سامسونگ به‌زودی نام تراشه‌های اگزینوس خود را تغییر خواهد داد

امروزه به لطف گسترش پلتفرم‌های رسانه اجتماعی، تبدیل شدن برندها به یک نام شاخص و خبرساز امری دشوار است. پیش از این در سال 2021 یک افشاگر با شناسه Digital Chat Station از تصمیم کوالکام برای تغییر نام تراشه پرچمدار آینده خود خبر داد. انتظار می‌رفت این تراشه با نام اسنپدراگون 898 معرفی شود؛ در حالی‌که نهایتا به اسنپدراگون 8 نسل 1 تغییر نام داد. اظهارات فرد افشاگر اگرچه در ابتدا مضحک به‌نظر می‌رسید؛ اما در ادامه مشخص شد که حق با وی بوده است.

اکنون افشاگر دیگری با انتشار یک پست جدید به نام عجیبی اشاره نموده که ظاهرا سامسونگ از آن برای تراشه‌های سری اگزینوس خود استفاده خواهد کرد. وبسایت SamMobile با توجه به توییت جدیدی که توسط یک افشاگر با شناسه OreXda@ منتشر شده است؛ مدعی شده که سامسونگ ظاهرا به‌دنبال تغییر نام تجاری تراشه‌های اگزینوس خود و استفاده از عنوان “Dream Chip” است.

چنین عنوانی اگرچه احتمالا چندان مناسب به‌نظر نمی‌رسد؛ اما بایستی توجه داشت که برند اگزینوس به دلیل مشکلات گرمایش بیش از حد، مصرف بالای شارژ باتری، وقفه در ویدیوها و مواردی از این دست به یک نماد تجاری بدنام در برابر رقبای خود تبدیل شده است. استفاده از یک نام جدید می‌تواند سرآغاز فصلی نو از فعالیت سامسونگ در صنعت تراشه باشد.

سامسونگ به منظور کاهش فاصله میان تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی، چیپست اگزینوس 2400 خود را با پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای تولید نموده است. اگرچه بر اساس امتیازات بنچمارک گیک‌بنچ، تراشه اگزینوس 2400 کماکان موفق به غلبه بر تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 نشده است.

فرد افشاگر با انتشار توییتی به شایعه جایگزینی نام اگزینوس با Dream Chip اشاره نموده است

آخرین شایعات منتشر شده نشان می‌دهند که سامسونگ برای گوشی‌های پرچمدار گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس در اکثر بازارهای جهان از تراشه اگزینوس 2400 استفاده خواهد کرد. با این‌حال 2 دستگاه مورد اشاره برای بازارهای چین و آمریکا از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی بهره‌برداری خواهند کرد. بر اساس گمانه‌زنی‌های فعلی، گلکسی S24 اولترا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی در تمامی بازارهای جهان عرضه خواهد شد.

به گفته فرد افشاگر، سامسونگ نام تمامی تراشه‌های اگزینوس خود و نه صرفا مدل‌های پرچمدار آنها را به Dream Chip تغییر خواهد داد. این تغییر نام در سال 2024 به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد. نام جدید شایعه شده تا حد زیادی نشان‌دهنده اعتماد به نفسی است که سامسونگ از دستیابی به آن در صنعت تراشه ناتوان بوده است. این موضوع احتمالا اصلی‌ترین دلیلی است که موجب می‌شود تا شایعه اخیر بسیار دور از ذهن به‌نظر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH