قیمت محصولات جدید سایپا برای مصرف‌کنندگان اعلام شد (پاییز 1402)

چند وقت بود که کمپانی خودروسازی سایپا قیمت کارخانه‌ای محصولات خود را اعلام کرد؛ حالا بر اساس گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده، قیمت محصولات جدید سایپا برای مصرف‌کنندگان نیز مشخص شده است.

سایپا در این گزارش از لیست قیمت برخی از محصولات خود رونمایی کرد؛ این خودروها شامل شاهین اتوماتیک، اطلس، کوییک GX و ساینا GX هستند. البته با این نرخ‌هایی که اعلام شده، انتظار می‌رود متقاضیان از قیمت خودروها ابراز نارضایتی کنند.

علاوه بر قیمت‌ها، سایپا اظهار داشت که قصد دارد به زودی جزییات مربوط به شرایط پیش‌ فروش این خودروها را با موعد تحویل سال آینده اعلام کند. لازم به ذکر است که علاوه بر قیمت محصول، مشتریان باید انتظار مبلغ‌های اضافه‌ای را نیز داشته باشند.

این مبالغ شامل 6 درصد مالیات ارزش افزوده، 3 درصد عوارض شهرداری، 2.5 درصد مالیات هوای پاک، یک درصد مالیات ماده 30 قانون مالیات ارزش افزوده و یک درصد مالیات شماره‌گذاری و همچنین چهار میلیون و 250 هزار تومان هزینه بیمه شخص ثالث هستند. علاوه بر این مواردی که ذکر کردیم، مبلغ 600 هزار تومان خدمات شماره‌گذاری، پست و نصب پلاک خودرو نیز به نرخ کلی خودرو اضافه خواهد شد.

قیمت محصولات جدید سایپا در پاییز 1402

در بخش پایین می‌توانید جدول قیمت محصولات جدید کمپانی سایپا را در پاییز 1402 مشاهده کنید؛ با ما همراه باشید.

نام خودرو

قیمت مصرف‌کننده

شاهین اتوماتیک

625.000.000 میلیون تومان

اطلس G

395.000.000 میلیون تومان

ساینا GX

326.000.000 میلیون تومان

ساینا S تیپ DA

315.000.000 میلیون تومان

کوییک GXR

370.000.000 میلیون تومان

همانطوری که در بالا نیز دیدید، گران‌ترین محصول سایپا شاهین اتوماتیک است. کمپانی سایپا در این باره اظهار داشت که قصد دارد این خودرو را با قیمت 625 میلیون تومان به بازار عرضه کند. نسخه دنده‌ای شاهین نسبت به نسخه اتوماتیک آن 200 میلیون ارزان‌تر است!

البته بالا بودن قیمت نسخه اتوماتیک به خاطر وجود امکاناتی نظیر تغییر تریم داخلی، استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر سیستم سرگرمی، نصب کروز کنترل و وجود گیربکس اتوماتیک CVT خواهد بود! همه این موارد موجب شده‌اند تا مدل اتوماتیک 47 درصد گران‌تر از نسخه دنده‌ای وارد بازار شود.

تارا اتوماتیک 490 میلیون تومانی که توسط ایران خودرو تولید می‌شود، یکی از رقبای شاهین اتوماتیک به شمار می‌رود؛ بنابراین محصول اتوماتیک سایپا حتی از رقیب خود نیز 27 درصد گران‌تر خواهد بود. این اختلاف قیمت واقعا عجیب است.

سایپا درباره زمان تحویل سایپا شاهین اتوماتیک عنوان کرد که اکنون امکان تحویل آن وجود ندارد و مشتریان باید مدت‌ها صبر کنند تا خودرو به دستشان برسد.

خودروی دیگر این کمپانی که سایپا اطلس نام گرفته، موفق شد در طی این مدت توجه خریداران زیادی را به خود جلب کند. البته سایپا اظهار داشت که اکنون برای این خودرو نیز مانند شاهین اتوماتیک امکان تحویل وجود ندارد. خودروی سایپا اطلس که با قیمت 395 میلیون تومان وارد بازار خواهد شد، از امکانات خوبی بهره برده است.

حالا اگر بخواهیم همین خودرو را با محصول تارا دنده‌ای ایران خودرو مقایسه کنیم، باید گفت که قیمت این دو محصول مشابه یکدیگر است. همچنین افراد می‌توانند در این محدوده قیمت به سراغ دیگر خودروها نظیر کوییک که صرفه اقتصادی بیشتری دارد، بروند. شما می‌توانید برای اخبار بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH