قابلیت برقراری تماس‌های صوتی و ویدیویی به پلتفرم X اضافه شد

اضافه نمودن قابلیت برقراری تماس‌های صوتی و ویدیویی، گام بعدی در برنامه ایلان ماسک برای تبدیل نمودن پلتفرم X به یک اپلیکیشن همه منظوره متمایز محسوب می‌شود.

مالک رسانه اجتماعی X اخیرا پیامی را بازنشر کرده که نشان می‌دهد اکنون برخی کاربران به نسخه اولیه این ویژگی دسترسی دارند. در حال حاضر امکان برقراری تماس‌های صوتی و تصویری تنها برای کاربران iOS قابل دسترس است. به بیان دقیق‌تر افرادی که در دفترچه آدرس حاضر بوده (به شرط اتصال به یک اکانت X) و اشخاص فالو شده توسط کاربر به این ویژگی دسترسی دارند.

همچنین گزینه دیگری نیز وجود دارد که صرفا به کاربران تائید شده (افرادی که هزینه اشتراک 8 دلاری را به‌صورت ماهیانه پرداخت می‌کنند) امکان می‌دهد تا با شما تماس بگیرند.

کاربران از جمله افرادی که دارای تیک آبی‌رنگ بسیار مهم هستند؛ در کامنت‌های مربوط به این پست اعلام کردند که آنها حتی پس از به‌روزرسانی برنامه نیز به این ویژگی دسترسی پیدا نکرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که قابلیت مورد اشاره هنوز در حالت تست A/B قرار دارد. بعلاوه دکمه‌ای برای برقراری تماس وجود ندارد. این پدیده بدان معناست که ویژگی مورد اشاره به لحاظ فنی عملا کار نمی‌کند و X صرفا در حال ایجاد زمینه لازم برای ارائه آن است.

این ویژگی احتمالا با مراجعه به مسیر Settings > Privacy & Safety > Direct Messages > Enable audio & video calling قابل دسترس خواهد بود.

بر اساس اعلام صفحه پشتیبانی X تنها مشترکین پریمیوم به این قابلیت دسترسی خواهند داشت. ایلان ماسک در توضیح یکی از پست‌های کاربران اعلام کرد که برقراری تماس کماکان یک محصول بتا محسوب می‌شود؛ اما در عین‌حال این قابلیت امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد.

برقراری تماس‌های صوتی و تصویری در X که قبلا با نام توییتر شناخته می‌شد؛ تلاشی برای دور کردن کاربران از سرویس‌های متا نظیر فیس‌بوک مسنجر، اینستاگرام دایرکت و واتس‌آپ به‌شمار می‌رود. قابلیت برقراری تماس‌های صوتی و تصویری در بسیاری از پلتفرم‌های پیام‌رسان دیگر نیز ارائه شده است. این موضوع، تلاش X برای قرار گرفتن در چنین بازار خاصی را به یک نبرد دشوار تبدیل می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH