سوپر سدان لوتوس Emeya رونمایی شد

در نمایشگاه خودروی گوانگژو 2023 که در چین برگزار شده بود، شرکت‌های زیادی شرکت کردند و از محصولات متنوع زیادی رونمایی شد. یکی از آن خودروها، سوپر سدان لوتوس Emeya است که به عنوان محصول مشترک دو برند لوتوس و جیلی شناخته می‌شود. انتظار می‌رود که این مدل در نیمه اول سال 2024 در چین و تا سال 2025 در بازارهای اروپایی عرضه شود.

سوپر سدان لوتوس Emeya دومین خودروی الکتریکی برند لوتوس است که پس از شاسی بلند Eletre به بازار می‌آید. بنابراین می‌توان گفت که این خودرو نسخه کوچکتری از Eletre باشد ولی تفاوت‌های چشمگیری مانند سقف فست بک، جلوپنجره جدید، دیفیوزر عقب و اسپویلر نیز در اینجا حضور دارند.

باتری در زیر بخش مرکزی قرار گرفته که می‌تواند با توزیع وزن در هنگام دور زدن و رانندگی عملکرد بسیار خوبی را ارائه دهد. قدرتمندترین مدل این خودرو قرار است قدرتی برابر با 905 اسب بخار و گشتاوری حدود 726 فوت پوند تولید کند.

وجود اسپویلر عقب و یک دیفیوزر موجب می‌شود تا در هنگام رانندگی با سرعت‌ بالا نیروی رو به پایین اضافی به راحتی منتقل شود.

جیلی و لوتوس در این ابر سدان برقی از پلتفرم برقی Electric Premium Architecture (EPA) استفاده کردند که نسخه پیشرفته SEA جیلی محسوب می‌شود. طول این خودروی پنج سرنشینه چیزی بیش از 5.1 متر است. لوتوس در آن از دو گزینه پیشرانه 450 کیلووات و 675 کیلووات استفاده می‌کند.

کمپانی سازنده درباره این محصول اینچنین اظهار داشت که سوپر سدان لوتوس Emeya برای رقابت با خودروهایی مانند پورشه تایکان و تسلا مدل S Plaid طراحی شده و حداکثر سرعت آن 155 مایل در ساعت ذکر شده است.

این خودروی الکتریکی با شارژر سریع DC نیز سازگار خواهد بود و به رانندگان این امکان را می‌دهد که در عرض پنج دقیقه مسافت 93 مایل را طی کرده و تنها پس از 18 دقیقه، باتری تا 80 درصد شارژ شود.

باتری 102 کیلووات ساعتی CATL نیز در آن حضور دارد. سیستم 800 ولت این برند می‌تواند قابلیت شارژ سریع را به ارمغان بیاورد. بنابراین خودرو قادر است تنها در 5 دقیقه 180 کیلومتر برد را طی کند.

پس از ورود به بخش کابین، یک نمایشگر کنترل و صفحه نمایش AR HUD 55 اینچی توجه‌مان را به خود جلب کرد؛ این دو نمایشگر می‌توانند راحتی و فناوری آینده‌نگرانه‌ای را برای سرنشینان و راننده به ارمغان بیاورند. فضای داخلی با چرم ناپا و پارچه‌های اولترافبریک پوشیده شده که به نوعی با ظاهر بیرونی خودرو سازگار است و نشان از تجملی بودن آن دارد.

هنوز اطلاعات زیادی درباره قیمت این خودرو منتشر نشده است ولی انتظار داریم قیمت سوپر سدان لوتوس Emeya حدود 1 میلیون یوان (تقریبا 127700 یورو) باشد. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH