شیائومی از سیستم‌عامل جدید HyperOS به‌عنوان جانشین MIUI رونمایی کرد

کمپانی چینی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند موسوم به شیائومی از تصمیم خود برای عرضه سیستم‌عامل جدیدی با نام HyperOS خبر داد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است این سیستم‌عامل جدید در گوشی‌های آینده سری شیائومی 14 عرضه شود. همچنین HyperOS نهایتا به جایگزین MIUI؛ سیستم‌عامل فعلی شیائومی مبتنی بر پلتفرم اندروید تبدیل خواهد شد.

لی جون؛ بنیان‌گذار و مدیرعامل شیائومی روز گذشته با انتشا توییتی خبر توسعه HyperOS را مورد تائید قرار داد. به گفته وی این سیستم‌عامل جدید به منزله لحظه‌ای تاریخی برای شرکت بوده و نخستین بار در سری شیائومی 14 به‌طور رسمی رونمایی خواهد شد.

آلوین؛ معاون ارشد بخش جهانی شیائومی تائید کرد که HyperOS در سراسر جهان قابل دسترس بوده و طی سال 2024 عرضه خواهد شد. این موضوع بدان معناست که سیستم‌عامل جدید به تدریج جایگزین سیستم‌عامل قدیمی MIUI شیائومی خواهد شد؛ پلتفرمی که اکنون از عمر آن 13 سال می‌گذرد.

بر اساس گزارش‌ها، شیائومی کار بر روی HyperOS را از سال 2017 آغاز کرده است. این سیستم‌عامل برای پاسخگویی به طیف گسترده‌ای از محصولات شیائومی شامل گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های خانگی هوشمند و خودروها طراحی شده است. به گفته کمپانی چینی، این سیستم‌عامل جدید در کل اکوسیستم محصولات شیائومی نقش‌آفرینی نموده و کنترل و مدیریت دستگاه‌های مختلف از یک مکان واحد را برای کاربران تسهیل می‌کند.

لی جون با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo توضیح داد که HyperOS بر پایه یکپارچه‌سازی اندروید عمیقا تکامل‌یافته و سیستم خود توسعه‌یافته Vela طراحی شده و معماری زیربنایی آن نیز به‌طور کامل بازنویسی شده است.

بعلاوه این سیستم‌عامل با ایجاد یک پایگاه عمومی برای اینترنت تمامی محصولات امکان اتصال دهها میلیارد دستگاه و دهها میلیارد ارتباط در آینده را فراهم می‌کند. Xiaomi Vela یک پلتفرم سیستم نرم‌افزاری مبتنی بر اینترنت اشیاء بوده و بر پایه یک سیستم‌عامل توکار متن باز با نام NuttX بنا شده است.

اگرچه شیائومی هنوز هیچ‌گونه تصویر یا اطلاعاتی پیرامون رابط کاربری یا ویژگی‌های HyperOS منتشر نکرده است؛ اما انتظار می‌رود که کمپانی چینی همزمان با معرفی سری شیائومی 14 در اواخر ماه اکتبر به جزئیات بیش‌تری در این زمینه اشاره نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH