کمیسیون اروپا: پلتفرم X بزرگ‌ترین منبع انتشار اخبار جعلی در جهان است

خانم Vera Jurova؛ رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرده که شبکه اجتماعی X که پیش‌تر با نام توییتر شناخته می‌شد؛ بزرگ‌ترین منبع انتشار اخبار جعلی به‌شمار می‌رود.

پلتفرم X از پذیرش کد رفتاری اروپا برای مقابله با انتشار اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی و کمپین‌های تبلیغاتی خودداری نموده است. در عین‌حال رئیس کمیسیون اروپا ادعا کرده که شبکه اجتماعی X بالاترین نسبت پست‌های غیرقابل اعتماد و اطلاعات نادرست را در اختیار دارد.

کد رفتاری بیانگر مجموعه‌ای از استانداردهای نظارتی است که به شرکت‌هایی مانند گوگل، تیک‌‌تاک، مایکروسافت و متا امکان می‌دهد تا برای مقابله با انتشار اخبار جعلی در بلوک 27 عضوی اتحادیه اروپا تلاش بیش‌تری از خود نشان دهند. این قانون بر پایه ورژن پیش‌تر منتشر شده در سال 2018 تنظیم شده است.

خانم Vera Jurova در ادامه گفت: “یک قانون سخت با تعهداتی همراه است. بنابراین پیام من به توییتر این است که شما بایستی از یک قانون سخت پیروی کنید و ما مراقب اعمال شما خواهیم بود.” این کد، زیربنای قانون خدمات دیجیتال است که مقررات سخت‌گیرانه‌ای را برای تعدیل محتوا تعیین می‌کند.

به گفته رئیس کمیسیون اروپا با توجه به برنامه‌ریزی انتخابات پارلمانی اسلواکی برای روز 30 سپتامبر (8 مهر ماه) و انتخابات ریاست‌جمهوری لهستان در روز 15 اکتبر (23 مهر ماه)، رسیدگی به خطر مداخلات آنلاین برای پلتفرم‌ها امری حائز اهمیت خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH