ارتش آمریکا سربازان جنگجو خود را به عینک‌های واقعیت ترکیبی تجهیز می‌کند

محبوبیت فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هر روزه رو به افزایش است. این موضوع موجب خلق دیدگاه‌ها و کاربردهای جدید می‌شود. با این‌حال استفاده ارتش آمریکا از این فناوری یکی از جالب‌ترین سناریوهای کاربردی آن محسوب می‌شود.

ارتش ایالات‌متحده از مدت‌ها قبل برای آموزش سربازان خود از این فناوری استفاده می‌کند. اخیرا اعلام شد که ارتش آمریکا سفارش دیگری از عینک‌های واقعیت ترکیبی پیشرفته که برای موقعیت‌های جنگی طراحی شده است را به شرکت مایکروسافت واگذار نموده است. در ادامه به بیان جزئیات مربوط به این عینک می‌پردازیم.

عینک واقعیت ترکیبی مایکروسافت، آینده جنگ در ارتش آمریکا را رقم خواهد زد. در واقع توافق ارتش آمریکا با مایکروسافت ابدا تعجب‌آور نیست؛ خصوصا اگر مقوله هوش مصنوعی را مد نظر قرار دهیم. این شرکت تاکنون قراردادهای زیادی به ارزش میلیاردها دلار را با وزارت دفاع منعقد نموده است.

ارزش سفارش جدید ارتش آمریکا به مایکروسافت برابر با 125 میلیون دلار بوده و این سفارش به منظور توسعه هرچه بیش‌تر سیستم تقویت بصری یکپارچه که در واقع یک هدست واقعیت ترکیبی است؛ واگذار شده است. این هدست به افزایش آگاهی سربازان از محیط پیرامون خود کمک می‌کند.

هدست IVAS بر پایه فناوری هولولنز (HoloLens) مایکروسافت طراحی شده و دارای ویژگی‌هایی است که به بهبود ایمنی و عملکرد سربازان در میدان جنگ کمک می‌کند. این ویژگی‌ها شامل یک نمایشگر هدآپ است که می‌تواند اطلاعاتی مانند نقشه‌ها، مواضع دشمن و نیروهای خودی را مستقیما در میدان دید سربازان قرار دهد.

دوربین تصویربرداری حرارتی می‌تواند برای مشاهده سوژه‌ها در شرایط نوری ضعیف مورد استفاده قرار گیرد. فاصله‌یاب لیزری به منظور اندازه‌گیری فاصله تا اهداف به‌کار گرفته می‌شود. همچنین سیستم ارتباطی تعبیه شده به سرباز امکان می‌دهد تا با یکدیگر و ستاد فرماندهی در تماس باشند.

فرآیند توسعه هدست IVAS از چند سال قبل آغاز شده و تاکنون آزمایشات متعددی را از سوی ارتش آمریکا پشت سر گذاشته است. در ماه آگوست 2023 ارتش آمریکا به منظور بهبود طراحی هدست و رفع برخی مشکلاتی که در جریان تست‌ها توسط سربازان گزارش شده بود؛ قراردادی 40 میلیون دلاری را با شرکت مایکروسافت منعقد کرد.

سفارش جدید ارتش به مایکروسافت امکان خواهد داد تا به فرآیند توسعه هدست IVAS ادامه داده و زمینه به‌کارگیری زودتر آن توسط ارتش آمریکا را فراهم نماید. ارتش آمریکا قصد دارد تا فرآیند به‌کارگیری هدست IVAS توسط سربازان خود را در سال 2025 آغاز نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH