جدیدترین محصول dji با نام Ozmo Pocket 3 معرفی شد!

اگر با محصولات سری پاکت از کمپانی دی جی آی آشنایی داشته باشید، به‌طور حتم می‌دانید که این کالاها که در دسته گیم‌بال قرار می‌گیرند، برای ولاگرها و علاقه‌مندان به دنیای فیلم‌برداری و حتی عکاسی، یک انتخاب ایده‌آل محسوب می‌شود. ۳ سال پیش کمپانی مطرح dji نسخه دوم از رده پاکت را که خصیصه اصلی آن حمل بسیار آسان و قابلیت لرزش‌گیر فوق‌العاده‌اش است، به بازار معرفی کرد و حال در ۲۵ اکتبر سال ۲۰۲۳، نسخه سوم از سری پاکت معرفی شد که یک دستگاه فوق‌العاده با آپدیتی عالی نسبا به دو ورژن قبلی محسوب می‌شود.

مشخصه‌های اصلی dji پاکت 3

این گیمبال، از لرزش‌گیر ۳ محوره فیزیکی استفاده می‌کند و به همین خاطر، در هر شرایطی می‌توان بدون نگرانی از لرزش‌های دست، از آن بهره گرفت. ولی نباید این ویژگی را شاخصه اصلی آن حساب کرد، چرا که لرزش‌گیرهای بسیار زیادی در بازار وجود دارند که به‌راحتی گوشی موبایل خودتان را می‌توانید بر روی آن‌ها قرار داده و از این ویژگی استفاده کنید! پس چرا باید هزینه بیشتری برای خرید پاکت 3 بدهید؟

اگر نگاهی به مشخصات دوربین پاکت 3 بیندازید، استفاده از سنسور 1 اینچی، اولین چیزی است که توجه شما را جلب می‌کند! در واقع وجود چنین سنسور بزرگی سبب می‌شود که حتی در شرایط نوری کم، کیفیت فیلم‌برداری در مقایسه با رقبا، بسیار عالی بماند. از سوی دیگر، توانایی فیلم‌برداری 4K با حداکثر سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه، از دیگر ویژگی‌های این گیمبال فوق‌العاده محسوب می‌شود.

یکی از مشکلات نسخه قبلی یعنی Pocket 2، وجود یک نمایشگر بسیار کوچک بود که حال سایز آن در پاکت 3، دو برابر شده و علاوه بر حالت عمودی، به‌صورت افقی هم در می‌آید! به این صورت که شما می‌توانید با چرخاندن نمایشگر، به‌صورت خودکار دستگاه را روشن کنید و با برگردندان آن، دوباره دستگاه خاموش می‌شود. لازم به ذکر است که این ویژگی خاص سبب می‌شود تا در دو حالت افقی و عمودی قادر به فیلم‌برداری باشید، حالتی مدل عمودی آن برای گرفتن تصاویر Reels اینستاگرام و یا شورت‌های یوتیوب عالی است. گفتنی است که در حالت عمودی، وضوح فیلم‌ها به رزولوشن 3K کاهش می‌یابد.

از سوی دیگر، این گیمبال به ویژگی ردیابی سوژه (نسخه ۶ دی‌جی‌آی) مجهز شده که بدون آنکه نیاز باشد شما حواستان به ردیابی سوژه باشد، خودش از طریق بازوی متحرکی که دارد به دنبال آن حرکت کرده و در واقع یک برگ برنده دیگر نسبت به گوشی‌های موبایل و حتی دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی و فیلم‌برداری به حساب می‌آید. دقت آن هم بسیار عالی است و خیلی سخت بتوان کاری کرد که سوژه را گم کند!

نسخه‌های قبلی پاکت، فوکوس خودکار نداشتند و در واقع تمام سوژه‌های داخل قاب، در یک محدوده ثابت فوکوس قرار می‌گرفتند ولی در پاکت 3 همه چیز تغییر کرده و شما نه تنها این ویژگی را دارید، بلکه به لطف فوکوس خودکار بسیار سریع آن، قادر هستید تا بر روی هر وسیله‌ای به سرعت فوکوس کرده و به همین خاطر از آن برای بررسی محصولات هم به‌خوبی بهره بگیرید. استفاده از دریچه دیافراگم f/2.0 سبب می‌شود تا سوژه هم از بک گراند خودش به خوبی جدا شده و جذابیت تصاویر گرفته شده، بالاتر برود.

این گیمبال، قادر است تا صدا را به‌صورت استریو و از طریق ۳ میکروفن داخلی با کیفیتی عالی ضبط کند؛ اما اگر به همین هم راضی نیستید، با خرید پک کمبو، به شما یک میکروفن وایرلس با نام dji mic 2‌ هم داده می‌شود که به‌صورت بی‌سیم و بدون نیاز به هیچ‌گونه رسیوری، به دستگاه متصل شده و حتی مانند یک کنترل از راه دور، کارهایی چون گرفتن عکس یا فیلم همچون فشردن کلید شاتر را انجام می‌دهد. این میکروفن که نسخه دوم از محصولات ضبط صدای دی جی آی محسوب می‌شود، کیفیت فوق‌العاده بالایی داشته و می‌توانید به آن حتی یک میکروفن سیمی نیز از طریق درگاه 3.5 میلی‌متری‌اش متصل کنید.

دی جی آی، پاکت ۳ را به همراه یک ویژگی عالی معرفی کرده که به آن D LOG M می‌گوید که به‌واسطه فیلم‌برداری با عمق رنگ ۱۰بیت، خروجی ویدیویی عالی با کیفیت سینماتیک را تحویل شما می‌دهد! در واقع بدون نیاز به هیچ‌گونه ادیت اضافه، تنها از تماشای ویدیوهای گرفته شده لذت خواهید برد!

طول عمر باتری در پاکت ۳، بیشتر از ۲۰۰ دقیقه است که البته بسته به مدل فیلم‌برداری و استفاده شما، متفاوت خواهد بود اما نکته مهم این است که نسبت به دو نسل پیش از خود، استقامت بیشتری دارد. پاکت ۳ حافظه داخلی ندارد و بایستی از کارت حافظه میکرو اس‌دی برای آن استفاده کنید.

معایب dji Pocket 3 چی هستند؟

به‌طور حتم هر دستگاهی هرچقدر هم کامل و عالی باشد، معایبی هرچند کوچک هم خواهد داشت! به‌طور مثال، پاکت 3 دارای پورت 3.5 میلی‌متری نیست و برای همین نمی‌توانید میکروفن‌های دیگر همچون Rode را به آن وصل کنید مگر آنکه از طریق درگاه تایپ سی اقدام نمایید.

از سوی دیگر، این دوربین دارای زوم اپتیکال نیست و قاعدتا زوم دیجیتال هم از کیفیت فیلم و عکس‌ها می‌کاهد. از سوی دیگر کیفیت عکس‌ها هم محدود به همان 4K یعنی در محدوده ۸ مگاپیکسلی بوده و قابل مقایسه با توانایی‌های فیلم‌برداری‌اش نیست! در واقع پاکت 3 بیشتر از هرچیزی یک دستگاه ایده‌آل برای فیلم‌برداری و ولاگینگ به‌حساب می‌آید.

آخرین ایراد را هم بایستی به ضد آب نبودن اشاره کرد! در واقع اگر شما در محیطی مشغول به فیلم‌برداری باشید که هوا بارانی شود و یا هوس کنید در استخر و دریا با آن فیلم بگیرید، احتمالا پاکت ۳ را به سمت گورستان راهنمایی کرده‌اید!

قیمت پاکت 3 چقدر است؟

گیمبال dji Pocket 3 در دو پک ارایه شده که نسخه استاندارد آن در بازارهای اروپایی ۵۳۹ یورو (بازار آمریکا ۵۱۹ دلار) و در نسخه کریتور کمبو ۶۷۹ یورو (بازار آمریکا ۶۶۹ دلار) قیمت گذاری شده است. در نسخه استاندارد، شما علاوه بر دستگاه، یک کاور محافظ، یک هندل کوچک (صرفا برای خوش دستی بهتر و اتصال تریپاد به انتهایش)، کابل و بند را خواهید داشت. اما در نسخه کمبو، علاوه بر موارد قبلی، یک هندل بزرگ‌تر که دارای باتری اضافه است، به همراه کیف، پایه تریپاد و از همه مهم‌تر، میکروفن وایرلس دی جی آی را هم خواهید داشت. همچنین یک فیلتر واید هم داخل کاورها قرار گرفته که تقریبا تا ۲۰ درصد میزان زاویه دید دوربین را گسترده‌تر می‌کند.

آیا پاکت 3 ارزش خرید دارد؟

اگر به کار ولاگری و فیلم‌برداری علاقه دارید و از سوی دیگر، دوست دارید که سبک سفر کنید، بدون تردید پاکت 3 را بایستی بهترین محصولی دانست که می‌تواند همراه شما باشد! به‌زودی بررسی تخصصی این دستگاه جذاب و خاص را با معرفی قابلیت‌های ویژه آن برای شما در آی‌تی‌رسان قرار می‌دهیم تا بدانید که دی‌جی‌آی، چه الماس جذابی را تولید کرده است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH