پلتفرم X به یک سوپراپلیکیشن اجتماعی، مالی و بانکی تبدیل می‌شود!

ایلان ماسک پیش‌تر با پرداخت مبلغ 44 میلیارد دلار مالکیت شبکه اجتماعی توییتر را تصاحب کرد و این پلتفرم طی یک سال گذشته شاهد تغییرات قابل‌توجهی بوده است؛ اگرچه این تغییرات تا حد زیادی ناخوشایند بودند. این شرکت در ابتدا از سرویس اشتراک پولی خود رونمایی کرد و مدت کوتاهی پس از آن، نام خود را به X تغییر داد.

بسیاری از کاربران معتقد بودند که این تغییر نام، هویت پلتفرم را از بین برده و در نتیجه تعدادی از آنها به‌دنبال استفاده از پلتفرم‌های جایگزین نظیر Threads رفتند. با این‌حال جاه‌طلبی‌های ایلان ماسک به همین‌جا محدود نمی‌شوند. این میلیارد با شخصیت عجیب و غریب خود قصد دارد تا X را به یک پلتفرم جامع برای تمامی خدمات مالی تبدیل کند. بدین‌ترتیب این پلتفرم به‌طور بالقوه جایگزین‌ بانک‌های سنتی خواهد شد.

ظاهرا ایلان ماسک برای ساخت یک اپلیکیشن همه منظوره به کارمندان X یک سال فرصت داده است. این شخصیت میلیاردر مایل است تا X به یک فروشگاه جامع برای پاسخگویی به کلیه نیازهای مالی تبدیل شده و نقش جایگزین بانک‌های سنتی را ایفا نماید. وی به منظور پیاده‌سازی این فرآیند به کارمندان X تا پایان سال 2024 فرصت داده است.

چشم‌انداز آقای ماسک برای X ایجاد پلتفرمی است که بتواند کلیه امور از ارسال پول برای دوستان و اعضای خانواده گرفته تا سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار را مدیریت کند. به باور وی، کاربران از طریق پلتفرم X بایستی بتوانند تمامی جوانب زندگی مالی خود را مدیریت کنند.

همچنین ایلان ماسک خاطرنشان کرده که ویژگی‌های قابل ارائه در X بایستی فراتر از خدمات بانکداری سنتی ظاهر شوند. به‌عنوان مثال وی به امکان ارائه حساب‌های بازار مالی با بازدهی بالا و حساب‌های جاری بدون کارمزد مازاد برداشت اشاره نموده است. تبدیل X به یک مرکز مالی، هدفی بلندپروازانه به‌شمار رفته و اکنون بایستی منتظر ماند و دید که آیا ایلان ماسک نهایتا به این هدف دست خواهد یافت یا خیر.

با این‌حال آقای ماسک سابقه موفقیت در ایجاد اختلال در صنایع را در کارنامه دارد؛ بنابراین وی با عرضه امکانات جدید در پلتفرم X بی‌تردید می‌تواند صنعت بانکداری را متحول نماید. در حال حاضر مردم به محصولات و خدمات مالی مختلفی دسترسی دارند و در نتیجه مشخص نیست که آنها بنا بر چه دلایلی باید به پلتفرم X مراجعه کنند. ایلان ماسک بایستی مزایای استفاده از X نسبت به سایر پلتفرم‌های مالی را به وضوح بیان کند. همچنین X به منظور ارائه خدمات مالی بایستی مجوزها و تائیدیه‌های لازم را از آژانس‌های رگولاتوری دریافت کند. این موضوع می‌تواند یک فرآیند پیچیده و زمان‌بر قلمداد شود.

با وجود این چالش‌ها ایلان ماسک مطمئن است که می‌تواند X را به یک مرکز مالی تبدیل کند. وی از آمادگی خود برای سرمایه‌گذاری هنگفت روی X و تعهد شخصی نسبت به موفقیت این پلتفرم خبر داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH