آواتارهای متحرک در تماس‌های ویدیویی واتس‌آپ به اندروید خواهد آمد

در ماه ژوئن سال گذشته گزارش شد که مالک پلتفرم فیس‌بوک یعنی شرکت متا سرگرم توسعه قابلیتی است که به کاربران امکان می‌دهد تا برای معرفی خود در تماس‌های ویدیویی واتس‌آپ از آواتارهای متحرک استفاده کنند. اکنون به‌نظر می‌رسد که توسعه این ویژگی تکمیل شده است؛ چرا که در حال حاضر کمپانی امکان تست آن توسط تعدادی از تسترهای بتا را فراهم نموده است.

پایگاه WABetaInfo طی روز جمعه موفق به کشف قابلیت جدیدی جهت برقراری تماس ویدیویی با استفاده از آواتارها در آخرین نسخه بتا واتس‌آپ برای سیستم‌عامل اندروید (شماره ورژن 2.23.19.14) شد. این اپلیکیشن با استفاده از بنری که عبارت “استفاده از آواتار شما در تماس‌ها” درج شده است؛ کاربران را از عرضه این ویژگی جدید مطلع می‌کند.

بر این اساس هنگامی‌که کاربران به نمایه آواتار خود تغییر وضعیت می‌دهند؛ الگوی آواتار، حرکات و حالات چهره کاربر را به‌صورت آنی تقلید می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند این ویژگی را حین برقراری تماس‌های ویدیویی غیرفعال نموده و تصویر واقعی خود را به معرض نمایش بگذارند. خوشبختانه حتی در صورت استفاده از آواتار نیز تماس‌های کاربران به‌صورت end-to-end رمزنگاری خواهند شد.

کاربران برای استفاده از این ویژگی بایستی روی دکمه “Switch to Avatar” بر روی بنر ضربه بزنند؛ در غیر این‌صورت کاربران بایستی دکمه “Not now” را لمس نمایند. متاسفانه پایگاه WABetaInfo نحوه کارکرد این ویژگی در دنیای واقعی را نمایش نداده است.

تماس‌های تصویری آواتار در واتس‌آپ احتمالا مشابه تماس‌های فیس‌بوک و اینستاگرام خواهند بود. بنابراین کاربران چنان‌چه پیش‌تر حین برقراری تماس‌های ویدیویی در پلتفرم‌های رسانه اجتماعی متا از آواتارها استفاده کرده باشند؛ در این‌صورت هنگام استفاده از ویژگی فوق در پیام‌رسان واتس‌آپ نیز احتمالا با تجربه مشابهی سروکار خواهند داشت.

در حال حاضر مشخص نیست که متا چه زمانی قابلیت برقراری تماس‌های ویدیویی آواتار را به نسخه پایدار واتس‌آپ اضافه خواهد کرد. با این‌حال از آنجا که فرآیند تست ویژگی مذکور هم‌اکنون آغاز شده است؛ لذا انتظار می‌رود که این قابلیت تا چند هفته آینده در نسخه پایدار برنامه نیز ارائه شود.

طی چند روز گذشته شرکت متا از ویژگی کانال‌ها و گزینه اشتراک‌گذاری تصاویر با کیفیت بالا در پیام‌رسان واتس‌آپ رونمایی کرد. همچنین این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای بازطراحی گسترده ورژن اندرویدی اپلیکیشن واتس‌آپ در آینده‌ای نزدیک است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH