کوالکام از تراشه میان‌رده جدید خود با نام اسنپدراگون 7 نسل 3 رونمایی کرد

کوالکام از جدیدترین تراشه میان‌رده خود از سری 7 برای دستگاه‌های موبایلی با نام اسنپدراگون 7 نسل 3 رونمایی کرد. اگرچه نامگذاری این تراشه احتمالا نشان می‌دهد که اسنپدراگون 7 نسل 3 به‌عنوان جانشین اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 یا اسنپدراگون 7s نسل 2 روانه بازار می‌شود؛ اما در واقع تراشه جدید در حد فاصل 2 نیمه‌هادی پیش‌تر اشاره شده قرار می‌گیرد.

تراشه اسنپدراگون 7 نسل 3 بر پایه فرآیند 4 نانومتری کمپانی TSMC تولید شده و پکیج CPU آن از معماری 4+3+1 هسته‌ای استفاده می‌کند. هسته‌های پردازشی کریو شامل یک هسته قدرتمند با فرکانس 2.63 گیگاهرتز، سه هسته با کارآیی بالا و فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف با فرکانس 1.8 گیگاهرتز هستند.

کوالکام ادعا کرده که عملکرد CPU و GPU آدرنو در مقایسه با تراشه سال گذشته موسوم به اسنپدراگون 7 نسل 1 به‌ترتیب 15 و 50 درصد بهبود یافته است. همچنین گفته شده که بر اساس آزمایشات انجام شده توسط کوالکام، تراشه اسنپدراگون 7 نسل 3 با قابلیت صرفه‌جویی 20 درصدی در مصرف انرژی به بازار عرضه خواهد شد.

عملکرد واحد پردازش عصبی Qualcomm Hexagon تراشه اسنپدراگون 7 نسل 3 در زمینه هوش مصنوعی به ازای هر وات نسبت به تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 تقریبا 60 درصد سریع‌تر است. پردازنده گرافیکی آدرنو از APIهای OpenGL ES 3.2، OpenCL 2.0 FP و Vulkan 1.3 پشتیبانی می‌کند.

مقایسه تراشه‌های اسنپدراگون 7 نسل 1 و اسنپدراگون 7 نسل 3

بعلاوه تراشه جدید کوالکام از نمایشگرهایی با حداکثر رزولوشن 4K و نرخ نوسازی 60 هرتزی یا رزولوشن فول اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی 168 هرتزی پشتیبانی خواهد کرد.

این تراشه مجهز به پردازنده سیگنال تصویر Qualcomm Spectra ISP است که می‌تواند از ماژول‌های دوربین اصلی با حداکثر رزولوشن 200 مگاپیکسل و قابلیت ضبط ویدیویی 4K HDR با سرعت 60 فریم برثانیه پشتیبانی نماید.

تراشه اسنپدراگون 7 نسل 3 با سیستم مودم RF اسنپدراگون X63 5G جفت شده و این موضوع دستیابی به حداکثر سرعت دانلود 5 گیگابیت برثانیه از طریق باندهای موج میلی‌متری و زیر 6 گیگاهرتز را تضمین می‌کند. همچنین تراشه جدید کوالکام از استانداردهای وای‌فای 6E و بلوتوث 5.3 نیز پشتیبانی می‌کند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها نخستین دستگاه‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 7 نسل 3 در اواخر ماه جاری میلادی معرفی خواهند شد. آنر و ویوو از جمله تولیدکنندگان پیشرو در زمینه استفاده از این تراشه جدید به‌شمار می‌روند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH