آپدیت اندروید 14 برای گوشی اکسپریا 1 مارک 5 سونی منتشر شد

سونی به تازگی انتشار به‌روزرسانی اندروید 14 برای گوشی اکسپریا 1 مارک 5 را آغاز کرده است. این فریم‌ور، حالت بوکه ارتقایافته که پیش‌تر در گوشی اکسپریا 5 مارک 5 ارائه شده بود را در خود جای داده است. بعلاوه آخرین آپدیت اکسپریا 1 مارک 5 شامل اپلیکیشن جدید Video Creator است.

غول ژاپنی از اپلیکیشن Video Creator به‌عنوان بخشی از آپدیت اندروید 14 رونمایی کرد. اگرچه این برنامه پیش‌تر به‌عنوان یک اپلیکیشن قابل دانلود برای کاربران اکسپریا 1 مارک 5 منتشر شده بود. Bokeh mode در واقع همان حالت پرتره سونی است که در گوشی اکسپریا 5 مارک 5 بسیار چشمگیرتر به‌نظر می‌رسید. بنابراین تصمیم کمپانی برای اضافه نمودن این ویژگی به اکسپریا 1 مارک 5 خبر خوبی محسوب می‌شود.

برنامه Video Creator در اکسپریا 5 مارک 5 نیز قابل دسترس بوده و به کاربران امکان می‌دهد تا با انتخاب کلیپ‌های مورد نظر خود، ویدیوهای همراه با موسیقی را به‌صورت خودکار تولید نمایند. پس از انتخاب کلیپ‌ها توسط کاربر، برنامه تمامی کارها را انجام می‌دهد. عملکرد این برنامه به نوعی با ویژگی جدید هایلایت ویدیویی در اپلیکیشن گوگل فوتوز شباهت دارد.

با این‌حال کاربران در صورت تمایل به کاوش عمیق‌تر می‌توانند از ابزارهای کنترلی پیچیده و قدرتمند ارائه شده توسط برنامه Video Creator سونی بهره‌برداری نمایند. انتشار این به‌روزرسانی برای عموم کاربران احتمالا چند روزی زمان خواهد برد. در حال حاضر سونی سرگرم انتشار اندروید 14 برای گوشی اکسپریا 1 مارک 5 بوده و در خصوص عرضه این فریم‌ور برای اکسپریا 5 مارک 5 هنوز هیچ توضیحی ارائه نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH