. نمی‌توان تعرفه‌ها را سرکوب کرد و انتظار پیشرفت داشت!

کریم‌بیگی با بیان اینکه دولت از کیسه خلیفه می‌بخشد، گفت:

اینکه نگاه تولید داخلی و فرهنگ سازی داشته باشیم، چیز بدی نیست و خیلی هم زیباست اما هزینه و مدیریت آن با دولت و حاکمیت است. نباید از جیب اپراتور خصوصی برود…

از نگاه آقای محمدحسن شانه‌ساز زاده، رئیس هیئت مدیره شاتل موبایل، صنعت ICT باید یکی از پرسودترین صنایع باشد اما به خاطر نگاه پوپولیستی و عدم افزایش قیمت بسته‌‌های اینترنتی، جایگاه بسیار پایین‌تری دارد. وضعیت حاکم بر این صنعت اصلا جالب نیست و حتی زیرساخت‌های لازم برای کار نیز موجود نیست. رئیس هیئت مدیره شاتل موبایل در این باره گفت:

امروز شخصی از من پرسید در کجای تهران می‌توان یک دفتر کار با فیبرنوری داشت! آیا در پایتخت کشور باید چنین مشکلات پیش پا افتاده‌ای وجود داشته باشد؟

1 در مورد “مدیرعامل شاتل موبایل: با ریال ۷ سال پیش می‌فروشیم و با دلار امروز هزینه می‌کنیم!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH