نخستین درایو SSD اکسترنال جهان با اتصال USB 4 معرفی شد

شرکت Adata درایو SSD اکسترنال جدید خود با نام SE920 را به بازار عرضه کرد. این درایو از اتصالات تاندربولت 3 و 4 پشتیبانی نموده و با استانداردهای ارتباطی پیشین شامل USB 3.2 و USB 2.0 نیز سازگاری دارد.

کمپانی تولیدکننده ادعا کرده که این محصول یک راهکار مدرن برای انتقال داده‌ها و ذخیره‌سازی اطلاعات محسوب می‌شود. این درایو با حداکثر سرعت 3800 مگابایت برثانیه‌ای خود عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

اتصال USB 4 از قابلیت انتقال داده با حداکثر سرعت 40 گیگابیت برثانیه پشتیبانی می‌کند. اما سرعت بالای انتقال داده می‌تواند موجب تولید گرما شود و این موضوع احتمالا برای کاربران مشکل‌ساز خواهد بود.

درایو اکسترنال SE920 از یک راهکار نوآورانه در قالب سیستم خنک‌کننده فعال شامل یک میکروفن داخلی بهره می‌گیرد. این مکانیسم موجب کاهش 10 درصدی دما در مقایسه با محصولات فاقد فن شده و در عین‌حال انتقال پایدار داده‌ها حتی هنگام قرارگیری تحت بار بالا را تضمین می‌کند.

حافظه SE920 هنگام قرارگیری در وضعیت جمع شده دارای وزن سبکی بوده و حمل و نقل آن نیز آسان خواهد بود. به لطف وجود رابط استاندارد USB-C، کاربران با خریداری درایو SE920 به آسانی می‌توانند فایل‌های رسانه‌ای بزرگ را بین دستگاه‌های مختلف منتقل نمایند.

این درایو با انواع سیستم‌عامل‌ها از جمله اندروید، macOS و ویندوز سازگاری داشته و از کنسول‌های بازی نیز پشتیبانی می‌کند.

بعلاوه ای‌دیتا از درایوهای اکسترنال دیگری نظیر SD620 و SC610 نیز رونمایی کرد. مدل SD620 در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع حداکثر 1.22 متری مقاوم بوده و از قابلیت انتقال سریع داده با حداکثر سرعت 520 مگابایت برثانیه پشتیبانی می‌کند.

در عین‌حال درایو SC610 دارای وزن سبک و طراحی پرتابل بوده و سرعت انتقال داده در آن به 550 مگابایت برثانیه می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH