نحوه مخفی کردن شماره در تلگرام (اندروید و آیفون) + راهنمای تصویری

ما قصد داریم در این مطلب به سراغ بررسی موضوع جالبی برویم: مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام! گاهی وقت‌ها پیش آمده که می‌خواهیم شماره تلفنمان را در تلگرام پنهان کنیم، ولی نمی‌دانیم که چگونه باید این کار را انجام دهیم. ما به شما چگونگی پنهان کردن آن را آموزش می‌دهیم؛ پس برای اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

قبل از هر چیزی، وقتی که وارد تلگرام و پروسه ثبت‌نام می‌شوید، باید شماره تلفن خود را وارد کنید. پس از آن، احراز هویت شما آغاز شده و می‌توانید اینگونه وارد حساب شوید. البته در واقع برای استفاده از تلگرام نیازی نیست که حتما شماره تلفن همراه شما آشکار باشد. بنابراین می‌توانید به راحتی آن را از بخش تنظیمات مخفی کنید.

افراد می‌توانند به دو صورت شما را در تلگرام پیدا کنند؛ یک: با استفاده از شماره تلفن همراه شما، دو: با استفاده از نام کاربری. برای اولی حتما باید از شماره تلفن استفاده کنید ولی برای استفاده از نام کاربری نیازی به داشتن شماره ندارید، چرا که تنها با سرچ کردن نام کاربری در بخش سرچ تلگرام، به مخاطب خود دست خواهید یافت.

در هر صورت، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری درباره نحوه مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام کسب کنید.

نحوه مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام (اندروید)

برای پنهان کردن شماره تلفن در تلگرام در اندروید می‌توانید در ابتدا وارد تلگرام شوید و طبق مسیر پایین عمل کنید:

در قدم اول کافی است وارد تلگرام شوید و روی نماد منوی سه خطی از گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید.

مخفی کردن شماره در تلگرام

روی گزینه Settings بزنید.

حالا به بخش Privacy and Security بروید.

از بین گزینه‌های پایین، روی Phone Number بزنید.

مخفی کردن شماره در تلگرام

در این قسمت، بخشی به نام Who Can See My Phone Number وجود دارد. در این بخش، سه گزینه برایتان وجود دارد: Everybody که یعنی همه افراد. اگر می‌خواهید فقط شماره خود را به مخاطبین خود نشان دهید، روی گزینه My Contacts بزنید. ولی اگر دوست ندارید که کسی شماره تلفن شما را در تلگرام مشاهده کند، گزینه Nobody را انتخاب کنید.

مخفی کردن شماره در تلگرام

وقتی که روی گزینه Nobody می‌زنید، بخش جدیدی به نام Who Can Find Me By My Number باز می‌شود. این قسمت به شما امکان می‌دهد تا نام افرادی که می‌توانند با شماره تلفن‌تان اکانت تلگرام شما را پیدا کنند، مشخص کنید. برای اینکه هر کسی نتواند با این تنظیمات، از طریق شماره‌تان تلگرام شما را بیابد، روی My Contacts یا مخاطبین خود بزنید.

حالا فقط کاربران موجود در دفترچه تماس شما می‌توانند اکانت شما را در تلگرام جستجو کنند، بنابراین هیچ کس دیگری قادر به انجام این کار نیست. پس از اتمام کار، روی نماد تیک در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

مخفی کردن شماره در تلگرام

نحوه مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام (آیفون)

پروسه مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام در گوشی‌های آیفون نسبت به دستگاه‌های اندرویدی کمی متفاوت است. برای این کار کافی است وارد تلگرام شوید و سپس از مراحل پایین استفاده کنید:

پس از ورود به تلگرام، به بخش تنظیمات بروید.

مخفی کردن شماره در تلگرام

بخش Privacy and Security را انتخاب کنید.

مخفی کردن شماره در تلگرام

اکنون روی Phone Number کلیک کنید.

در اینجا بخش Who Can See My Phone Number را خواهید دید. اگر می‌خواهید شماره تلفن خود را فقط به کاربرانی که در دفترچه تماس شما هستند نشان دهید، My Contacts را انتخاب کنید. ولی اگر می‌خواهید شماره خود را از همه پنهان کنید، روی گزینه Nobody ضربه بزنید.

مخفی کردن شماره در تلگرام

اگر این گزینه را انتخاب کنید، بخش جدیدی به نام Who Can Find Me By My Number را مشاهده خواهید کرد. تنظیمات تلگرام به طور پیش‌فرض روی گزینه My Contacts قرار دارد. در این حالت، کاربرانی که شماره شما را در دفترچه تماس خود دارند، تنها در صورتی شماره تلفن شما را می‌بینند که در لیست مخاطبین شما باشند. در نهایت، این پروسه به پایان رسیده است!

مخفی کردن شماره در تلگرام

جمع‌بندی مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام

ما سعی کردیم که در این مطلب به سراغ مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام در دستگاه‌های اندرویدی و آیفون برویم. تلگرام یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان و پلتفرم اجتماعی است که مخاطبان زیادی دارد. توسعه‌دهندگان این برنامه همیشه سعی کرده‌اند که به طور مرتب بروزرسانی‌هایی را برای آن منتشر کنند.

گاهی وقت‌ها پیش آمده که می‌خواهیم شماره تلفنمان را در تلگرام پنهان کنیم، ولی نحوه انجام این کار را نمی‌دانیم. ما در این مطلب، سعی کرده‌ایم که همین مطلب را آموزش دهیم. برای اطلاعات بیشتر به مقاله توجه کنید.

افراد می‌توانند با استفاده از شماره تلفن همراه و نام کاربری‌تان شما را در تلگرام پیدا کنند؛ در روش اول، حتما باید شماره تلفن‌تان در تلگرام آشکار باشد، ولی روش دوم نیازی به شماره تلفن نداشته و خیلی راحت می‌توانید آن را در تلگرام مخفی کنید.

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، بسیار سپاسگزاریم. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید و کاربردی بوده باشد و توانسته باشید پاسخ سوالات خود را در این حوزه پیدا کنید. فراموش نکنید که نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و سوالاتتان را از کارشناسان سایت بپرسید. همچنین برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH