سامسونگ از رابط کاربری One UI 6.0 مبتنی بر اندروید 14 رسما رونمایی کرد

شرکت سامسونگ در جریان کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان سال 2023 خود از رابط کاربری One UI 6.0 رسما رونمایی کرد. این اتفاق یک روز پس از انتشار نسخه نهایی اندروید 14 روی داد. البته One UI 6.0 نیز بر پایه سیستم‌عامل اندروید 14 ساخته شده است.

به‌طور کلی One UI 6.0 محصول جدیدی نیست و سامسونگ پیش‌تر چندین نسخه بتا از این رابط کاربری را منتشر کرده است. در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در برنامه تست بتا با تمام توان از این فریم‌ور استفاده می‌کنند. اما اکنون شاهد رونمایی رسمی از One UI 6.0 هستیم.

کاربران گلکسی سامسونگ عمدتا کنجکاو هستند تا بدانند که نسخه نهایی One UI 6.0 چه زمانی منتشر می‌شود؟ با این‌حال سامسونگ به این پرسش پاسخ نداده است. بر اساس داده‌های غیر رسمی و البته منطقی، عرضه نهایی قبل از پایان سال برای تمامی مدل‌های سری گلکسی S23 انجام خواهد شد.

رابط کاربری One UI 6.0 امکانات جدید متعددی را در خود جای داده است. این امکانات شامل پنل دسترسی سریع به‌روزرسانی شده، فونت تازه و امکانات ویرایشی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی هستند.

همچنین اپلیکیشن Samsung Studio در One UI 6.0 ظاهر شده است. این برنامه به کاربران امکان می‌دهد تا برای پیش ویرایش ویدیوها از لایه‌ها استفاده کنند. این برنامه به Adobe Premiere Pro و ویرایشگرهای مشابه آن شباهت بسیار زیادی دارد.

سامسونگ در رابط کاربری One UI 6.0 خود قابلیت مولتی تسکینگ را بهبود بخشیده و ویجت‌های هواشناسی، برنامه‌های مرورگر و تقویم را به‌روزرسانی کرده است. همچنین کاربران به حالت هواپیما (Airplane Mode) هوشمند نیز دسترسی خواهند داشت.

لایه حفاظتی اضافه شده در قالب برنامه Auto Blocker هنگام اتصال دستگاه از طریق USB از گوشی هوشمند در برابر اجرای کدهای مخرب محافظت می‌کند. به‌طور کلی One UI 6.0 نوآوری‌های زیادی را در خود جای داده و در حال حاضر صرفا بایستی منتظر انتشار نسخه نهایی این رابط کاربری جدید باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH