معرفی مناسب‌ترین لپ‌تاپ‌های MSI برای دانشجویان مهندسی و تولیدکنندگان محتوا

اگر دانشجوی رشته‌های نیازمند محاسبات مانند رشته‌های مهندسی هستید یا در زمینه تولید محتوا فعالیت داشته باشید، قطعاً به لپ‌تاپی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص نیاز خواهید داشت. اما یک لپ‌تاپ مناسب برای کاربران فعال در حوزه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (یا همانSTEM ) چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه این مطلب با بیان معیارهای انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب برای این افراد، به سراغ معرفی مناسب‌ترین لپ‌تاپ‌های MSI برای کاربردهای مهندسی و تولید محتوا می‌رویم.

برند MSI نامی پرآوازه در بازار لپ‌تاپ دارد و هر ساله محصولات متنوعی را برای کاربران از گروه‌های مختلف با نیازهای متفاوت عرضه می‌کند. در این زمینه، دسته‌بندی‌های متنوع همراه با قیمت‌گذاری مناسب در ازای مشخصات قدرتمند، جذابیت خاصی به لپ‌تاپ‌های ام‌اس‌آی می‌بخشد.

یکی از این گروه‌های کاربری، دانشجویان رشته‌های مختلف علوم و مهندسی و همچنین تولیدکنندگان محتوا هستند که نیاز به لپ‌تاپی با ویژگی‌های خاص دارند. این دسته از کاربران باید بتوانند از نرم‌افزارهای تخصصی خود، نظیر نرم‌افزارهای شبیه‌سازی، برنامه‌نویسی، گرافیکی و… به خوبی روی لپ تاپ خود بهره ببرند.

ویژگی‌های لپ‌تاپ‌ مناسب MSI برای دانشجویان مهندسی و تولیدکنندگان محتوا

اما برای خرید یک لپ‌تاپ‌ مناسب دانشجویان مهندسی به چه نکاتی باید توجه کرد؟ در گام اول، لپ‌تاپ‌های STEM باید پردازنده‌ای قدرتمند داشته باشند. امروزه بهتر است لپ‌تاپی انتخاب شود که به پردازنده‌های بروز و قدرتمند نسل سیزدهم اینتل مجهز بوده و ترجیحاً فرکانس کاری بالایی داشته باشد.

برخی طراحان و دانشجویان مهندسی با نرم‌افزارهای گرافیکی مانند ابزارهای شرکت ادوبی، Autodesk و Solidworks یا انواع نرم‌افزارهای گرافیکی و طراحی دیگر سر و کار داشته و باید از لپ‌تاپی با پردازنده گرافیکی قوی نیز بهره ببرند. لپ‌تاپ‌های MSI با پردازنده گرافیکی نسل جدیدRTX 40  از پس اجرای روان هر نرم‌افزار گرافیکی برآمده و حتی می‌توان در اوقات فراغت روی اجرای بازی‌های مورد علاقه نیز حساب باز کرد.

استفاده از نرم‌افزارهای سنگین در حضور پردازنده و گرافیک قوی، نیازمند داشتن یک لپ‌تاپ با سیستم خنک‌کننده قدرتمند و بی‌صداست. انتخاب لپ‌تاپ‌هایی مجهز به انواع سیستم‌های‌ خنک‌کننده انحصاری ام‌اس‌آی با نامMSI Cooler Boost  با لوله‌های انتقال حرارت و فن‌های قدرتمند می‌تواند مناسب‌ترین گزینه پیش روی این دسته از کاربران باشد. فناوری خنک‌سازی Cooler Boost نه تنها در دفع حرارت بسیار موفق عمل می‌کند، بلکه نویز صوتی کمی نیز دارد.

همچنین نباید اهمیت سرعت و مقدار رم و حافظه داخلی این لپ‌تاپ‌ها را از قلم انداخت. یک لپ‌تاپ خوب برای مصارف مهندسی و طراحی، به حداقل 16 تا 32 گیگابایت حافظه رم نیاز داشته و امکان ارتقای درایو حافظه (SSD) را برایتان فراهم می‌کند تا بتوانید بدون دغدغه از گیم و برنامه‌های سنگین مانندPhotoshop  استفاده نموده یا فرصت ارتقا در برنامه‌های آتی خود را نیز داشته باشید. گفتنی است که لپ‌تاپ‌های MSI همواره از سریع‌ترین ماژول‌های رم و اس‌اس‌دی استفاده می‌کنند.

نمایشگر لپ‌تاپ هم از اولویت بالایی در میان دانشجویان مهندسی و تولیدکنندگان محتوا برخوردار بوده و باید به سراغ لپ‌تاپی بروید که صفحه‌نمایش آن، بهترین تصویر و دقت رنگ را در شرایط مختلف مانند خانه یا کلاس درس در اختیارتان قرار بدهد. نکته جالب توجه در این بخش آن است که شرکت ام‌اس‌آی با شناسایی این نیاز، قابلیت‌های کاربردی مانندTrue Pixel  یاTrue Color  را با امکان ارتقای نحوه نمایش رنگ و درک بهتر از محتوای مورد نظر را فراهم کرده است.

در نظر داشته باشید برای برخی رشته‌ها و کاربردها، نرخ نوسازی نمایشگر می‌تواند از اهمیت خاصی برخوردار باشد؛ اینجاست که شما به لپ‌تاپی نیاز پیدا می‌کنید که همه ویژگی‌های عالی نمایشگر، اعم از روشنایی، دقت رنگ، وضوح و Refresh Rate مناسب را یکجا در اختیارتان قرار دهد.

در کنار موارد فوق گاهی اوقات نیز نیاز به انتقال تصویر جهت نمایش محتوا روی نمایشگرهای بزرگتر است؛ پس باید لپ‌تاپی در اختیار داشت که بتواند به درگاه‌های جدید مانندHDMI 2.1  یا  Thunderbolt متصل شده و بدون افت سرعت و کیفیت، محتوای مورد نظر را روی آنها نمایش دهد. خبر خوب آن است که لپ‌تاپ‌های مختلف MSI با مجهز شدن به اکثر این ویژگی‌ها، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای چنین مصارفی هستند.

البته تجمیع همه این قابلیت‌‌ها نباید منجر به بالا رفتن وزن لپ تاپ شود. لپ‌تاپی را می‌توان مناسب دانشجویان و فعالان حوزه تولیدمحتوا دانست که علاوه بر سخت‌افزار قدرتمند و قابلیت‌های متعدد ذکر شده، وزن مناسبی داشته و تعادل خوبی بین توان پردازشی و مشخصات فیزیکی آن برقرار باشد. در عین حال به دلیل اینکه ممکن است در شرایط و مکان‌های مختلف نیاز به استفاده از لپ‌تاپ پیدا کنید، شارژدهی باتری نیز باید مد نظر قرار گیرد.

اکنون پس از آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌های یک لپ‌تاپ برای دانشجویان مهندسی و تولیدکنندگان محتوا، به معرفی چند سری لپ‌تاپ برتر MSI در این حوزه می‌پردازیم.

مناسب ترین لپ تاپ‌های MSI برای هر گروه کدام است؟

همانطور که عنوان شد MSI انبوهی از لپ‌تاپ‌های خود را در گروه‌های مختلف ارائه می‌کند. از این گروه‌ها می‌توانیم به دسته‌های گیمینگ Thin GF، Cyborg و Katana برای کاربری حرفه‌ای، دسته Modern برای کاربردهای اداری و دانشجویی عمومی، و دسته لپ‌تاپ‌های Summit، Creator و Stealth برای افرادی که امور بیزینسی و استایل لپ‌تاپ اهمیت بالایی برایشان دارد، اشاره کرد. در ادامه به توضیح بیشتر در این مورد می‌پردازیم.

لپ‌تاپ‌های Katana، Cyborg و Thin GF؛ برای دانشجویانی که گیمر هم هستند

لپ‌تاپ‌های سری Cyborg  با در اختیار داشتن کارت گرافیک سری RTX40  و فعالسازی DLSS3 و پردازنده سری H نسل 13 اینتل که در یک بدنه خاص و مستحکم جای گرفته، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای دانشجویان، طراحان و گیمرها برای ارائه عملکردی در حد کنسول‌های بازی باشند.

نکته دیگر این است که MSI در این لپ‌تاپ‌ها از نمایشگرهای با نرخ نوسازی 144 هرتز استفاده کرده که کمک می‌کند بتوان در سناریوهای متفاوتی مانند بازی، تدوین، طراحی، تماشای فیلم و… همیشه تجربه‌ای عالی از روان بودن نمایش به دست آورد. در نظر داشته باشید که در مقایسه با بسیاری از لپ‌تاپ‌های گیمینگ، وزن کمتر از 2 کیلوگرمی و ضخامت کمتر از 22 میلی‌متری این سری می‌تواند موجب راحتی کاربران در حمل و جابه‌جایی این لپ‌تاپ‌ها شود.

اما اگر دانشجو یا تولیدکننده محتوایی هستید که به دنبال محصولات مخصوص گیمینگ با بدنه حتی نازک‌تر از سری سایبورگ باشید، MSI مدل‌های پیشنهادی جدیدی را برای شما آماده کرده است. سری MSI Thin GF آمده تا این نیاز را برطرف کند.

این سری با استفاده از سیستم خنک‌کننده پیشرفته Cooler Boost، بدنه‌ای سبک و نازک‌تر از رقبای گیمینگ خود داشته و به دلیل سخت‌افزار قدرتمند (مانند گرافیک NVIDIA Max-Q و ری تریسینگ) و مشخصات فنی خود، قادر است هر آنچه از لپ‌تاپ‌های قدرتمند و مخصوص گیم و تولید محتوا انتظار دارید، برآورده کند.

لپ‌تاپ‌های سری Katana نیز انتخاب خوب دیگری برای دانشجویان و تولیدکنندگان محتواست که اهل گیمینگ هم هستند؛ لپ‌تاپ‌هایی که با قیمت منطقی خود، همچنان قابلیت‌های گیمینگ رده‌بالا مانند گرافیک سری RTX 40، قابلیت MUX Switch، پردازنده سری H اینتل، صدای Hi-Res و Wi-Fi 6، همراه با شارژر بسیار قدرتمند 200 وات، گزینه‌ای بی‌نظیر برای شبیه‌‌سازی، گیمینگ، تدوین، طراحی و هر فعالیت نیازمند قدرت پردازشی بالا خواهد بود.

لپ‌تاپ‌های MSI Modern برای آن‌ها که اهل گیم نیستند

اگر اهل گیم نیستید و پردازش‌های گرافیکی سنگین نیز در برنامه‌های شما قرار ندارد، سری Modern ام اس آی با وزن پایین و طراحی مینیمال خود، می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

MSI این سری را به پردازنده‌های قدرتمند و بروز اینتل (تا Core i7) مجهز کرده و توان پردازشی بسیار خوبی را برای لپ‌تاپ‌های مدرن تدارک دیده است. این سری از لپ‌تاپ‌ها با توجه به قدرت پردازنده و حمل‌پذیری بالای خود، انتخابی درخشان برای دانشجویان اهل برنامه‌نویسی است.

برگ برنده دیگر این سری، شارژدهی خوب باتری به دلیل استفاده از پردازنده‌های سری U است که به لطف آنها این لپ‌تاپ‌ها با وجود وزن بسیار کم، از یک باتری بزرگ با ظرفیت 53 وات‌ساعت بهره‌مند است که تا 6 ساعت استفاده مداوم را تضمین می‌کند.

همچنین نباید طراحی بدنه فلزی و زیبای این محصولات را از قلم بیندازیم که با ساختار جمع‌و‌جور و وزن 1.3 کیلوگرمی خود شرایط را برای حمل‌و‌نقل آسان و جای‌گرفتن در کیف و کوله‌پشتی دانشجویان فراهم می‌کند.

لپ‌تاپ‌های Stealth، Creator و Summit؛ خوش‌استایل و مخصوص بیزینس

ام‌اس‌آی سری لپ‌تاپ‌های باریک و پرقدرت Stealth را تولید کرده تا به صورت یکجا به همه نیازهای یک کاربر با اهداف مختلف پاسخ دهد. این نسل با بدنه ساخته‌شده از آلیاژ منیزیم-آلومینیوم دو شاخص سبک بودن و باریک بودن را به راحتی تجمیع کرده و حمل‌پذیری این دسته را به نحو قابل توجهی افزایش داده است.

اقدامات مثبت دیگر برای ارتقای عملکرد لپ‌تاپ‌هایStealth  در قدرتمندترین نسخه خود، استفاده از نمایشگرهای OLED با نرخ بروزرسانی 240 هرتز و زمان پاسخ‌دهی کمتر از 0.2 میلی ثانیه با پوشش 100 درصدی فضای رنگی DCI-P3، سیستم خنک‌کننده Cooler Boost Trinity+ و سیستم صوتی باکیفیت Dynaudio است که موجب شده MSI در این مدل موفق به دریافت تأییدیه NVIDIA Studio برای ارائه کارایی سطح بالا در هر دو سناریوی گیمینگ و تولید محتوا شود.

سری جذاب دیگری که MSI اقدام به تولید آنها و بروزرسانی با پردازنده‌های جدید کرده، MSI Creator هستند که به شما قدرت انتخاب گسترده‌ای داده و حتی می‌توانید مدل‌های قدرتمند نسل سیزدهم Core i9-H را نیز برای فعالیت‌های رده بالای طراحی و تولید محتوا و ادیت، در نظر داشته باشید.

برای آنکه طراحان در کار با صفحه‌نمایش این سری نیز نهایت آزادی عمل را داشته باشند می‌توان درِ لپ‌تاپ را تا زاویه 180 درجه و به راحتی باز و بسته کرد. پشتیبانی از انبوه درگاه‌های متنوع ارتباطی و وای‌فای 6 همراه با سیستم خنک‌کننده با دو فن مجزا نیز موجب می‌شود تا بتوانید هر ایده و نرم‌افزاری را که می‌خواهید، به خوبی در این لپ‌تاپ اجرا کنید.

سری Summit هم تکمیل‌کننده سبد محصولات MSI هستند که مخصوص طراحان، بیزینس‌من‌ها و افرادی است که ظاهر لپ‌تاپ برایشان اهمیت ویژه‌ای دارد. این شرکت تایوانی با بهره‌گیری از قدرت و بهینگی بالای سری P پردازنده‌های نسل 13 اینتل (تا Core i7) و ترکیب آنها با گرافیک رده‌بالای RTX 40 و انبوه حافظه رم LPDDR5 و وای‌فای 6E، شرایطی را فراهم کرده که بتوانید سناریوهای مختلف را با کیفیت و قدرت بالا اجرا کنید.

پشتیبانی از قلم هوشمند MSI Pen، به شما فرصت آن را داده که از این محصول در حالت‌های 2 در 1 و چرخش 360 درجه بدنه، به صورت تبلت نیز استفاده کرده و در کنار قابلیت‌های ذکر شده، دستگاهی خاص برای امور طراحی، ارائه فایل و… داشته باشید.

جمع بندی

در پایان باید گفت اگر به عنوان یک دانشجوی فنی و مهندسی یا یک تولیدکننده محتوا به دنبال یک لپ‌تاپ مناسب با نیاز خود می‌گردید، MSI گزینه‌های متنوعی را متناسب با سلیقه‌تان پیش روی شما قرار داده است.

برای انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب، ابتدا نیازها و انتظارات خود را مشخص کرده و سپس به دنبال تهیه یک لپ‌تاپ متناسب با بودجه و نیاز خود باشید. اگر یک دانشجوی اهل گیم هستید، سری‌های جدید لپ‌تاپ‌های ام‌اس‌آی شامل Cyborg، Stealth و Katana هر یک با ویژگی‌ها و رده قیمتی مختلف، می‌تواند بهترین گزینه برای شما و نوع استفاده‌تان باشد. اما اگر گیمر نیستید و به دنبال یک لپ‌تاپ با حمل‌پذیری بالا هستید، سری Modern بهترین گزینه برای شماست.

در صورتی که در کنار امور دانشجویی، به طراحی می‌پردازید، به قلم هوشمند نیاز دارید یا اهل بیزینس هستید، لپ‌تاپ‌های خوش‌استایل سری Creator، Stealth و Summit برای شما تولید شده‌اند.

در پایان باید گفت فرقی نمی‌کند که دانشجوی رشته‌های مهندسی باشید یا طراح، گرافیست، ادیتور یا گیمر؛ MSI برای هر سلیقه و نیاز یک لپ تاپ بروز و مقرون‌به‌صرفه با طراحی خاص و شیک دارد؛ محصولاتی که هم‌اکنون با گارانتی رسمی ماتریس در بازار ایران نیز موجود است.

برای مشاوره خرید و کسب اطلاعات بیشتر درباره لپ‌تاپ‌های MSI و مدل‌های موجود در بازار ایران، می‌توانید به صفحه رسمی لپ‌تاپ‌های MSI به زبان فارسی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH