معرفی چندتا از بهترین برنامه های سلامت برای اندروید

اگر یک گوشی اندرویدی دارید و به دنبال بهترین برنامه های سلامت مناسب اندروید می‌گردید، بهتر است که این مطلب را بخوانید. چرا که ما چند مورد از بهترین برنامه های سلامت برای اندروید را گردآوری کرده‌ایم و می‌خواهیم آنها را بررسی کنیم.

دستگاه‌های هوشمند این روزها به کاربران کمک می‌کنند تا بیشتر مراقب سلامت و تناسب بدنی خود باشند. خواب کافی، خوردن غذاهای سالم و آرامش روانی از جمله مواردی هستند که باید رعایت شوند! حالا برخی از برنامه های سلامت برای اندروید وجود دارند که می‌توانند به کاربران کمک کنند تا جنبه‌های سلامتی خود را بهبود ببخشند.

از کالری‌شمار گرفته تا ردیاب خواب و غیره همگی در این حیطه قرار می‌گیرند. بهترین برنامه های سلامت برای اندروید می‌کوشند تا سلامت جسمی و روحی کاربر را توسعه بخشیده و برنامه‌های ورزشی و غذایی موثری را ارائه کنند. تناسب اندام و داشتن یک برنامه غذایی مناسب می‌توانند بسیاری از مشکلات روحی و روانی را کاهش داده و در بالاتر بردن سطح سلامت جسمی و روحی مفید واقع شوند.

تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با بهترین برنامه های سلامت برای اندروید آشنا شوید؛ پس اگر به دنبال برترین برنامه‌ها در این زمینه می‌گردید، این مطلب مناسب شماست! با ما همراه باشید.

بهترین برنامه سلامت

بهترین برنامه های سلامت برای اندروید

همانطوری که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، سلامتی و تناسب اندام مهم‌ترین اصول زندگی هستند و همه افراد باید در جهت دست‌یابی به آن بکوشند. طراحان برنامه‌های سلامتی زیادی را برای دستگاه‌های اندرویدی ساخته‌اند تا در این راه به کاربران کمک بزرگی کرده باشند. حالا ما می‌خواهیم چندتا از بهترین این برنامه‌ها را برای شما شرح دهیم؛ با ما همراه باشید.

اپلیکیشن Calorie Counter

برنامه Calorie Counter به عنوان یک برنامه کالری‌‌شمار شناخته می‌شود و می‌تواند میزان کالری غذاهای مختلف را به شما نشان دهد. کاربر می‌تواند با اسکن کردن بارکد محصول به میزان کالری آن دست یافته و تمام اطلاعات آن را پیدا کند. طراحان این برنامه اطلاعات دقیقی از شش میلیون مواد غذایی در آن قرار دادند تا کمک بزرگی به ورزشکاران کرده باشند.

این برنامه حتی قادر است با محاسبه میزان آب و کالری بدنتان، در تغییر عادت غذایی کمک کند. علاوه بر تمام این‌ها، حرکات ورزشی مناسب بدن شما در برنامه طراحی شده تا بتوانید در کنار رژیم و سالم‌خواری، ورزش و حرکات تناسب اندام مناسبی را نیز انجام دهید! لینک آن را در پایین قرار دادیم:

بهترین برنامه سلامت

برنامه Endel 

یکی از بهترین برنامه‌هایی که برای سلامت و آرامش روان طراحی شده، همین برنامه Endel است. این برنامه در افزایش آرامش، خواب و بهبود تمرکز نقش موثری داشته و موجب می‌شود تا از میزان اختلالات خواب کم شود! بنابراین هرچه خواب بهتری داشته باشید، می‌توانید در کار و زندگی خود بهتر و درست‌تر رفتار کرده و شادتر باشید.

طراحان سعی کرده‌اند که در آن از صداهای آرامش‌بخش متفاوتی استفاده کنند. همچنین می‌توان به راحتی یک تایمر تنظیم کرد و با هوش مصنوعی آن ضربان قلب را پیگیری کرد. دانلود این برنامه رایگان است و شما می‌توانید برای دانلود Endel از بخش پایین اقدام کنید:

بهترین برنامه سلامت

اپلیکیشن Sleep Sounds

اپلیکیشن صدای طبیعت برای خواب Sleep Sounds یکی از بهترین ابزارها برای کاهش اختلال خواب است. اگر سخت به خواب می‌روید، می‌توانید با موسیقی‌های آرامش‌بخش این برنامه به خواب راحتی رفته و دیگر از مشکل بی‌خوابی خلاص شوید. صداهای طبیعت مانند باران، صداهای مخصوص خواب و مدیتیشن،‌ نویز سفید و بسیاری از موارد دیگر در آن طراحی شده‌اند.

بهترین برنامه سلامت

بنابراین با گوش دادن به این موسیقی‌ها به آرامش خوبی دست خواهید یافت و خواب باکیفیت‌تری را تجربه می‌کنید. حتی می‌توانید صداهایی را که دوست دارید باهم میکس کرده و یا زیاد و کم بودن آنها را تنظیم کنید. این برنامه به صورت آفلاین کار می‌کند، ظاهری ساده ولی کاربری دارد و برای مدیتیشن نیز کاربرد خواهد داشت. از بخش پایین آن را دانلود کنید:

بهترین برنامه سلامت

اپلیکیشن سلامتی Nike Run Club

برنامه Nike Run Club به شما کمک می‌کند تا به راحتی بدوید و به یک دونده قدرتمند تبدیل شوید. در این برنامه از مجموعه‌ای از دویدن‌های هدایت شده استفاده شده و برنامه‌های آموزشی مختلفی برای هدایت دونده وجود دارند.

 

در حین دویدن، مسافت، زمان و سرعت دویدن کاربر پیگیری شده و در نهایت می‌توانید نسبت به افزایش این آمار بکوشید. لینک دانلود این برنامه را در ادامه مطلب برایتان قرار دادیم:

بهترین برنامه سلامت

برنامه Headspace

اپلیکیشن Headspace برای افزایش آرامش ذهنی و روحی ساخته شده است. چندین مرحله مختلف در آن طراحی شده و فرد می‌تواند به راحتی در مواقع پر از استرس به برنامه مراجعه کرده و به هر یک از مراحل گوش کنید. بعد از به اتمام رساندن تمام مراحل می‌توانید دوباره آنها را شروع کنید تا وقتی که از استرس‌تان کاسته شود.

بهترین برنامه سلامت

اگر کار پر استرسی دارید و یا در شرایط روحی بدی هستید، این برنامه بدون شک می‌تواند به دوست همیشگی شما تبدیل شود. از پایین آن را به صورت رایگان دانلود کنید:

بهترین برنامه سلامت

ابزار Habitica

اگر به دنبال یک برنامه جالب برای ردیابی عادت و مدیریت وظایف می‌گردید، این برنامه را از دست ندهید. ابزار Habitica برای ایجاد نظم و انضباط ساخته شده و می‌تواند به شما کمک کند تا عادت‌های خود را تنظیم کنید. هربار که یکی از وظایف روزانه و یا عادت‌های خود را تکمیل می‌کنید، می‌توانید در برنامه امتیاز گرفته و نسبت به ارتقای شخصیت خود در بازی اقدام کنید.

همچنین اگر نتوانید آن وظیفه را به موقع انجام دهید، جریمه شده و از امتیازاتتان کسر خواهد شد. بنابراین با این برنامه نه تنها می‌توانید وظایف روزانه خود را به خوبی انجام دهید بلکه امتیاز بالایی برای انجام ماموریت‌های جدید، حیوانات خانگی و تجهیزات بهتر کسب می‌کنید. از بخش پایین آن را به صورت رایگان از گوگل پلی استور دانلود کنید:

بهترین برنامه سلامت

برنامه Sleep Cycle

این برنامه برای برنامه‌ریزی یک خواب راحت ساخته شده و می‌تواند تمام خستگی‌های شما را برطرف کند. با Sleep Cycle چرخه خوابتان را مشاهده می‌کنید و تمام اطلاعات مربوط به آن را بررسی خواهید کرد.

بهترین برنامه سلامت

پس اگر به دنبال یک ردیاب حرفه‌ای در خواب می‌گردید، Sleep Cycle را به شما توصیه می‌کنیم. لطفا آن را از ادامه مطلب دانلود کنید:

بهترین برنامه سلامت

اپلیکیشن تمرین تنفسی Calmaria

اگر در شرایط پر تنشی قرار دارید، انجام تمرینات تنفسی یکی از راهکارهای اصولی برای رسیدن به آرامش است. اپلیکیشن Calmaria نیز برای انجام تمرینات تنفسی تهیه شده تا بر استرس و اضطراب خود غلبه کنید. این برنامه جلسات تمرینی مختلفی دارد و فرد می‌تواند در هر جلسه‌ چهار ثانیه‌ نفس را در ریه فرو بردن، هفت ثانیه نفس را در سینه حبس کردن و هشت ثانیه بازدم و چهار بار تکرار این مراحل را تجربه کند.

بهترین برنامه سلامت

طراحان این برنامه بابت دانلود آن از شما هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، بنابراین به راحتی از ادامه مطلب آن را دانلود و نصب کنید:

اپلیکیشن ردیابی شنا، دویدن و دوچرخه‌سواری Strava

اپلیکیشن Strava برای افرادی که در حوزه شنا، دویدن و دوچرخه‌سواری فعالیت دارند، موثر است. این برنامه می‌تواند به کاربر کمک کرده تا تمام اطلاعات ورزشی خود مانند مسافت پیموده‌ شده، کالری مصرفی یا سرعت خود را در طول مسیر ثبت و ذخیره کند.

یک نقشه در برنامه حضور دارد تا به کاربران کمک کند راه خود را یافته و در مسیر دلخواه خود دوچرخه‌سواری کنند. این ابزار اندرویدی می‌تواند به ساعت‌ هوشمند اندرویدی نیز متصل شده و اطلاعات کاربر را در آنجا نشان دهد. پس اگر به دنبال این برنامه هستید، آن را از بخش پایین دانلود کنید:

اپلیکیشن سلامتی BetterHelp

اگر به دنبال یک تراپیست یا درمانگر می‌گردید، ما برنامه سلامتی BetterHelp را به شما توصیه می‌کنیم! با این برنامه می‌توانید با تراپیست‌های مطرح در سراسر جهان تماس گرفته و درباره مشکلات خود صحبت کنید. در همان ابتدای ثبت‌نام از شما پرسیده می‌شود که هدفتان در درمان چیست و اینکه باید شرایط خود را توضیح دهید.

اپلیکیشن سلامتی BetterHelp می‌تواند در حل کردن مشکلات بسیار منحصر به‌فرد ظاهر شده و یک جایگزین راحت و مقرون به‌صرفه برای درمان حضوری به حساب می‌آید. لینک دانلود آن را در پایین برایتان قرار دادیم:

برنامه غذایی Fooducate

یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های حوزه سلامت و غذا برنامه Fooducate است. کاربر می‌تواند با استفاده از آن به اسکن بارکد محصولات غذایی مختلف پرداخته و اطلاعات کاملی از کالری، ویتامین‌های موجود و میزان چربی غذاها دریافت کند.

بنابراین شما می‌توانید با استفاده از آن به راحتی غذاهای سالم بخورید. برنامه غذایی Fooducate را از ادامه مطلب دانلود کنید:

بهترین برنامه سلامت

اپلیکیشن Noizio

اگر در هنگام کار به دنبال یک برنامه خوب برای تمرکز می‌گردید، پیشنهاد ما اپلیکیشن صدای طبیعت برای تمرکز Noizio است. با آن می‌توانید سروصدای محیط اطراف را کاهش داده و در هنگام کار به صداهای بهتری گوش کنید. مجموعه صوتی موجود در آن شامل صداهای آرامش‌بخش از جمله صدای باران، مزرعه، امواج دریا، پرندگان استوایی و دیگر موارد می‌شود.

 

این صداها به بهره‌وری کمک می‌کنند و می‌توانند در پس‌زمینه اجرا شوند. شما می‌توانید برای دانلود آن از لینکی که در پایین قرار می‌دهیم، استفاده کنید:

اپلیکیشن سلامتی Glucose Buddy

این برنامه برای کنترل سطح قند خون کاربرد فراوانی دارد. اگر دیابت دارید و به دنبال حفظ قند خون سالم هستید، با Glucose Buddy به صورت روزانه به قند خون خود را چک کنید. همچنین می‌توانید سطح گلوکز روزانه، زمان اندازه‌گیری، فشار خون و حتی فعالیت بدنی خود را در آن ثبت و ذخیره کنید.

 

اپلیکیشن سلامتی Glucose Buddy با در نظر گرفتن تمام اطلاعات بدنی شما، می‌تواند خلاصه مفیدی از برنامه قند خون را به شما ارائه کند. خوب است بدانید که می‌توانید آن را به دستگاه‌های نظارت بر گلوکز دکسکام متصل کرده و اطلاعات دقیق‌تری را ثبت کنید. اپلیکیشن سلامتی Glucose Buddy را از پایین روی دستگاه اندرویدی خود دانلود و نصب کنید:

بهترین برنامه سلامت

اپلیکیشن Intellect

تیمی از روانشناسان برجسته و متخصصان رفتاری جهان اپلیکیشن Intellect را طراحی کردند. کاربر می‌تواند با جلسات سریع و بسیار کوتاه تمرینات خاصی ببیند و شخصیت خود را به سمت آن چیزی که دوست دارد به آن تبدیل شود، هدایت کند. همچنین می‌توان با تمرین‌های اساسی موجود در آن بر عادت‌های بدی مانند تنبلی، اعتماد به نفس پایین و اضطراب و غیره غلبه کرد.

بهترین برنامه سلامت

این برنامه کمک می‌کند تا به فردی جدید تبدیل شوید و بتوانید شخصیت خود را در زندگی فردی، کاری، خانوادگی و دوستانه خود تقویت کنید. ما لینک دانلود آن را در کادر قرار دادیم:

اپلیکیشن اندازه‌گیری کالری MyFitnessPal

برنامه MyFitnessPal نیز مانند اپلیکیشن Calorie Counter به شمارش کالری موجود در غذاها می‌پردازد و برای کاهش وزن موثر است. ابزار MyFitnessPal کاملا رایگان بوده و برای دانلود آن نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید.

بهترین برنامه سلامت

طراحان در این برنامه از شش میلیون غذای مختلف استفاده کرده‌اند و کاربر می‌تواند با جستجوی غذای خود در بین آنها، از کالری و میزان چربی مواد غذایی مطلع شود. پس از ورود به برنامه باید وزن خود را یادداشت کرده و وزن هدف‌تان را نیز بنویسید تا رژیم غذایی مناسب بدن و وزن شما برایتان ارائه شود. میزان کالری که می‌توانید در یک روز مصرف کنید نیز در برنامه محاسبه می‌شود.

بهترین برنامه سلامت

جمع‌بندی

ما سعی کردیم که در این مطلب به سراغ بهترین برنامه های سلامت در اندروید برویم و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. هدف تمامی این برنامه‌ها استرس کمتر، آرامش بیشتر و زندگی شاداب‌تر است. اگر فردی بتواند استرس و اضطراب خود را مدیریت کرده و برای خواب راحت، رشد فردی و سلامت ذهنی خود بکوشد، می‌تواند زندگی شادتری داشته باشد. حفظ یک سبک زندگی سالم اصلا آسان نیست و برای همین برنامه‌های زیادی برای ایجاد نظم در این راه طراحی شده‌اند.

برنامه های سلامت برای ورزش و رسیدن به تناسب اندام نیز مفید هستند و می‌توانند در رسیدن به اندام دلخواه‌تان کمک‌رسان باشند. علاوه بر برنامه‌های ورزشی، برخی از برنامه‌هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، در حیطه موسیقی‌های آرامش‌بخش جای دارند! صداهای گوش‌نواز موجود در این برنامه‌ها شامل صدای باران، مزرعه، امواج دریا، پرندگان استوایی و غیره می‌شوند که در افزایش تمرکز نقش موثری دارند.

در این لیست حتی چند برنامه برای دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا نیز به شما معرفی کردیم تا بتوانید به راحتی در محیط اطراف خود بدویید و ساعت هوشمند خود را نیز به برنامه متصل کنید. اپلیکیشن ردیابی شنا، دویدن و دوچرخه‌سواری Strava و اپلیکیشن سلامتی Nike Run Club چند نمونه از این ابزارها هستند.

تنها با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید در انجام وظایف سلامتی خود نظم داشته باشید و کارهای خود را مدیریت کنید. اگر درباره هر یک از این برنامه‌ها با مشکلی روبرو شدید، سوالات خود را از کارشناسان سایت بپرسید. نظر شما درباره این برنامه های  سلامت در اندروید چیست؟ آیا تا به حال از هر کدام از این ابزارها استفاده کرده‌اید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH