طرح مفهومی خودرو الکترونیکی نیسان جوک و قشقایی منتشر شد

کمپانی خودروسازی نیسان اخیرا تایید کرد که برای ساخت خودروهای الکتریکی جدید خود در آینده از کانسپت‌های هایپر خود الهام می‌گیرد. این خودروها که نیسان Juke و Qashqai نام گرفته‌اند، نسخه‌های تمام الکتریکی جدیدی هستند که در آینده با نسخه جدید Leaf تولید خواهند شد.

نیسان درباره طراحی این خودروها اشاره کرد که برای ساخت شاسی‌بلندهای نیسان Juke و Qashqai از سری کانسپت‌های هایپر که در رویداد Mobility 2023 رونمایی شده بودند، الهام گرفته خواهد شد.

این خودروساز ژاپنی اعلام کرد که تا به حال در بریتانیا برای ساخت این سه خودروی الکتریکی و سه کارخانه بزرگ تولید باتری 3 میلیارد پوند (3.75 میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری شده است. از این میزان حدودا تا 1.12 میلیارد پوند (1.41 میلیارد دلار) برای توسعه و ساخت این دو خودرو اختصاص خواهد یافت. 

بخشی از آن یعنی 423 میلیون پوند (531 میلیون دلاری) برای تولید دیگر خودروهای برقی مانند EV36Zero و Leaf استفاده می‌شود. در ساخت نیسان Qashqai از کانسپت Hyper Urban و برای توسعه نیسان Juke از نمونه مفهومی Hyper Punk الهام گرفته می‌شود.

این شرکت اعلام کرد که در آینده اطلاعات بیشتری از سه خودروی برقی جدید منتشر خواهد شد. رییس کمپانی و مدیرعامل نیسان، ماکوتو اوچیدا، درباره این اتفاق گفت که خودروهای الکتریکی راهی برای رسیدن به فناوری کربن خنثی هستند و عصر جدیدی به سوی مشتریان و صنعت باز خواهد شد.

این خودروسازی قصد دارد طراحی و مهندسی خودروهای آینده را به خوبی انجام داده و آنها را به بازارهای اروپایی نیز عرضه کند. خوب است بدانید که برق مورد نیاز برای تولید برق و باتری در کارخانه نیسان در ساندرلند توسط EV36Zero Microgrid تامین خواهد شد.

این انرژی به طور کامل تجدیدپذیر بوده و از مزارع بادی و خورشیدی این شرکت تولید می‌‌شود. نیسان در گذشته نیز تایید کرده بود که تمام خودروهای جدیدش که در اروپا عرضه می‌شوند، کاملا برقی خواهند بود.

در نهایت باید اشاره کنیم که این کمپانی خودروسازی در نظر دارد که تا سال 2030 فناوری تمام الکتریکی را در خط تولید خودروهای خود در اروپا به کار گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH