وان‌پلاس از گوشی تاشو خود رونمایی کرد

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره کمپانی وان‌پلاس از اولین گوشی تاشو خود با نام OnePlus Open رسما رونمایی کرد. اولین تلاش کمپانی چینی در این حوزه، محصولی فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد و طراحی تاشو کتابی‌شکل با ظاهری کوتاه‌تر و عریض‌تر را به ارمغان می‌آورد. این سبک از طراحی، استفاده از گوشی را تا حد بسیار زیادی تسهیل می‌کند.

وان‌پلاس اوپن بر پایه گوشی تاشو اخیرا معرفی شده اوپو با نام اوپو فایند N3 طراحی شده است؛ اما محصول جدید وان‌پلاس امکان دستیابی به سخت‌افزار فوق‌العاده گوشی تاشو اوپو در تعداد بیش‌تری از بازارهای جهان را فراهم می‌کند. OnePlus Open هنگام قرارگیری در وضعیت بسته مجهز به یک نمایشگر 6.31 اینچی Super Fluid LTPO 3.0 AMOLED با رزولوشن 2484×1116 پیکسل، نرخ نوسازی متغیر در محدوده 10 تا 120 هرتز و نسبت ابعاد نزدیک به نرخ معمول 20:9 است. این پنل دارای روشنایی معمول 1400 نیتی بوده و حداکثر میزان روشنایی آن نیز معادل با 2800 نیت است.

نمایشگر داخلی OnePlus Open دارای یک پنل 7.82 اینچی Flexi-fluid LTPO 3.0 AMOLED با رزولوشن 2440×2268 پیکسل، نرخ نوسازی متغیر در محدوده 1 تا 120 هرتز، نسبت ابعاد 1.0758:1 و حداکثر روشنایی فوق‌العاده 2800 نیتی است.

وان‌پلاس اوپن در مدل‌های رنگی مشکی (Voyager Black) با پوشش چرم مصنوعی روی پنل پشتی یا سبز (Emerald Dusk) با پوشش شیشه‌ای روانه بازار می‌شود. اما مشتریان اروپایی بنا بر دلایل نامشخص صرفا به گزینه دوم دسترسی خواهند داشت.

مدل مشکی‌رنگ از وزنی سبک‌تر معادل با 239 گرم برخوردار است؛ در حالی‌که مدل سبزرنگ 245 گرم وزن دارد. هر 2 مدل نسبت به گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد 5 با وزن 253 گرمی سبک‌تر هستند. از سوی دیگر وان‌پلاس اوپن دارای دکمه کلاسیک Alert Slider است.

تصاویر OnePlus Open

گوشی تاشو جدید وان‌پلاس با وجود 5 دوربین دارای برند Hasselblad به شکلی جدی بر مقوله تصویربرداری تمرکز نموده است. دوربین اصلی روی پنل پشتی گوشی از سنسور جدید 48 مگاپیکسلی سونی با نام LYTIA-T808 و پیکسل‌های پشته‌ای میزبانی می‌کند. این سنسور دارای اندازه 1/1.43 اینچی و لنز تثبیت شده 24 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.7 است.

حسگر LYTIA T808 دارای فناوری ترانزیستور 2 لایه است. این سنسور اساسا از یک معماری پیکسلی بازطراحی شده بهره گرفته و این موضوع نویدبخش ارتقاء میزان حساسیت نوری خواهد بود. دوربین فوق‌عریض دارای یک سنسور 48 مگاپیکسلی با اندازه 1/2 اینچی و لنز 14 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 و قابلیت فوکوس خودکار است.

 

نهایتا دوربین تله‌فوتو از یک سنسور 64 مگاپیکسلی با اندازه 1/2 اینچی و لنز تثبیت شده 70 میلی‌متری با بزرگنمایی 3 برابری و گشودگی دیافراگم f/2.6 استفاده می‌کند. این گوشی مجهز به 2 عدد دوربین سلفی است که اولی با رزولوشن 20 مگاپیکسلی روی نمایشگر داخلی و دومی با رزولوشن 32 مگاپیکسلی روی نمایشگر خارجی دستگاه تعبیه شده است.

توان پردازشی OnePlus Open از طریق تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام به‌همراه 16 گیگابایت رم LPDDR5X و 512 گیگابایت حافظه داخلی تامین می‌شود. این گوشی تاشو مجهز به باتری 4805 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی است. به گفته وان‌پلاس، شارژ 1 تا 100 درصدی باتری تنها 42 دقیقه زمان خواهد برد. همچنین باتری گوشی با یک نوبت شارژ کامل احتمالا برای مدت بیش از یک روز شارژدهی خواهد داشت.

کاربران با بازگشایی گوشی وان‌پلاس اوپن با برنامه OnePlus Canvas مواجه خواهند شد. به گفته وان‌پلاس این برنامه از ابتدا برای اهداف مولتی تسکینگ طراحی شده است. وان‌پلاس اعلام کرده که 95 درصد اپلیکیشن‌های کلیدی از نمایشگر توسعه‌یافته پشتیبانی می‌کنند. همچنین کاربران می‌توانند اندازه پنجره فعال در پیکره‌بندی multi-window را مطابق نظر خود تغییر دهند. کاربران می‌توانند از حداکثر 3 پنجره روی صفحه به‌صورت همزمان در هر 2 نمای افقی و عمودی استفاده کنند.

وان‌پلاس اوپن با تنها یک پیکره‌بندی حافظه شامل 16 گیگابایت رم، 512 گیگابایت حافظه داخلی و برچسب قیمتی 1799 یورویی/1599 پوندی روانه بازار می‌شود. پیش‌سفارش این گوشی از روز گذشته آغاز شده و تا روز 26 اکتبر (4 آبان ماه) ادامه خواهد یافت. افرادی که در فرآیند پیش‌سفارش گوشی شرکت می‌کنند؛ یک دستگاه وان‌پلاس بادز 2 پرو را به‌صورت رایگان دریافت نموده و از سوی دیگر تخفیف 10 درصدی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

فروش فراگیر گوشی از روز 27 اکتبر (5 آبان ماه) شروع خواهد شد. از سوی دیگر نخستین خریداران وان‌پلاس اوپن از تخفیف 10 درصدی برای خریداری تبلت وان‌پلاس پد، تخفیف 30 درصدی برای وان‌پلاس بادز پرو 2، وان‌پلاس نورد بادز 2 و وان‌پلاس بادز 2R تا روز 30 نوامبر (9 آذر ماه) بهره‌مند خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH