تاریخ انتشار به‌روزرسانی iOS 17.1 اپل مشخص شد

مشکل بالا بودن شاخص نرخ جذب ثابت (SAR) آیفون 12 اپل در کشور فرانسه تقریبا به‌طور کامل حل و فصل شده است. بر اساس گزارش موسسه ANFR فرانسه که تنظیم‌کننده ملی فرکانس‌ها در این کشور محسوب می‌شود؛ به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید اپل، مشکل مقادیر بالای SAR آیفون 12 در فرانسه را برطرف می‌کند.

این به‌روزرسانی تا روز 24 اکتبر (2 آبان ماه) برای کلیه کاربران فرانسوی آیفون منتشر خواهد شد. بر اساس اطلاعاتی که اخیرا از سوی اپل به اشتراک گذاشته شده است؛ این به‌روزرسانی تحت عنوان iOS 17.1 منتشر می‌شود. اکنون تقریبا با اطمینان کامل می‌توان اعلام کرد که این آپدیت همانند سایر به‌روزرسانی‌های iOS در یک روز برای عموم کاربران در سراسر جهان منتشر می‌شود.

در توضیح وقایع پیش‌تر روی داده بایستی خاطرنشان کرد که در ابتدا آژانس رگولاتوری ANFR متوجه میزان بالای شاخص SAR آیفون 12 شد و در نتیجه فروش این گوشی هوشمند در بازار فرانسه را ممنوع اعلام کرد. در ادامه اپل وعده داد که با انتشار یک آپدیت نرم‌افزاری این مشکل را برطرف نماید. این به‌روزرسانی در پایان ماه گذشته میلادی از سوی مقامات فرانسوی مورد تائید قرار گرفت و امروز نیز همین مقامات، تاریخ انتشار آپدیت iOS 17.1 را اعلام کردند.

بنابراین اکنون کارشناسان امیدوارند که مشکل مقادیر بالای SAR آیفون 12 پس از روز 24 اکتبر (2 آبان ماه) به‌طور کامل حل و فصل شود. با این‌حال آپدیت جدید احتمالا یک پیامد ناخوشایند دیگر را به‌دنبال خواهد داشت. به گفته اپل، ثبت مقادیر بالای SAR از ویژگی تشخیص عدم اتصال گوشی به بدن در سیستم‌عامل iOS ناشی می‌شود. هنگامی‌که گوشی با بدن کاربر تماس ندارد؛ سیستم‌عامل به این موضوع پی برده و در این‌حالت قدرت انتقال سیگنال را افزایش می‌دهد.

اکنون این ویژگی در کشور فرانسه غیرفعال خواهد شد. چنین پدیده‌ای احتمالا بدان معناست که آیفون‌های مورد بحث می‌توانند با مشکل اتصال داده ضعیف در مناطق مرزی فاقد پوشش‌دهی مطلوب شبکه دست به گریبان شوند.

از این گذشته iOS 17.1 با ویژگی‌هایی نظیر سیستم علاقه‌مندی‌ها برای اپل موزیک، پشتیبانی از AirDrop از طریق اینترنت، گزینه‌های جدید برای موجودی‌های بانک و کارت در اپلیکیشن Wallet، نشانگر چراغ قوه در داینامیک آیلند، پشتیبانی از کنترلر نینتندو سوئیچ N64، اصلاحاتی برای قابلیت Photo Shuffle روی لاک اسکرین و برخی ویژگی‌های دکمه اکشن نظیر دوربین، چراغ قوه، یادداشت صوتی، فوکوس و ذره‌بین ارائه شده و تمامی این امکانات هنگام قرارگیری آیفون در جیب لباس کاربر، غیرفعال خواهند شد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH