آیا آپدیت iOS 17 بر روی عملکرد باتری آیفون تاثیر منفی می‌گذارد؟

شرکت اپل فرآیند انتشار نسخه رسمی iOS 17 را آغاز کرده است. به‌طور کلی 19 مدل پیش‌تر معرفی شده آیفون واجد شرایط دریافت به‌روزرسانی iOS 17 هستند. این گوشی‌ها شامل سری آیفون 14، سری آیفون 13، سری آیفون 12، سری آیفون 11، آیفون XS مکس، آیفون XS، آیفون XR، آیفون SE 3 و آیفون SE 2 هستند. با این‌حال از آیفون X و مدل‌های قدیمی‌تر از آن پشتیبانی نخواهد شد.

اکنون کاربران آیفون گزارش داده‌اند که پس از دریافت و نصب به‌روزرسانی iOS 17 شارژدهی باتری گوشی هوشمند آنها به طرز محسوسی کاهش یافته است. وبسایت iAppleBytes تست مربوط به میزان مصرف انرژی آیفون‌های قدیمی پس از دریافت به‌روزرسانی iOS 17 را اجرا نموده است.

این وبسایت در تست خود به بررسی 5 مدل آیفون به‌روزرسانی شده به iOS 17 پرداخته است. این دستگاه‌ها شامل آیفون SE 2، آیفون XR، آیفون 11، آیفون 12 و آیفون 13 هستند. پس از اجرای تست باتری گیک‌بنچ روی این گوشی‌ها مشخص شد که میزان شارژدهی باتری در تمامی مدل‌های قدیمی به میزان چشمگیری کاهش یافته است. طول عمر باتری آیفون 13 و آیفون XR به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافت و عمر باتری آیفون XR به پایین‌ترین حد خود از زمان انتشار iOS 14 رسید.

در ادامه نموداری ارائه شده که شارژدهی واقعی باتری مدل‌های فوق در سیستم‌عامل‌های iOS 15 تا iOS 17 را نمایش می‌دهد. بنابراین به کاربرانی که هنوز گوشی خود را به iOS 17 به‌روزرسانی نکرده‌اند؛ توصیه می‌شود تا کماکان به استفاده از iOS 16.7 ادامه دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH