هر گوشی اندرویدی تا چه زمان آپدیت دریافت می‌کند؟ زمان آپدیت هر گوشی اندرویدی

ما قصد داریم در این مطلب به سراغ هر برند گوشی هوشمند اندرویدی برویم و آنها را از نظر دریافت آپدیت‌های چند ساله مقایسه کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که زمان آپدیت هر گوشی چقدر است، با ما همراه باشید.

انتشار آپدیت برای هر دستگاه هوشمند از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ چرا که معمولا در این بروزرسانی‌ها باگ‌ها و اشکلات سیستم رفع می‌شوند. کمپانی اپل همیشه سعی می‌کند تا چند سال پس از عرضه دستگاه‌های خود، آپدیت‌های نرم‌افزاری مهمی را برای آنها منتشر کند. ولی این شرایط برای گوگل و دیگر کمپانی‌ها یکسان نیست.

بنابراین از کجا باید بدانید که هر گوشی اندروید تا چه زمان آپدیت دریافت می‌کند؟ خب برای دانستن این مسئله تنها کافی است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. در همین ابتدا باید بدانید که همه چیز به توسعه‌دهندگان برمی‌گردد. باید ببینید که توسعه‌دهنده گوشی هوشمند شما تا چه زمانی بروزرسانی‌ها را منتشر می‌کند.

خوب است بدانید که انتشار بروزرسانی‌های مختلف علاوه بر رفع بسیاری از باگ‌های نرم‌افزاری دستگاه، می‌تواند سیستم گوشی را بهبود بخشیده و تجربه کاربری بهتری را به ارمغان بیاورد. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با انواع بروزرسانی‌های توسعه‌دهندگان و مدت زمان دریافت آپدیت‌های مختلف برای هر گوشی هوشمند اندرویدی آشنا شوید.

هر گوشی اندروید تا چه زمان آپدیت دریافت می‌کند؟

وقتی نوبت به دستگاه‌ها و بروزرسانی‌های اندرویدی می‌رسد، نباید تنها به اندروید نگاه کنید. چرا که سازندگان و توسعه‌دهندگان نقش موثری در ارسال آپدیت‌ها دارند. در حال حاضر، آمار تولیدکنندگانی که به تولید دستگاه‌های اندرویدی می‌پردازند بالاست؛ در این بین، برندهایی نظیر سامسونگ، شیائومی، گوگل و چند برند دیگر نیز حضور دارند.

ارتقای سیستم عامل در مقابل بروزرسانی امنیتی

بروزرسانی‌ها انواع مختلفی دارند که به دو دسته امنیتی و سیستم عامل تقسیم می‌شوند. بروزرسانی‌های امنیتی کوچک‌تر هستند و دفعات بیشتری برای دستگاه‌ها ارائه می‌شوند. این آپدیت‌ها معمولا خیلی بزرگ نیستند ولی می‌توانند تغییرات مهمی را در دستگاه‌ها ایجاد کنند.

هر گوشی اندروید تا چه زمان آپدیت دریافت می‌کند؟

بروزرسانی‌های اصلی سیستم عامل معمولا هر سال ارائه می‌شوند. بنابراین، دستگاه‌ها پس از دریافت آخرین ارتقا سیستم عامل، تا یک سال بعد بروزرسانی امنیتی دریافت می‌کنند.

نکته: جدول زمانی انتشار بروزرسانی‌ها از هنگام عرضه دستگاه شروع می‌شود. بنابراین اگر دستگاهی در اکتبر 2021 وارد بازار شد و پنج سال بروزرسانی امنیتی دریافت کرد، آخرین آپدیت خود را در اکتبر 2026 دریافت خواهد کرد.

گوشی‌های سامسونگ تا چه مدت زمان آپدیت دریافت می‌کنند؟

سامسونگ دستگاه‌های اندرویدی زیادی را عرضه می‌کند ولی همه آن‌ها بروزرسانی‌های یکسانی را دریافت نمی‌کنند. معمولا این آپدیت‌ها در یک برنامه ماهانه، سه ماهه و یا هر شش ماه یک بار منتشر می‌شوند. دستگاه‌های جدیدتر سامسونگ بیشتر این آپدیت‌ها را دریافت می‌کنند.

دستگاه‌هایی که در سال 2019 یا بعد از آن عرضه شدند، تا چهار سال بعد بروزرسانی امنیتی را دریافت می‌کنند. این در حالی است که دستگاه‌های جدیدتر تا پنج سال آپدیت دریافت خواهند کرد.

"هر

علاوه بر این بروزرسانی‌های امنیتی، سامسونگ برای ارتقای سیستم عامل نیز چهار آپدیت اندرویدی را برای اکثر دستگاه‌های خود ارائه می‌کند؛ این دستگاه‌ها عبارتند از: گوشی‌های هوشمند گلکسی سری S، گلکسی سری Z، گلکسی سری A، تبلت‌های سامسونگ و برخی از گلکسی واچ‌ها.

بنابراین، اگر کاربر سامسونگ باشید، تا چهار آپدیت اندرویدی برای ارتقای سیستم عامل و پنج سال بروزرسانی امنیتی دریافت خواهید کرد.

گوشی‌های گوگل تا چه مدت زمان آپدیت دریافت می‌کنند؟

گوگل به اندازه سامسونگ دستگاه‌های زیادی ندارد، ولی باز هم گاهی وقت‌ها پیش می‌آید که در زمان عرضه بروزرسانی‌ها با مشکلاتی روبرو شود.

"هر

این شرکت پس از معرفی گوشی‌های هوشمند پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو، به کاربران وعده داد که تا هفت سال بروزرسانی سیستم عامل و آپدیت‌های امنیتی را ارائه کند. این بدان معناست که اکثر گوشی‌های گوگل تا اکتبر 2030 به بروزرسانی‌های این شرکت مجهز می‌شوند.

دستگاه‌های کمی قدیمی‌تر مانند سری پیکسل 7، سری پیکسل 6، پیکسل 6A و پیکسل فولد تا سه سال بروزرسانی اندروید و پنج سال بروزرسانی امنیتی را دریافت می‌کنند. گوشی‌های هوشمندی همچون پیکسل 5a تا پیکسل 3a سه سال آپدیت اندروید و آپدیت امنیتی را دریافت می‌کنند. بنابراین، پیکسل 3 و گوشی‌های قبل از آن دیگر پشتیبانی نمی‌شوند.

گوشی‌های شیائومی تا چه مدت زمان آپدیت دریافت می‌کنند؟

برخی از گوشی‌های شیائومی تا سه سال بروزرسانی اندروید و تا چهار سال بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کنند. دستگاه‌هایی که تا چهار سال ارتقای نرم‌افزاری و امنیتی را دریافت می‌کنند عبارتند از:

  • شیائومی 11T، شیائومی 11T پرو، شیائومی 11 لایت 5G NE، شیائومی 12X و 12 پرو
  • ردمی نوت 11، ردمی نوت 11s، ردمی نوت 11 پرو و ردمی نوت 11 پرو 5G
  • ردمی K50 و ردمی K50 پرو

"هر

سایر کمپانی‌ها

علاوه بر موارد بالا، چند تولیدکننده اندرویدی دیگر نیز وجود دارند که باید بیشتر در مورد آنها بدانیم. یکی از آنها وان‌پلاس نام دارد.

وان پلاس

وان پلاس ادعا می‌کند که گوشی‌های این شرکت که در سال 2023 و پس از آن عرضه می‌شوند، تا چهار سال بروزرسانی اندروید و چهار سال بروزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد. این شرکت گفته که برای اکثر دستگاه‌های خود تا سه سال آپدیت سیستم عامل و چهار سال بروزرسانی امنیتی ارسال می‌کند. دستگاه‌های قدیمی‌تر دو سال ارتقا و سه سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کنند. در نهایت باید اشاره کنیم که سری وان‌پلاس نورد یک سال ارتقای سیستم عامل و سه سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کند.

موتورولا

موتورولا نیز مانند وان‌پلاس دستگاه‌های زیادی به بازار عرضه نکرده است، با این حال، ممکن است زمان عرضه آپدیت برای هر یک از دستگاه‌ها متفاوت باشد. دستگاه‌های جدیدتر این کمپانی دو آپدیت برای ارتقای سیستم عامل و دو سال بروزرسانی امنیتی دریافت می‌کنند.

سونی

کمپانی سونی اعلام کرده بود که اکثر گوشی‌های این شرکت می‌توانند تا دو سال ارتقا و بروزرسانی امنیتی اندروید را دریافت کنند. البته اطلاعات زیادی از این باره نیز در دسترس قرار نگرفته است.

ال‌جی

گوشی‌های ال‌جی که در سال 2019 یا بعد از آن به بازار عرضه شدند، تا سه سال بروزرسانی اندرویدی را دریافت می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

"هر

جمع‌بندی: هر گوشی اندروید تا چه زمان آپدیت دریافت می‌کند؟

ما سعی کردیم در این مطلب به سراغ بررسی این سوال برویم که “هر گوشی اندروید تا چه زمان آپدیت دریافت می‌کند؟”. انتشار آپدیت برای هر دستگاه هوشمند از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ ولی از کجا باید بدانید که گوشی اندرویدی شما تا چه زمانی بروزرسانی دریافت می‌کند؟ شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله توجه کنید.

انتشار آپدیت امنیتی یا ارتقای سیستم عامل برای هر دستگاه هوشمند بسیار مهم است، چون در این بروزرسانی‌ها باگ‌های سیستم رفع می‌شوند. کمپانی اپل برخلاف کمپانی‌های اندرویدی همیشه سعی می‌کند تا چند سال پس از عرضه دستگاه‌های خود، آپدیت‌های نرم‌افزاری مهمی را برای آنها منتشر کند. ولی این شرایط برای دیگر برندها یکسان نیست.

البته برندهایی مانند سامسونگ و گوگل هم حضور دارند که همیشه در هنگام عرضه بروزرسانی‌ها، نسبت به دیگر کمپانی‌ها یک سر و گردن بالاتر بوده‌اند. اگر به دنبال دستگاهی با پشتیبانی طولانی‌مدت هستید، بهتر است که دستگاه‌های سامسونگ و گوگل یا شیائومی را انتخاب کنید. انتشار بروزرسانی‌های مختلف علاوه بر رفع بسیاری از باگ‌های نرم‌افزاری، تجربه کاربری بهتری را به ارمغان می‌آورد.

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، بسیار سپاسگزاریم. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد و توانسته باشید از اطلاعات بالا برای دانستن اینکه توسعه‌دهندگان هر برند تا چند سال آپدیت نرم‌افزاری را منتشر می‌کنند، استفاده کنید. فراموش نکنید که نظرات خودتان را در بخش کامنت‌ها با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید؛ همچنین اگر سوالی دارید از کارشناسان سایت بپرسید. برای اخبار بیشتر در این حوزه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH