بیش از 95 درصد NFT‌ها عملا بی‌ارزش هستند!

در گذشته اخبار زیادی از ارزش بالای بازار NFT می‌خواندیم، در آن زمان ثبات زیادی وجود داشت و مشتریان فراوانی نیز به دنبال سرمایه‌گذاری در این بازار بودند. ولی حالا به نظر می‌رسد که ارزش NFT ها کم شده باشد و در بازاری نزولی حضور داریم.

طی 30 روز گذشته، فروش NFT در بلاک چین‌های برجسته مانند اتریوم، پلیگون، سولانا، بیت کوین، بایننس کوین، کاردانو و غیره از 10 درصد تا 45 درصد کاهش یافته است. تعداد خریداران نیز کمتر شده و به نظر می‌رسد بیشتر NFT ها اکنون کم ارزش یا حتی بی‌ارزش شده باشند.

طبق تحقیقاتی که اخیرا توسط dappGambl انجام شده است، از 73257 مجموعه NFT شناسایی شده، حدود 69795 مورد از آنها دارای ارزشی معادل 0 اتر هستند؛ یعنی کاملا بی‌ارزش شده‌اند!

بنابراین 95 درصد از افراد دارای مجموعه‌های NFT یا بیش از 23 میلیون نفر در این بازار، روی NFT های بی‌ارزشی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در مطالعه دیگری نیز مشخص شد که بیش از 1600 تا از NFT های بارز دیگر سودبخش نیستند و 18 درصد از آنها نیز به کلی بی‌ارزش شده‌اند. رایج‌ترین قیمت NFT ها از 5 تا 100 دلار برآورد می‌شد.

اکنون در بازار NFT شاهد عدم تعادل عرضه و تقاضا هستیم و 79 درصد از کل مجموعه‌های NFT نیز بدون صاحب مانده و فروخته نشده‌اند! اگرچه dappGambl معتقد است که این بی‌ثباتی به نفع بازار می‌شود، چرا که NFT ها جایگاه فعالی در آینده ما دارند و ممکن است پس از این جریان‌ها، بالاخره شاهد تحول در بازار باشیم.

نظر شما درباره بازار NFT ها چیست؟ آیا آرامش به بازار بازمی‌گردد؟ اگر نظر خاصی در این باره دارید، می‌توانید آن را در بخش کامنت‌ها با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید. همچنین برای اطلاعات بیشتر در  این حوزه با ما همراه باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH