نسخه سبک ویندوز 12 برای کامپیوترهای بسیار ارزان‌قیمت‌ عرضه می‌شود

شرکت مایکروسافت سرگرم توسعه یک نسخه وب‌محور از نسل آینده سیستم‌عامل ویندوز است؛ پلتفرمی که به‌طور معمول تحت عنوان ویندوز 12 شناخته می‌شود.

یک منبع موضوعی با نام WindowsLatest به نقل از چندین منبع نزدیک به مایکروسافت و شرکای صنعتی آن چنین گزارشی را منتشر نموده است. نسخه ابری یا مبتنی بر وب ویندوز 12 از جنبه اصول عملیاتی به سیستم‌عامل Chrome OS شناخته شده گوگل شباهت دارد. سیستم‌عامل Chrome OS عمدتا در کامپیوترهای شخصی مدارس، دانش‌آموزان و لپ‌تاپ‌هایی که با قابلیت دسترس‌پذیری شناخته می‌شوند؛ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پایگاه WindowsLatest خاطرنشان می‌کند که نسخه ابری ویندوز 12 به‌عنوان جایگزین سیستم‌عامل اختصاصی سنتی در کامپیوترهای دسکتاپی در نظر گرفته نشده و احتمالا پاسخی واقعی به سیستم‌عامل Chrome OS به‌شمار می‌رود.

در واقع این محصول به‌عنوان تلاشی از جانب مایکروسافت جهت ایجاد یک نسخه مدرن، ماژولار و سبک‌تر از ویندوز برای دستگاه‌های آموزشی ارزان‌قیمت‌ در نظر گرفته می‌شود. مایکروسافت در حال تشکیل یک تیم توسعه برای نسل آینده ویندوز است. این موضوع از طریق فهرست مشاغل منتشر شده در فضای آنلاین مورد تائید قرار گرفته است.

همچنین بر اساس شنیده‌ها نسل آینده سیستم‌عامل ویندوز در سال 2024 رونمایی خواهد شد. با توجه به اطلاعات به‌دست آمده توسط وبسایت WindowsLatest، مرورگر مایکروسافت اج و سیستم هوش مصنوعی جدید، مراکز نخستین ورژن تحت وب ویندوز 12 به‌شمار خواهند رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH