بزرگ‌ترین معامله صنعت گیم بین مایکروسافت و اکتیویژن نهایی شد؛ مایکروسافت مالک جدید کالاف دیوتی!

قرارداد میان شرکت‌های مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد بالاخره نهایی شد. فیل اسپنسر؛ رئیس واحد گیمینگ و ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت اعلام کرد که اکنون اکتیویژن بخشی از استودیوهای تولید بازی ایکس‌باکس محسوب می‌شود.

خبر مربوط به انعقاد این معامله در ژانویه سال 2022 اعلام شد؛ اما قرارداد خرید در چارچوب زمانی اولیه منعقد نشد. سونی به شکلی فعالانه در این امر مداخله کرد و آژانس رگولاتوری بریتانیا نیز در ابتدا با این معامله مخالف بود. با این‌حال مایکروسافت تمامی مشکلات را با موفقیت حل نموده و این معامله را نهایی کرد.

بایستی توجه داشت که هزینه خریداری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت بسیار چشمگیر و برابر با 68.7 میلیارد دلار بوده است. این رقم، قرارداد خرید فوق را به بزرگ‌ترین معامله در صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل نموده و این رکورد احتمالا برای مدت زمانی بسیار طولانی به قوت خود باقی خواهد ماند. همچنین این معامله بزرگ‌ترین خرید مایکروسافت به‌شمار می‌رود.

با توجه به اینکه مایکروسافت در وهله نخست یک کمپانی گیمینگ محسوب نمی‌شود؛ لذا انعقاد چنین قراردادی به نوبه خود بسیار جالب توجه به‌نظر می‌رسد.

بدین‌ترتیب کلیه امتیازات شرکت اکتیویژن بلیزارد نیز به مایکروسافت منتقل شد که از جمله آنها می‌توان به عناوین Warcraft، Diablo، Overwatch، Candy Crush و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. البته در این میان سری Call of Duty درآمد زیادی را برای تولیدکنندگان خود به ارمغان می‌آورد. مایکروسافت برای جلب رضایت آژانس‌های رگولاتوری ناچارا با تعدادی از شرکت‌ها وارد معامله شد. این موضوع بدان معناست که بازی‌های Call of Duty برای مدت 10 سال آینده روی سایر پلتفرم‌ها قابل دسترس خواهد بود.

البته بایستی به این نکته مهم توجه داشت که اکنون که معامله مورد اشاره نهایی شده است؛ نباید انتظار داشت که تمامی بازی‌های اکتیویژن بلیزارد بلافاصله در سرویس Game Pass گنجانده شوند. این موضوع مشخصا برای گیمرهای فعال بازی Call of Duty جذاب به‌نظر می‌رسد. با این‌حال بازی‌های اکتیویژن در آینده‌ای نه‌چندان دور بر روی سرویس اشتراکی مایکروسافت قرار خواهند گرفت. اگرچه در این رابطه هنوز هیچ‌گونه جزئیاتی منتشر نشده است.

با این‌حال بی‌تردید بازی‌هایی نظیر Modern Warfare 3 و Diablo IV حداقل تا پایان سال جاری میلادی در پلتفرم Game Pass مایکروسافت ظاهر نخواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH