گوگل اکانت‌های جیمیل غیرفعال را تا 3 هفته آینده حذف خواهد کرد!

شرکت گوگل با صدور پیامی هشدارآمیز اعلام کرده که کاربران اکانت‌های جیمیل غیرفعال ظرف مدت 3 هفته آینده بایستی سوابق خود را به‌روزرسانی نموده و در غیر این‌صورت حساب‌کاربری جیمیل خود را از دست خواهند داد.

غول جستجوگر اینترنتی قصد دارد تا میلیون‌ها حساب‌کاربری جیمیل که برای مدت بیش از 2 سال غیرفعال بوده‌اند را حذف نماید. این اقدام موجب می‌شود تا صاحبان اکانت‌های جیمیل غیرفعال از دسترسی به ایمیل‌ها، اسناد، عکس‌ها و ویدیوهای خود برای همیشه محروم شوند.

حذف اکانت‌های جیمیل غیرفعال بخشی از فرآیند به‌روزرسانی عمده سرویس ایمیل گوگل به‌شمار می‌رود. تمامی اکانت‌های شخصی جیمیل که برای مدت حداقل 2 سال در وضعیت غیرفعال بوده‌اند؛ تحت تاثیر این پاکسازی قرار خواهند گرفت. بر اساس پیش‌بینی‌ها این سیاست که در سال جاری میلادی از آن رونمایی شد؛ تا دسامبر سال 2023 عملیاتی شود.

گوگل اعلام کرده که در حال به‌روزرسانی سیاست خود مبنی بر عدم فعالیت 2 ساله اکانت‌های گوگلی در سراسر محصولات شرکت است. بعلاوه سیاست جدید، مدت زمان نگهداری اطلاعات شخصی استفاده نشده در اکانت‌های غیرفعال را از سوی گوگل محدود می‌کند.

اقدام غول جستجوگر در راستای حذف اکانت‌های گوگلی غیرفعال، پیامدهای امنیتی مثبتی را به‌دنبال دارد. انتظار می‌رود که این اقدام در برابر تهدیدات امنیتی نظیر فیشینگ، سرقت حساب و کلاهبرداری از کاربران فعال گوگل محافظت نماید. اکانت‌های گوگلی غیرفعال از نظر ریسک حمله توسط هکرها در معرض خطر بیش‌تری قرار دارند. دارندگان اکانت‌های جیمیل غیرفعال یا بلا استفاده پیش از انجام هر اقدامی چندین اعلان را دریافت خواهند کرد.

آدرس ایمیل بازیابی ضمیمه شده به اکانت‌های غیرفعال نیز در قالب اعلان‌ها ارسال می‌شود. در واقع گوگل پیش‌تر روند ارسال ایمیل به اکانت‌های غیرفعال را آغاز کرده است. دارندگان اکانت‌هایی که در معرض خطر حذف حساب‌کاربری خود قرار دارند؛ با باز کردن یا ارسال یک ایمیل، بازگشایی گوگل درایو یا دانلود یک اپلیکیشن از فروشگاه پلی استور می‌توانند از وقوع این امر جلوگیری نمایند. همچنین این افراد می‌توانند به حساب‌کاربری خود وارد شده و به سادگی از موتور جستجوگر گوگل استفاده کنند.

در حال حاضر جیمیل به یک پلتفرم بزرگ ایمیل تبدیل شده و با وجود جذابیت فراگیر خود همچنان رو به گسترش است. بر اساس اعلام گوگل، تمامی اکانت‌هایی که در گذشته اقدام به انتشار یک ویدیو در یوتیوب کرده باشند؛ فارغ از زمان آخرین فعالیت خود مشمول طرح حذف حساب‌کاربری نخواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH